Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Er det ikke kombinert bremser på disse da? Trenger ikke å bruke bakbremsen da
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Jasså? Så når en står i relativt bratt bakke, gjerne pga rødt lys og veiarbeid... Så er det relativt ålreit å kunne sette foten på bakbremsen å stå i ro. Ikke henge på forbremsen, samme når du skal starte igjen. Bakkestart kan være langt lettere med bakbremsen en forbremsen.
Note4
Har jeg hørt
Note4
Har jeg hørt

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Så bremsen funker faktisk så dårlig at du ikke kan bakkestarte engang? Da må det jo være noe galtLordShaft skrev:Jasså? Så når en står i relativt bratt bakke, gjerne pga rødt lys og veiarbeid... Så er det relativt ålreit å kunne sette foten på bakbremsen å stå i ro. Ikke henge på forbremsen, samme når du skal starte igjen. Bakkestart kan være langt lettere med bakbremsen en forbremsen.
Note4
Har jeg hørt
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Haha, det er godt jeg ikke har alt for store forhåpninger her ser jeg
Den skal jaggu meg vare bra teknisk for å overgå Street Triplen
At den går bedre og har mer fancy elektronikk er jo ingen hemmelighet, men som nevnt tidligere, jo flere knapper jo mere søl. Hvis knapper detter av og bakbremsen slutter å virke, så blir det kjapt sykkelbytte gitt

Den skal jaggu meg vare bra teknisk for å overgå Street Triplen

At den går bedre og har mer fancy elektronikk er jo ingen hemmelighet, men som nevnt tidligere, jo flere knapper jo mere søl. Hvis knapper detter av og bakbremsen slutter å virke, så blir det kjapt sykkelbytte gitt

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Harru tatt feil av kjede og baksiva ved smøring Lord'n?
:-)å

- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Der har vi svaret på problemetToven skrev:Harru tatt feil av kjede og baksiva ved smøring Lord'n?:-)å

Men det er kanskje ikke rart at knappene til Lordy detter av. Sykkelen må ha fått sjokk med en slik start på sesongen

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Et brukbart alternativ kan være KTM's bakkestartassistent, Hill Holder Control ...LordShaft skrev:Jasså? Så når en står i relativt bratt bakke, gjerne pga rødt lys og veiarbeid... Så er det relativt ålreit å kunne sette foten på bakbremsen å stå i ro. Ikke henge på forbremsen, samme når du skal starte igjen. Bakkestart kan være langt lettere med bakbremsen en forbremsen.
Note4
Har jeg hørt

Strengt tatt ikke nødvendig siden bakbremsen er mer enn god nok.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
nå har vi bare hørt lovord om sykkelen til Lord siden han kjøpte den, så om disse filletingene er det eneste negative du har opplevd på disse årene så ,,, ja så surmuler du Lord
startknappen er dårlig... he he. Er askebegeret fullt også?

Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
nja bryterene som er laget av Nokia er et sorgens kapitel - oppsiden er at bmw bytter dem uten å mukke, og at det er en ny serie nå som skal være bedre. Stikk innom en bmw sjappe og bytt dem !LordShaft skrev:Jeg kan melde om katastrofale "knapper" på s1000 modellene. Kjenner jeg blir litt irritert. Kan virke som vibrasjonene får de til å løsne. Så hornet og starteren på styret fungerer helt sporadisk her nede. Jeg må liksom trykke knappen dypt inn samtidig som jeg forsiktig lirker den nedover for å klare å kinne motoren. Hjulet som strammer kløtsjen driver også å slakker seg ved mye hard kjøring.også er selvfølgelig lakken på rammen av typen skokrem. Dette er noe du vil følge med når du får din sykkel
Note4
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Spørs om Lordshaft har vært så uheldig og fått en sykkel fra en dårlig batch. I Kina er de knallgode på å lage kopier - BMVV S1000LL


Sist redigert av xyvind den 01 jul 2015, 23:01, redigert 1 gang totalt.
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Sykkelen burde jo henge sammen da, er jo mer trøbbel en min billige gamle japaner :)Zadnez skrev:nå har vi bare hørt lovord om sykkelen til Lord siden han kjøpte den, så om disse filletingene er det eneste negative du har opplevd på disse årene så ,,, ja så surmuler du Lordstartknappen er dårlig... he he. Er askebegeret fullt også?
- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Da er det noe galt. Hvis du må presse hardt på bakbremsen for at den ikke skal trille, er det jo åpenbart noe galt. Trodde du det bare skulle være slik? :-)åLordShaft skrev:Jasså? Så når en står i relativt bratt bakke, gjerne pga rødt lys og veiarbeid... Så er det relativt ålreit å kunne sette foten på bakbremsen å stå i ro. Ikke henge på forbremsen, samme når du skal starte igjen. Bakkestart kan være langt lettere med bakbremsen en forbremsen.
Note4
Har jeg hørt
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Alt dette skal være sjekkpunkter på service. Tror du bør ta en morsk prat med verkstedet når du er tilbake Lordshaft.
http://www.s1000rrforum.com/forum/s1000 ... ssues.html
http://www.s1000rrforum.com/forum/s1000 ... ssues.html
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
På min gamle BMW fra 2006, med over 70k på telleren, funker alle knapper fortsatt som de skal, og bakbremsen har ingen problemer med bittet... They don't make 'em like they used to 

-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Jaggu er det kvalitetsforskjeller gitt
Pisker en 1989modell Honda Dominator med 80K på telleren rundt på skauen på grusen, traktorveier osv. Alle knapper funker, og bra bakbrems. Humper og dumper, og har jaggu ikke byttet lyspærer etter 24000km i mitt eie. Må skru fast noen skruer som løsner en gang i blant pga. litt tøff behandling, men det er jaggu bortimot det eneste 


Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)