Bjerknez & Cutless sin sommertur tråd!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Bjerknez & Cutless sin sommertur tråd!

Legg inn av Bjerknez »

Sitter her og mimrer litt for meg selv mens jeg halveis drømmer om å hente nysykkelen samtidig som jeg prøver og se for meg turen vi snart skal begi oss ut på. Blir vel ikke akkurat noen alpetur sånn sett, men en tur på rundt 150 mil en vei før våre veier splittes rundt Molde traktene. Nøyaktig hvor ruten blir lagt er ikke spikret, men hoved destinasjonen er Molde og planen er å kjøre om Sandnes og oppover mot Trollstigen før vi ender i molde.

Denne gangen har jeg ikke hatt tid til å ordne noe GPS til nysykkelen og så sant ikke dette er lett match og montere så kjører jeg uten GPS og kun bruker mobil med google maps samt evt. papirkart. Skal se om jeg får fikset GoPro feste også, men dette er ganske lavt prioritert da det begynner å haste litt for min del med diverse ting.

Jeg kjører også på pill røtne dekk (med tanke på slitestyrke) så jeg må begrense meg litt på kjørelengde i sommerferien mens jeg er på vestlandet, men har nok nok og gå på vil jeg tro.

Diverse prat rundt turen, tips om overnattinger (Kun hytter) samt ruteforslag tas i mot med takk. :thumleft

Planen er å starte rundt den 10.juli (litt avhengig av vær etc.) og dere kan følge oss på LocaToWeb så klart :thumleft

Nå er det snart dags Cutless!!!! :prop: :prop:

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez & Cutless sin sommertur tråd!

Legg inn av mortenolb »

Ville spikra overnattinger så fort som mulig. Var ikke over alt det var ledige hytter selv en måned frem i tid!

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez & Cutless sin sommertur tråd!

Legg inn av Cutless »

Vi får ta med oss et pledd hver, det får holde

Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez & Cutless sin sommertur tråd!

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Ville spikra overnattinger så fort som mulig. Var ikke over alt det var ledige hytter selv en måned frem i tid!
Ja, det er nok sant det mortenolb, men siden været er viktig for meg, så må vi vente litt nærmere avreise før vi bestiller.

Jeg hadde håpet at Cutless hadde fikset hyttebookingen, for jeg har mer enn nok å tenke på frem til turstart. Ikke for det, han har vel sitt å tenke på han også da han er midt i en flytteprosess, haha.

Til nød kan jeg godta hotell hvis alt annet er umulig, men det sitter langt inne... :-)å

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez & Cutless sin sommertur tråd!

Legg inn av Bjerknez »

Haha Cutless :lol
Ett pledd vær??? Holder vel med ett? :lol

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez & Cutless sin sommertur tråd!

Legg inn av Cutless »

Du setter streken ved hotell, jeg setter streken ved pledd-deling. Visse rammer må vi ha på turen :lol

Jeg sover heller ute under åpen himmel enn å sove på et hotell overfylt med turister.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez & Cutless sin sommertur tråd!

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: Jeg kjører også på pill røtne dekk (med tanke på slitestyrke) så jeg må begrense meg litt på kjørelengde i sommerferien mens jeg er på vestlandet, men har nok nok og gå på vil jeg tro.
Pill røtne :scratch
Leverer BMW nye sykler med skikkelig dårlige dekk?

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Bjerknez & Cutless sin sommertur tråd!

Legg inn av Fsva »

Kjøre om Sandnes? Jeg hadde håpet at dere skulle kjøre via Eidsvoll/Gjøvik :P :p

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez & Cutless sin sommertur tråd!

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Du setter streken ved hotell, jeg setter streken ved pledd-deling. Visse rammer må vi ha på turen :lol

Jeg sover heller ute under åpen himmel enn å sove på et hotell overfylt med turister.
Haha, ja jeg må nok si meg enig med deg der. Å våkne opp med en annens manns bjeller mellom skinkene er ikke akkurat noe som frister veldig :lol
Da sover jeg heller på sykkelen :lol


Pill røtne :scratch
Leverer BMW nye sykler med skikkelig dårlige dekk?
Som jeg skrev så er ikke dekkene dårlige. Ganske bra dekk egentlig, men med tanke på slitasje så er dem jo ubrukelige. :thumleft


Blir dog noen endringer i planene som også gjør det litt enklere for oss med tanke på planlegging. Cutless kom med ideen om å kjøpe et billig telt på Clasern og vi har trappet ned til en overnatting da Cutless har sitt å stri med med tanke på flytting og at jeg skal være i Molde senest den 16.juli. Så det blir til at vi muligens telter på Sognefjellet hvis været og temperaturen er OK. Da slipper vi hele greia med å bestille hytte etc.

Her er den foreløpige ruten som er lagt opp:

Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez & Cutless sin sommertur tråd!

Legg inn av Bjerknez »

Jaja, det var det...

Sitter på kontoret mitt og øvert på hylla var det noe som raste ned og traff meg rett i hodet. Det var en stor boks med FERIESTEMNING!! :prop: :prop:

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez & Cutless sin sommertur tråd!

Legg inn av thewiz »

Når blir sykkelen plukket opp Bjerknez?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez & Cutless sin sommertur tråd!

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:Når blir sykkelen plukket opp Bjerknez?
Forhåpentligvis i morgen, men mest sannsynlig til fredag :thumleft

Brukeravatar
Ugelvik
Innlegg: 69
Registrert: 05 mar 2015, 11:19
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900
Sted: Bergen

Re: Bjerknez & Cutless sin sommertur tråd!

Legg inn av Ugelvik »

Si ifra om det blir noen åpne for alle "mcsiden-turer" i Molde og omegn i jazzen da :) Skal oppover rundt de dager selv.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez & Cutless sin sommertur tråd!

Legg inn av Bjerknez »

Ugelvik skrev:Si ifra om det blir noen åpne for alle "mcsiden-turer" i Molde og omegn i jazzen da :) Skal oppover rundt de dager selv.
Bare å slå på tråden når du er i Molde Uglevik så kan vi treffes samt ta en kjøretur :thumleft

Sender deg PM :-)

Brukeravatar
Ugelvik
Innlegg: 69
Registrert: 05 mar 2015, 11:19
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900
Sted: Bergen

Re: Bjerknez & Cutless sin sommertur tråd!

Legg inn av Ugelvik »

Endte dere opp med å endre rute...? :-) Har allerede stjelt deler av deres rute (min: https://goo.gl/maps/H7N8e" onclick="window.open(this.href);return false;) og lurer på om det er noen flere steder jeg bør dra innom eller mangler. :redface Tenkte jeg skulle ta en rute ut mot kysten på vei ned igjen.

Svar