Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23244
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Shawn91 skrev:
Bjerknez skrev:
Toven skrev:Da er det vel mulighet for å noen lag med maskeringsteip for å unngå riper :prf Burde vel funke fjell ?
Jada, tror det blir bra. De Givi veskene som passer ser ikke veldig bra ut på S1000R. XS307 vil se ut som en flosshatt på tanken og XS308 blir for stor (25 liter). Da står jeg igjen med BMW sin veske og den passer jo perfekt. 100% vanntett er den også. Kostet 1.900,- men det får bare stå til :-)å

Nå har jeg bare kriega festene bak igjen å tenke på :-)å
Har du kikket på sw-motech sine quick-lock vesker? Jeg er storfornøyd med min ihvertfall!
Egentlig ikke, men jeg hadde heller ikke tid til å kikke rundt på alskens vesker samt bestille dette via nett da tiden før avresie kan bli knapp. Jeg gikk for BMW sin orginale tankveske som også skal være vanntett. Den ser også bra ut på sykkelen så den saken er ute av verden :thumleft

Nå må jeg bare fikse kriega fester til salen og der fikk jeg noen fine tips av Tommas som skal prøves så fort sykkelen er i hus :thumleft

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Erik.H.M »

Bjerknez skrev:
Erik.H.M skrev:Gratulerer med ny sykkel ja! :thumleft

Var en tur på Leeres i dag. Er ikke tilfeldigvis din brukte street street triple r som står i butikken med arrow anlegg?
Så også to s1000r der, som var skammelig fine :D
Er det du som har kjøpt den hvite og blå med røde detaljer? Det er iallefall en veldig snasen sykkel :prf
Stemmer. Er min gamle sliter dette :thumleft

Sto det to S1000R der?? Var den ene svart?? :prop: :prop:
Den jeg ha betillt er svart.

Sto en i svart der ja :thumleft
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23244
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Erik.H.M skrev:
Bjerknez skrev:
Erik.H.M skrev:Gratulerer med ny sykkel ja! :thumleft

Var en tur på Leeres i dag. Er ikke tilfeldigvis din brukte street street triple r som står i butikken med arrow anlegg?
Så også to s1000r der, som var skammelig fine :D
Er det du som har kjøpt den hvite og blå med røde detaljer? Det er iallefall en veldig snasen sykkel :prf
Stemmer. Er min gamle sliter dette :thumleft

Sto det to S1000R der?? Var den ene svart?? :prop: :prop:
Den jeg ha betillt er svart.

Sto en i svart der ja :thumleft
YES YES YES!! Da er nok det min :thumleft
Den skal jeg ned å se på i morgen!! :prop:

Brukeravatar
Newhill
Innlegg: 59
Registrert: 27 mai 2015, 21:08
Motorsykkelen din: 2017 MT10-SP
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Newhill »

Når skal du på tur...?
Jeg bestilte sidevesker fra Sw-Motech for nøyaktig to uker siden, og de blir sendt til meg med budbil i morra tror jeg.
De kom ihvertfall til lageret i Norge i går...
Kan ikke alle bare være venner?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23244
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Newhill skrev:Når skal du på tur...?
Jeg bestilte sidevesker fra Sw-Motech for nøyaktig to uker siden, og de blir sendt til meg med budbil i morra tror jeg.
De kom ihvertfall til lageret i Norge i går...
Vi drar rundt den 10-14.juli. litt avhengig av værmeldingen, men sykkelen må være pakket og klar senest den 10.juli :)

Brukeravatar
Gielas
Innlegg: 772
Registrert: 31 aug 2011, 19:34
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Sted: Sandefjord

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Gielas »

Gratulerer med ny sykkel, Bjerknez! Om det er samme 'draget' i S1000R som i R1200GS, tror jeg erfaringsmessig du vil bli fornøyd :-)


Sent from my iPad Air using Tapatalk HD
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23244
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Gielas skrev:Gratulerer med ny sykkel, Bjerknez! Om det er samme 'draget' i S1000R som i R1200GS, tror jeg erfaringsmessig du vil bli fornøyd :-)


