Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av jhn »

JohnnyTh skrev:
Newhill skrev:
LordShaft skrev:Men som alle skriver. Bmw fikser dette uten diskusjon. Men det hjelper meg lite når jeg er på 3 ukers Europa tur :redface
Note4

Startknappen min slutta å funke på min 2010. mod F800R for to år siden. Ved et stengt gjestgiveri langs en krokete vei langt oppe i Dolomittene. DA så jeg mørkt på ting.. Men så ringte jeg til BMW her i Norge, og de tok igjen kontakt med et bergingsselskap i Italia, og etter mange forsøk på å foklare hvor i verden vi var, på dårlig engelsk, med veldig få referansepunkter å forholde oss til, så kom det til slutt en bil og henta sykkelen. Den blei frakta ned til nærmeste autoriserte BMW-veksted, og de bytta startknappen på en times tid. Jeg måtte betale for ny knapp, men jeg fikk med den gamle hjem, slik at jeg kunne kreve tilbake pengene her, siden det var garantijobb.
Er det like trygt om noe skulle ryke på en la oss si Suzuki?, når man befinner seg utafor allfarvei i utlandet?
Hæ? Noe som kan gå istykker på en Suzuki?
Skjønner ikke problemstillinga :scratch ... ingenting ryker på Suzuki

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av RuneMC »

:-k Det er ikke bare litt etterfylling av bremsevæske som skal til på Lorden's sykkel da?

Ganske vanlig i Syden - faktisk ikke lenger siden i fjor enn at vi satt på med taxi ned fjellet på Santorini og taxisjåføren såvidt fikk stoppet før et T-kryss, sånn at han fikk ut og helt på litt greier fra en DOT-flaske. Deretter litt pumping en ti minutters tid mens han callet opp taxier som kunne kjøre oss videre, før han omsider fikk bitt på bremsene igjen og kunne friskmelde doningen og kjøre oss siste biten til flyplassen :lol
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24650
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Sitter på en krakk og beundrer sykkelen i Sverige. Mange førsteinntrykk og fordøye. Ups and downs samt bilder og rapport kommer senere i dag.

Men motoren: Sweet mother of god!!
Har ikke hatt den over 7.000rpm enda ig ei heller full gass og den har allerede gitt mandommen min et støkk :-)å
image.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:
image.jpg
Satan, så nice! :-)å

Gratulerer på deg!

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av 929rr »

Grattis, blir spennende og høre hvordan du syns den er ifht tripplen.

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Bosted: Der øst møter vest.

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Hansien »

Ingenting sier BMW mer enn en saftig feilparkering..
:P

Gratulerer med ny sykkel!
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24650
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Noen kjappe førsteinntrykk før jeg kjører videre samt klår litt på elektronikken etc.

Ups:

- Motoren. Jeg gjentar: Sweet Mother Of God! :-)å
- Lyden er bedre enn jeg trodde med orginalannlegget og ikke like støyende som anntatt.
- Motoren!
- Og motoren.
- Nevnte jeg motoren?
- Heftig med skikkelig dempere og diverse elektronikk
- Liker utseendet og lyden på sykkelen mer og mer...egentlig...

Downs
- Girkassa er ikke like raffinert som den på Street Triplen
- Sykkelen vil ikke så lett ned i svingene som Street Triplen
- Girshalteren er litt hard når man bruker quickShift
- Salen er noe hard ja, men ikke noe jeg bryr meg om å gjøre noe med enda.

På lavt turtall (opp til 6.000rpm) er den så og si gjevngod med Street'en, men derfra og opp... halleluja..

Er det krefter jeg trenger? Overhodet ikke. Dette er en drapsmaskin. Jeg kommer garantert gjennom krappe svinger fortere med Street'en.

Det er de intrykkene jeg har gjort meg så langt. Jeg er generelt veldig fornøyd så langt. Jada, mer krefter enn jeg trenger og elektronikken har jeg klart meg uten så langt, men heftig å eie en slik sykkel.

Kommer fler førstehåndserfaringer senere i dag, men det er det jeg kom på i farten :thumleft

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Zadnez »

Fin sykkel Bjerknez :prf virker startknappen fremdeles?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24650
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:Fin sykkel Bjerknez :prf virker startknappen fremdeles?
Ikke dum den :thumleft

Er på Høk nå... Noen kjente her?

André
Innlegg: 101
Registrert: 20 aug 2014, 21:10
Motorsykkelen din: Suzuki GSR 2010

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av André »

Grattis med jævli fet sykkel ;)
Hadde jeg hatt kroner nok så skulle jeg kjøpt meg samme sykkel :thumleft

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av ojda »

Etter å ha farta Europa igjennom med en som syter over vondt i nakken, vondt i Rompa og vondt i håndledda
Samt at halve dagen har blitt brukt til å vente på han i bunnen av passene i 38 grader c
Å i tillegg har overlatt både kjedespray og Whiskey i min varetekt PGa plassproblemer vet jeg ikke helt om jeg skal gratulere :P :p
Å når du tilogmed har kvittet deg med "Værdens beste sykkel" :-)å
Nei vet du hva Bjerknez jeg synes oppriktig synd på deg jeg :-)å :lol :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24650
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Har ikke blitt voldsomt lange turen i dag, men ble nåp vertfall 21 mil til sammen. 90 km til så kan jeg dra den til 9.000rpm :-)å

Fantastisk sykkel å kjøre, men samtidig veldig uvant. De dynamiske demperne er bare fantastiske. Man kjenner dem jobber over fartsdempere etc. Soft modus ga meg den mest riktige dempingen på vanlig vei. Jeg har ennå ikke kjent nåe spesielt forskjell på de forskjellige modusene, men nå har jeg heller ikke råkjørt så veldig. Krefter er det uansett nok av i bøtter og spann, uavhengig av hvilken modus man er i.

