Du er vel ikke gammel nok til GS så... XR?LordShaft skrev:Det går faktisk overraskende bra med sykkelen min på langtur. Noe ubehag er det når det blir mange mil også er det faen ikke noe sykkel å kjøre hårnål svinger med.
Så jakten på ny sykkel er igang, såpass kan jeg fortelle
Note4
LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Sted: Asker
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Nei alt er ikke avgjort enda... men skal prøvekjøre ett par stykker før jeg bestemmer meg.
Jeg så en xr i levende live på stelvio passet i dag. En slik sykkel blir det ikke! Den var bare feil på alt for mange punkt. Jeg har blitt frakjørt noe jævlig av både gs og adventure sykler. Fy faen så de der kjører
Nå skal jeg først og fremst nyte resten av turen på den sykkelen jeg har. For jeg har det jævlig artig på den her nede. Men jeg ser at jeg kommer nok til å prioritere langt mere langturer framover. Å da trenger jeg noe som er langt mere hensiktsmessig en R sykkel.
Note4
Jeg så en xr i levende live på stelvio passet i dag. En slik sykkel blir det ikke! Den var bare feil på alt for mange punkt. Jeg har blitt frakjørt noe jævlig av både gs og adventure sykler. Fy faen så de der kjører
Nå skal jeg først og fremst nyte resten av turen på den sykkelen jeg har. For jeg har det jævlig artig på den her nede. Men jeg ser at jeg kommer nok til å prioritere langt mere langturer framover. Å da trenger jeg noe som er langt mere hensiktsmessig en R sykkel.
Note4
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Sted: akershus
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Ja her skal det bli spennende å se hva du har for planer , du har ikke smugprøvd tigerbeistet til ojda ?
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Joda jeg fikk faktisk prøvekjøre den røde traktor
Det var omtrent som å lære å kjøre sykkel igjen
Men det er liten tvil om at dette er en fantastisk sykkel, men alt for uvant å kjøre til at jeg fikk den helt store følelsen. Men jeg tviler nok sterkt på at det blir noe triumph på meg.
Note4
Det var omtrent som å lære å kjøre sykkel igjen
Men det er liten tvil om at dette er en fantastisk sykkel, men alt for uvant å kjøre til at jeg fikk den helt store følelsen. Men jeg tviler nok sterkt på at det blir noe triumph på meg.
Note4
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Må bli KTM på deg da. Jeg kan skrive under på at SA'en er vannvittig artig å kjøre. Til og med på bane, selv om jeg ikke har sjangs til å holde følge med S1000RR på langstrekke. Men fort går den fordet. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Det er 2 modeller av ktm som skal prøvekjøres, såpass kan jeg meddele.
Men hjertet mitt har alltid lagt hos ducati. Men så er jo gs a stor og tøff... det blir et tøft valg. Å det er noe sykler som skal prøves ja
Note4
Men hjertet mitt har alltid lagt hos ducati. Men så er jo gs a stor og tøff... det blir et tøft valg. Å det er noe sykler som skal prøves ja
Note4
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Den store styrkeprøven for vår del blir turen ned til Norgestreffet om et par dager.LordShaft skrev:Det er 2 modeller av ktm som skal prøvekjøres, såpass kan jeg meddele.
Men jeg er rimelig beroliget og trygg på at 1290'en fint skal greie å frakte fører, passasjer og ditto bagasje inkl. telt på en trygg og overbevisende måte ned til 50-års jubileums treffet i Sandnes.
Har allerede hatt en par lengre turer med sykkelen og de turene har fungert helt utmerket og helt feilfritt.
Kan nok hende du skal ta deg god tid og gjøre deg noen veloverveide vurderinger når du kommer hjem og skal prøvekjøre aktuelle kandidater...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Sted: Kongsberg
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Spørs om jeg ikke må ta en rask tur til Bergen Lordshaft, så du får prøvd en fin Ducati. :-)LordShaft skrev:Det er 2 modeller av ktm som skal prøvekjøres, såpass kan jeg meddele.
