Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av biker7 »

Bjerknez skrev: Det er ikke mange andre sykler jeg har kjørt (om noen) hvor alt dette er på topp, kanskje bortsett fra S1000R, men denne mangler lyden i mine øyne.
Mangler lyden du lissom :scratch Noe som heter potte vettu :P :p Kan friste litt med en slik en :knegg Video: https://youtu.be/QZLhXhNOHF8" onclick="window.open(this.href);return false;
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

biker7 skrev:
Bjerknez skrev: Det er ikke mange andre sykler jeg har kjørt (om noen) hvor alt dette er på topp, kanskje bortsett fra S1000R, men denne mangler lyden i mine øyne.
Mangler lyden du lissom :scratch Noe som heter potte vettu :P :p Kan friste litt med en slik en :knegg Video: https://youtu.be/QZLhXhNOHF8" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikke få alle anti-godlyd-på-sykkern inn i tråden her nå :-)å :P :p

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Bosted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av thewiz »

biker7 skrev:
Bjerknez skrev: Det er ikke mange andre sykler jeg har kjørt (om noen) hvor alt dette er på topp, kanskje bortsett fra S1000R, men denne mangler lyden i mine øyne.
Mangler lyden du lissom :scratch Noe som heter potte vettu :P :p Kan friste litt med en slik en :knegg Video: https://youtu.be/QZLhXhNOHF8" onclick="window.open(this.href);return false;

Haha, tenkte det samme.

Hør på dette: https://www.youtube.com/watch?v=QZLhXhNOHF8" onclick="window.open(this.href);return false;

Ikke kom å fortell at lyden ikke er pornografisk god på denne sykkelen med litt modifikasjoner.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24579
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har da aldri skrevet at street triplen er noe førstevalg når det kommer til "dragrace"?
Jeg har også skrevet at man ikke blir "overrasket" på noe turtall. Et javnt forutsigbart drag som jeg liker og kreftene er der hvor man faktisk trenger dem.

Har mer enn nok krefter til forbikjøringer både på E6 og andre steder, selv om så klart liter sykler klarer denne øvelsen mer effektivt :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Bosted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av thewiz »

Bjerknez skrev:Jeg har da aldri skrevet at street triplen er noe førstevalg når det kommer til "dragrace"?
Jeg har også skrevet at man ikke blir "overrasket" på noe turtall. Et javnt forutsigbart drag som jeg liker og kreftene er der hvor man faktisk trenger dem.

Har mer enn nok krefter til forbikjøringer både på E6 og andre steder, selv om så klart liter sykler klarer denne øvelsen mer effektivt :thumleft
Nei, du har nok ikke sagt det, men du refererer til dragrace hele tiden. 0-xxx er helt uinteressant, da det er roll-on som faktisk er morro.

Jeg klarer ikke å se hvorfor et jevnt registerdrag er så mye bedre enn typisk 600/1000 inline four. Og en 1000cc drar rimelig greit fra 4000 og oppover, tidligere også med litt drev modifikasjon. At kreftene ikke er der man trenger dem er bare tull. Prøv en R1, CBR1000RR f.eks. Da ser du at du har masse effekt under 8000, og noe hinsides effekt over dette.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24579
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:
Bjerknez skrev:Jeg har da aldri skrevet at street triplen er noe førstevalg når det kommer til "dragrace"?
Jeg har også skrevet at man ikke blir "overrasket" på noe turtall. Et javnt forutsigbart drag som jeg liker og kreftene er der hvor man faktisk trenger dem.

Har mer enn nok krefter til forbikjøringer både på E6 og andre steder, selv om så klart liter sykler klarer denne øvelsen mer effektivt :thumleft
Nei, du har nok ikke sagt det, men du refererer til dragrace hele tiden. 0-xxx er helt uinteressant, da det er roll-on som faktisk er morro.