Motoren er helt rå og når jeg lå på E6 i sted så kjente jeg jo hvor mye mer krefter jeg hadde ved aksellerasjon i høyere hastigheter. Lyden liker jeg faktisk ganske godt og det var det siste jeg trodde jeg kom til å gjøre. Må være noe med potta til Tommas som gjorde at jeg ikke likte frekvensen på lyden tror jeg...?

Quickshift har jeg brukt en del i dag og det er nok noe jeg må bli vant til. Føles ikke helt naturlig ut ennå. Girshalteren er også hakket for hard når jeg girer med quickshift. Merket jeg fikk litt tendenser til gnagsår. Speilene kan man faktisk justere inn langt lettere og fungerer bedre på BMW'en. Bremsene er hakket bedre på BMW'en, men disse var ikke dårlige på Streeten heller.

Så hva er bedre på Street Triplen?
- Girkassen. Mye mer smooth på Streeten.
- Balansen. Streeten er langt mer leken og svingvillig
- Salen var mye bedre (men denne kan jo så klart byttes)
- Lyden var bedre. Den er også bra på BMW'en, men på en annen måte.

Alt i alt så er jeg veldig fornøyd. Ingen tvil om at det fortsatt var litt vemodig og kvitte meg med Street'en. Den føltes tryggere, mer raffinert og mer svingvillig. BMW'en er mer brutal. To forskjellige sykler som jeg liker på hver sin måte :thumleft

Ingen ny sykkel uten bilder etc. så her kommer dem:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Bosted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av JK95 »

Fy f**n som sjalusien river nå... :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24650
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Tror jaggu jeg skal ta meg en sen kveldstur i dag jeg... :redface
Hvis ike jeg sovner på sofaen da...

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Bosted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av JK95 »

Bjerknez skrev:Tror jaggu jeg skal ta meg en sen kveldstur i dag jeg... :redface
Hvis ike jeg sovner på sofaen da...
Nei, ut å kjøre, "turan som tælle!" :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24650
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

JK95 skrev:
Bjerknez skrev:Tror jaggu jeg skal ta meg en sen kveldstur i dag jeg... :redface
Hvis ike jeg sovner på sofaen da...
Nei, ut å kjøre, "turan som tælle!" :prf
Sant det, men tror jeg har kjørt nok for i dag. Kjenner jeg blir ekstra sliten når man ikke er vant til sykkelen. Blir fort stiv i skuldre etc. Men det går seg til. Mange dager igjen til sommerturen :thumleft

Jarodden
Innlegg: 114
Registrert: 19 jul 2011, 23:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2011
Bosted: Kolbotn

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Jarodden »

Bjerknez skrev:.....

Quickshift har jeg brukt en del i dag og det er nok noe jeg må bli vant til. Føles ikke helt naturlig ut ennå. Girshalteren er også hakket for hard når jeg girer med quickshift. ......
Hei!

Akkurat det samme syntes jeg når jeg fikk min nye GS for noen uker siden.

Slapp av, den blir bedre (les: smooth) når du har fått kjørt litt.

Ellers: gratulerer med ny sykkel!

Toven

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Toven »

Haha, nå som turan som tælle er nevnt :lol

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Q_AisPYTLg4[/video]

Men så lækker ut Bjerkis :prf

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Cutless »

Du kledde sykkelen Bjerknez, 190 bakdekket så gromt ut når vi sklei innover Råde-slettene :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24650
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Du kledde sykkelen Bjerknez, 190 bakdekket så gromt ut når vi sklei innover Råde-slettene :-)
Takk for det :redface
Vi må snart ta en ny video nå....

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Cutless »

Jepp, den gamle er jo ubrukelig nå som du har kjøpt ny sykkel :twisted

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av mortenolb »

Girkassa blir sikkert bedre etter første service!

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 782
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Fsva »

Flotte bilder. Sykkelen ser fantastisk ut! :prf :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24650
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Joda, mulig at girkassa blir mer smooth på sikt. :thumleft
Men den er ikke dårlig over hodet, bare annerledes og litt mer "klunk" i kassa når jeg girer.

Takk for det Fsva :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24650
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Ble en liten kveldstur på meg nå nettopp og jeg blir rett og slett imponert over disse demperne altså. Kjørte til Gamlebyen i Fredrikstad som har slike brostener. Sykkelen nærmest bare fløt over og man merket at den tilpasset seg dumper etc. Motoren er som tidligere helt rå. Dro forbi en bil i sted og når jeg la inn tredje gir så kjente jeg at fremhjulet lettet litt og det var ikke engang maks pådrag.

Men ett spørsmål til dere som har denne sykkelen inkludert Quickshift:
Når jeg clutcher så hakker clutchen litt når jeg trykker den inn. Ikke alltid, men ofte. Jeg har for meg at dette kan ha noe med quickshift systemet å gjøre, eller er det noe galt?

Svar