Enig.Globe skrev: Flotte, stemningsfulle høstbilder
Fine bilder av sykker'n også

Enig.Globe skrev: Flotte, stemningsfulle høstbilder
Samme skjedde da jeg hadde TDM'en inne til 1000 km service høsten 2006. Betalte vel 1900,- kr.Mekhi skrev:Takk AJ.:-D
Noen som vet prisen på en 100 mil service? og hva som blir gjort på den? Har bestilt time på motorsport, men alt dem gjorde der var oljeskift + filter og en rask kontroll til 1900kr
Sant nok. Det viktigste er olje- og filterskiftet på førstegangsservicen pga. innkjøringen av motoren. Kunne gjerne gjort dette selv, men så er det dette med garanti og slike ting, da...Mekhi skrev: AJ: okey, men syntes prisen var drøy for en olje skift og en tilkobling av kabelen for en feilsøk kontroll. Men men. Får vel bare punge ut å få det in i heftet :) :-)
Litt nazi-quoting her, men men.. Servicehefte, det er altså noe som syklene har... bare var litt i stuss, siden forrige sykkel jeg hadde ikke hadde servicehefte, og nåværende sykkel ikke har servicehefte.AJ skrev:Nettopp derfor er det lurt å få servicene inn i serviceheftet.Mekhi skrev:Får vel bare punge ut å få det in i heftet :) :-)
Aldri hatt servicehefter på syklene mine. Ikke bilene heller for den saks skyld.. Servicer tar vi selv! :)Onsløv skrev:Litt nazi-quoting her, men men.. Servicehefte, det er altså noe som syklene har... bare var litt i stuss, siden forrige sykkel jeg hadde ikke hadde servicehefte, og nåværende sykkel ikke har servicehefte.AJ skrev:Nettopp derfor er det lurt å få servicene inn i serviceheftet.Mekhi skrev:Får vel bare punge ut å få det in i heftet :) :-)Og når jeg har spurt om det, så neeei, sånt har vi da ikke?
![]()
Vel vel, jeg fører ihvertfall dagbok over servicer/utlegg jeg tar/har på kjøretøyene mine. Så har jeg ihvertfall noen dokumenter jeg kan overlate til evnt neste kjøper.
Greit nok, det. Men ved kjøp av ny MC, slik jeg var heldig å kunne gjøre i 2006, så handler det om 5 års garanti.cheron skrev:
Aldri hatt servicehefter på syklene mine. Ikke bilene heller for den saks skyld.. Servicer tar vi selv! :)
cheron skrev:Aldri hatt servicehefter på syklene mine. Ikke bilene heller for den saks skyld.. Servicer tar vi selv! :)Onsløv skrev:Litt nazi-quoting her, men men.. Servicehefte, det er altså noe som syklene har... bare var litt i stuss, siden forrige sykkel jeg hadde ikke hadde servicehefte, og nåværende sykkel ikke har servicehefte.AJ skrev:Nettopp derfor er det lurt å få servicene inn i serviceheftet.Mekhi skrev:Får vel bare punge ut å få det in i heftet :) :-)Og når jeg har spurt om det, så neeei, sånt har vi da ikke?
![]()
Vel vel, jeg fører ihvertfall dagbok over servicer/utlegg jeg tar/har på kjøretøyene mine. Så har jeg ihvertfall noen dokumenter jeg kan overlate til evnt neste kjøper.
Spennende lesing. Synes det er imponerende å lese om pågangsmotet ditt. Du er et bevis på at det lønner seg å stå på!! Tøff sykkel også!!Mekhi skrev:Hei til dere.:-D
Litt om meg. Jeg er en gutt på 27 år. Har kjørt en del cross (2 + 4 hjul) og trial, men etter ulykken ble dette full stop. Jeg mistet høyre beinet under kneet + brannskader over 55% kroppen. Etter som jeg mistet beinet ga jeg opp cross som hobby og solgte mine 2 kjære. Tiden gikk å savnen av 2 hjul har pågått siden.
Prøvde noen MC timer for noen år tilbake men merket straks at beinet mitt ikke var sterk nok til å kunne holde meg+lærer og sykkelen oppe om det skulle gli eller velte samt ved å stoppe å holde balansen. Drømmen gikk jo i knus å slik har det hvert lenge. Prøvde meg på en atv så fort dem hadde fått sin plass på vegen med hvite skilter, men de mangler helt det som 2 hjul sykklene gir meg.
Men nå har jeg endelig muligheten igjen. Jeg har nå kjøpt meg min første "MC" som er en Piaggio mp3 400ccm lt. Noen vil si at det er en "wannabee" og ikke en mc men for meg som har nettopp kjøpt en og har kjørt med den i 3 dager må jeg si at jeg elsker den og det er en mc for meg. Piaggion har 2 hjul foran og 1 bak (se video under). På en slik sykkel er det også elektronisk hydralik system som gir deg mulighet for å låse framhjulene ved stopp. Dette gir deg muligheten til å slippe å sette ned beinet ved hver stopp hver eneste gang. Som jeg skrev har jeg kjørt den i 3 dager nå før snøen og den kjennes helt ut som en vanlig 2hjul sykkel med automat. Alt utstyr er kjøpt bortsett fra gps, intercom og bagger. Gleder meg utrolig til våren nå for da blir det fiske turer. <3![]()
Jeg må si jeg irriterer meg av slike mennesker som er nysjerrig og må ta / sitte på sykkelen når eier ikke er tilstede eller ikke spørre om tilatelse. Etter som denne sykkelen er ny er det mange som er veldig nysgjerrig på den som gjør det veldig gøy, men liker dårlig/lite at andre sitter på sykkelen når du kommer ut av butikken som skjedde igår!! Det som er værst er at jeg kom ut og når han skal gå av dytter an til sykkelen slik at den falt fordi beinet hans satt fast. Skal si deg jeg var sint....
Takk for at du tok deg tid til å lese litt om meg. Mer blir lagt til loggen senere <3
Med vennlig hilsen Mekhi