Men hjertet mitt har alltid lagt hos ducati. Men så er jo gs a stor og tøff... det blir et tøft valg. Å det er noe sykler som skal prøves ja
Note4
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Kan ikke skjønne annet enn at Multistrada må være midt i blinken for Lord'en av det hvite porselen! Den må vel ha alt du ønsker deg, og så er det Ducati.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Jeg er faktisk flau over hvor jævlig jeg og flere andre i følget har blitt frakjørt av tyskere på 1290 adventure. Helvete den sykkelen er kapabel til mye mer enn en R sykkel på alpepass veier
Jeg blir nok å ta turen innom Løvaas på fredagen når jeg "lander" i Oslo igjen. Så håper jeg at det byr på mulighet for prøvekjøring og litt info. Så tar vi turen over fjellet å prøver noe annet også om det er inne til prøving. Det er dårlig med prøve sykler på vestlandet dessverre
Note4
Jeg blir nok å ta turen innom Løvaas på fredagen når jeg "lander" i Oslo igjen. Så håper jeg at det byr på mulighet for prøvekjøring og litt info. Så tar vi turen over fjellet å prøver noe annet også om det er inne til prøving. Det er dårlig med prøve sykler på vestlandet dessverre
Note4
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Skal dra med meg Toven og møte opp på Løvaas sammen med deg Så kan jeg prøvekjøre s1000rr mens du prøvekjører Ducati
- Bjerknez
- Innlegg: 23391
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Men er du sikker på at det er sykkelen og ikke føreren som gjør at du blir frakjørt? Nei, jeg sier ikke dette for å være frekk denne gangen Lordy.LordShaft skrev:Jeg er faktisk flau over hvor jævlig jeg og flere andre i følget har blitt frakjørt av tyskere på 1290 adventure. Helvete den sykkelen er kapabel til mye mer enn en R sykkel på alpepass veier
Jeg blir nok å ta turen innom Løvaas på fredagen når jeg "lander" i Oslo igjen. Så håper jeg at det byr på mulighet for prøvekjøring og litt info. Så tar vi turen over fjellet å prøver noe annet også om det er inne til prøving. Det er dårlig med prøve sykler på vestlandet dessverre
Note4
Hva er det egentlig som gjør at en stor adventure sykkel klarer disse veiene bedre enn sykkelen din? Jeg bare lurer... :-)
- biker7
- Innlegg: 1304
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Sted: solør
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Tipper stikkordene hårnålsvinger+ oppreist ,avslappet og oversiktlig kjørestilling kan være deler av svaret til spørmålet dit, bjerknez Var nedi Dolomittene på små,trange hårnålsveier i fjor sommer med ninjan . Tenkte da mange ganger at nå skulle jeg jaggu hatt den eldgamle Dominatoren min ! Men på Autobahn derimot..
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Det er nok en del med føreren, men mest har det med selve sykkelen. På R sykkel henger du over styret og med ekstremt stive dempere og litt ujevnt underlag er det ikke veldig enkelt å holde god flyt, samt høy fart gjennom hårnåler, å da spesielt i nedoverbakke.
Det er vanskelig å forklare. Det må nesten bare nødt å prøves.
En ting er hvertfall sikkert, langturer av dette kaliberet er noe jeg blir å prioritere langt mere av framover. Å da må jeg velge sykkel utifra bruksområde. Å R sykkel har for mange begrensninger
Note4
Det er vanskelig å forklare. Det må nesten bare nødt å prøves.
En ting er hvertfall sikkert, langturer av dette kaliberet er noe jeg blir å prioritere langt mere av framover. Å da må jeg velge sykkel utifra bruksområde. Å R sykkel har for mange begrensninger
Note4
- Bjerknez
- Innlegg: 23391
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Har du ikke "soft mode" på sykkelen din da?LordShaft skrev:Det er nok en del med føreren, men mest har det med selve sykkelen. På R sykkel henger du over styret og med ekstremt stive dempere og litt ujevnt underlag er det ikke veldig enkelt å holde god flyt, samt høy fart gjennom hårnåler, å da spesielt i nedoverbakke.
Det er vanskelig å forklare. Det må nesten bare nødt å prøves.
En ting er hvertfall sikkert, langturer av dette kaliberet er noe jeg blir å prioritere langt mere av framover. Å da må jeg velge sykkel utifra bruksområde. Å R sykkel har for mange begrensninger
Note4
Men joda.. det må sikkert prøves for å forstås