Mangler lyden du lissomBjerknez skrev: Det er ikke mange andre sykler jeg har kjørt (om noen) hvor alt dette er på topp, kanskje bortsett fra S1000R, men denne mangler lyden i mine øyne.

Mangler lyden du lissomBjerknez skrev: Det er ikke mange andre sykler jeg har kjørt (om noen) hvor alt dette er på topp, kanskje bortsett fra S1000R, men denne mangler lyden i mine øyne.
Ikke få alle anti-godlyd-på-sykkern inn i tråden her nå :-)åbiker7 skrev:Mangler lyden du lissomBjerknez skrev: Det er ikke mange andre sykler jeg har kjørt (om noen) hvor alt dette er på topp, kanskje bortsett fra S1000R, men denne mangler lyden i mine øyne.Noe som heter potte vettu
![]()
Kan friste litt med en slik en
Video: https://youtu.be/QZLhXhNOHF8" onclick="window.open(this.href);return false;
biker7 skrev:Mangler lyden du lissomBjerknez skrev: Det er ikke mange andre sykler jeg har kjørt (om noen) hvor alt dette er på topp, kanskje bortsett fra S1000R, men denne mangler lyden i mine øyne.Noe som heter potte vettu
![]()
Kan friste litt med en slik en
Video: https://youtu.be/QZLhXhNOHF8" onclick="window.open(this.href);return false;
Nei, du har nok ikke sagt det, men du refererer til dragrace hele tiden. 0-xxx er helt uinteressant, da det er roll-on som faktisk er morro.Bjerknez skrev:Jeg har da aldri skrevet at street triplen er noe førstevalg når det kommer til "dragrace"?
Jeg har også skrevet at man ikke blir "overrasket" på noe turtall. Et javnt forutsigbart drag som jeg liker og kreftene er der hvor man faktisk trenger dem.
Har mer enn nok krefter til forbikjøringer både på E6 og andre steder, selv om så klart liter sykler klarer denne øvelsen mer effektivt
Jeg sier ikke at det er noe bedre enn noe annet. Jeg sier at JEG synes det er bedre. hva du eller andre synes er best er jo en helt annen sak.thewiz skrev:Nei, du har nok ikke sagt det, men du refererer til dragrace hele tiden. 0-xxx er helt uinteressant, da det er roll-on som faktisk er morro.Bjerknez skrev:Jeg har da aldri skrevet at street triplen er noe førstevalg når det kommer til "dragrace"?
Jeg har også skrevet at man ikke blir "overrasket" på noe turtall. Et javnt forutsigbart drag som jeg liker og kreftene er der hvor man faktisk trenger dem.
Har mer enn nok krefter til forbikjøringer både på E6 og andre steder, selv om så klart liter sykler klarer denne øvelsen mer effektivt
Jeg klarer ikke å se hvorfor et jevnt registerdrag er så mye bedre enn typisk 600/1000 inline four. Og en 1000cc drar rimelig greit fra 4000 og oppover, tidligere også med litt drev modifikasjon. At kreftene ikke er der man trenger dem er bare tull. Prøv en R1, CBR1000RR f.eks. Da ser du at du har masse effekt under 8000, og noe hinsides effekt over dette.
Gjør nok ikke detmortenolb skrev:Jeg tror du forventer at all kraften i en 1000cc R-sykkel ligger på toppen.![]()
All kraften er ikke på toppen nei, men de er jo gjerne litt svakere på lavere turtall når de er tunet for mer toppeffekt, se feks S1000R vs S1000RR, sier ikke at det er himmel og hav i forskjell, men S1000R er heftigere hele veien opp til 10 000 rpmmortenolb skrev:Jeg tror du forventer at all kraften i en 1000cc R-sykkel ligger på toppen.![]()
Motorkarakteristikken kan du jo egentlig ikke si noe om når du ikke har prøvd en
KTM950SMR skrev:Den ville opplevelsen hvor hjertet dunker og du blir nesten like overasket hver gang du drar full pinne over hvor hinnsides det går får du bare fra skikkelig liter sykkel![]()
Jeg opplevde draget på S1000R som veldig bra og så klart bedre enn på min Street Triple. Vi snakker jo 50HK'er mer her og nesten dobbelt så mye moment. Jeg likte også karakteristikken selv om jeg kanskje hadde forventet enda mer drag på lavt turtall med en slik motor. Men den føltes forutsigbar og effektkurven føltes ikke som noe ketchup-effekt. Jeg liker egentlig alt med BMW'en bortsett fra lyden. Det vil si...jeg liker lyden, men ikke frekvensen. med tanke på motor effekten så er den største forskjellen i forhold til min draget i høyere hastigheter. Det er her den største forskjellen er.freddy123 skrev:Nei er ikke noe fasitsvar på sykkelvalg nei :) jeg liker hele balja selv , men en annen ting hvordan opplevde du draget i s1000r iforhold til din var det javnt eller var det ketchup drag i den ?
Siden du nevner at s1000r er en god sykkel bare at du ikke likte lyden så godt