Sent from my iPad Air using Tapatalk HD
Har ikke kjørt 1200GS, men jeg tror nok jeg blir fornøyd. Hadde krefter nok i Street'en også jeg sånn sett. Men nå må jeg kanskje jobbe mer med å IKKE vri så mye på rulla under aktiv kjøring. Det blir nok uvant :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23244
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Erik.H.M skrev:
Bjerknez skrev:
Erik.H.M skrev:Gratulerer med ny sykkel ja! :thumleft

Var en tur på Leeres i dag. Er ikke tilfeldigvis din brukte street street triple r som står i butikken med arrow anlegg?
Så også to s1000r der, som var skammelig fine :D
Er det du som har kjøpt den hvite og blå med røde detaljer? Det er iallefall en veldig snasen sykkel :prf
Stemmer. Er min gamle sliter dette :thumleft

Sto det to S1000R der?? Var den ene svart?? :prop: :prop:
Den jeg ha betillt er svart.

Sto en i svart der ja :thumleft
Var nettopp på Leeres nå og den sykkelen du så var en S1000RR og ikke en S1000R :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Men var din sykkel der da? Regner med du gleder deg sånn passe mye nå - det er lov å innrømme det nå, Bjerknez :thumleft Jeg håper BMW kommer med en ny utgave av S1000R innen jeg er klar for å bytte igjen :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23244
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:Men var din sykkel der da? Regner med du gleder deg sånn passe mye nå - det er lov å innrømme det nå, Bjerknez :thumleft Jeg håper BMW kommer med en ny utgave av S1000R innen jeg er klar for å bytte igjen :knegg
Skal ikke legge skjul på at jeg gleder meg nei :thumleft
Men jeg gleder meg faktisk enda mer til sommerturen, uansett sykkel.

Min kommer enten i dag eller i morgen og blir levert til meg før helgen, forhåpentligvis.

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Trondgv »

Fyy faen for en sykkel egentlig, det MÅ bare bli en sånn eller super duke til den dagen jeg får tung lappen. Gratulerer forresten, helt RÅ sykkel :thumleft :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23244
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Trondgv skrev:Fyy faen for en sykkel egentlig, det MÅ bare bli en sånn eller super duke til den dagen jeg får tung lappen. Gratulerer forresten, helt RÅ sykkel :thumleft :thumleft
Takk for det :redface

Joda, det er ikke noe feil med den... tror jeg.. :redface

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Jeg kan melde om katastrofale "knapper" på s1000 modellene. Kjenner jeg blir litt irritert. Kan virke som vibrasjonene får de til å løsne. Så hornet og starteren på styret fungerer helt sporadisk her nede. Jeg må liksom trykke knappen dypt inn samtidig som jeg forsiktig lirker den nedover for å klare å kinne motoren. Hjulet som strammer kløtsjen driver også å slakker seg ved mye hard kjøring. :-k også er selvfølgelig lakken på rammen av typen skokrem. Dette er noe du vil følge med når du får din sykkel

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23244
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Jeg kan melde om katastrofale "knapper" på s1000 modellene. Kjenner jeg blir litt irritert. Kan virke som vibrasjonene får de til å løsne. Så hornet og starteren på styret fungerer helt sporadisk her nede. Jeg må liksom trykke knappen dypt inn samtidig som jeg forsiktig lirker den nedover for å klare å kinne motoren. Hjulet som strammer kløtsjen driver også å slakker seg ved mye hard kjøring. :-k også er selvfølgelig lakken på rammen av typen skokrem. Dette er noe du vil følge med når du får din sykkel

Note4
Ikke akkurat hyggelig lesning. Men som sagt, veien tilbake til Street Triple R er ganske kort hvis jeg opplever slike irriterende småting. Vertfall hvis det blir mange av dem. Men noe må vel selv BMW ha spart på :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Ja også kan jeg melde om at bakbremsen fungerer omtrent like bra som jeg skulle prøvd å bremse med hånden på hjulet. Hva som er grunnen til dette har jeg ikke giddet å feilsøke i. Tar det når jeg kommer hem. Motormessig er det ingen ting å klage på. :thumleft

Note4

Svar