Jeg klarer ikke å se hvorfor et jevnt registerdrag er så mye bedre enn typisk 600/1000 inline four. Og en 1000cc drar rimelig greit fra 4000 og oppover, tidligere også med litt drev modifikasjon. At kreftene ikke er der man trenger dem er bare tull. Prøv en R1, CBR1000RR f.eks. Da ser du at du har masse effekt under 8000, og noe hinsides effekt over dette.
Jeg sier ikke at det er noe bedre enn noe annet. Jeg sier at JEG synes det er bedre. hva du eller andre synes er best er jo en helt annen sak. :thumleft

Så klart dra en 1000ccm rendyrket r-sykkel bedre. Skulle da bare mangle. Men det vil ikke si det samme som at jeg liker en slik motorkarakteristikk. :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Bosted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av freddy123 »

Dette blir spennende frem med popcorn og cola

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Jeg tror du forventer at all kraften i en 1000cc R-sykkel ligger på toppen. :P :p Motorkarakteristikken kan du jo egentlig ikke si noe om når du ikke har prøvd en :knegg
Sist redigert av mortenolb den 28 jun 2015, 18:10, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24579
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Haha, trenger ikke det freddy123 når man snakker om smak. Finnes ikkenoe fasitsvar på noe som helst når det kommer til valg av sykkel :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24579
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Jeg tror du forventer at all kraften i en 1000cc R-sykkel ligger på toppen. :P :p
Gjør nok ikke det :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Bosted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av freddy123 »

Nei er ikke noe fasitsvar på sykkelvalg nei :) jeg liker hele balja selv , men en annen ting hvordan opplevde du draget i s1000r iforhold til din var det javnt eller var det ketchup drag i den ?

Siden du nevner at s1000r er en god sykkel bare at du ikke likte lyden så godt

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av ATWindsor »

mortenolb skrev:Jeg tror du forventer at all kraften i en 1000cc R-sykkel ligger på toppen. :P :p Motorkarakteristikken kan du jo egentlig ikke si noe om når du ikke har prøvd en :knegg
All kraften er ikke på toppen nei, men de er jo gjerne litt svakere på lavere turtall når de er tunet for mer toppeffekt, se feks S1000R vs S1000RR, sier ikke at det er himmel og hav i forskjell, men S1000R er heftigere hele veien opp til 10 000 rpm

http://i.imgur.com/ZpG1ilF.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

KTM950SMR skrev:Den ville opplevelsen hvor hjertet dunker og du blir nesten like overasket hver gang du drar full pinne over hvor hinnsides det går får du bare fra skikkelig liter sykkel :prop:

Kjente meg igjen i den ;)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24579
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Nei er ikke noe fasitsvar på sykkelvalg nei :) jeg liker hele balja selv , men en annen ting hvordan opplevde du draget i s1000r iforhold til din var det javnt eller var det ketchup drag i den ?

Siden du nevner at s1000r er en god sykkel bare at du ikke likte lyden så godt
Jeg opplevde draget på S1000R som veldig bra og så klart bedre enn på min Street Triple. Vi snakker jo 50HK'er mer her og nesten dobbelt så mye moment. Jeg likte også karakteristikken selv om jeg kanskje hadde forventet enda mer drag på lavt turtall med en slik motor. Men den føltes forutsigbar og effektkurven føltes ikke som noe ketchup-effekt. Jeg liker egentlig alt med BMW'en bortsett fra lyden. Det vil si...jeg liker lyden, men ikke frekvensen. med tanke på motor effekten så er den største forskjellen i forhold til min draget i høyere hastigheter. Det er her den største forskjellen er.

For å ta et eksempel så fremstår motoren i Tracer mer "spennende" enn motoren i S1000R, selv om motoren i S1000R så absolutt ikke er dårlig på noe som helst måte. S1000R er i mine øyne en finpolert og perfekt sykkel på mange måter. Rett og slett et urverk både når det kommer til motor og teknologi. Men jeg synes ikke den har den samme "bøllefaktoren" som Streeten....

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Jeg vet ikke hvor hardt du dro sykkelen når du lånte den, men det blir spinnvilt over over 9k - egentlig etter at man mentalt har begynt å slakke av. Om du ikke fikk testet helt opp, så mangler du det fulle bildet ;-)

Der dukker det opp skremmende doser karakter :prop:

Svar