Må legge til at jeg blir mer og mer imponert over de adaptive demperne på sykkelen. Når man bråbremser med frembremsen så kjenner jeg at den "strammer" seg forran for å forhindre for mye dykk, og over fartsdumper og feks. brostener etc. så merker jeg at demperne jobber med å tilpasse seg underlaget. I krappe svinger i litt hastighet så forhindrer den for mye komprimering og jeg kjenner faktisk at den justerer seg. Helt magisk. Jeg følte etter mortenolb i går og det ver intet problem for meg å holde følge med han. I følge hans eget utsagn så klarte jeg de krappe svingene bedre enn han. Dette tror jeg ene og alene skyldes demperne, vertfall i stor grad tror jeg. For de fleste her vet jo at mortenolb snart har slitt ut bremsepedalen sin
Kyllingstripene mine er også snart borte. Bare ett par millimeter igjen og jeg føler liksom ikke at jeg har vert like langt nede med BMW'en kontra Streeten. Dette kan sikkert ha med dekkdimensjon og kurven på dekket etc. men allikevel.
Lyden blir jeg faktisk mer og mer glad i. Jeg liker den. Litt sånn "racing" aktig lyd og ikke så buldrete som Streeten. (i mangel på bedre ord) Begge syklene har veldif fin lyd, men på hver sin måte.
Den kneppingen når jeg klemmer inn clutchen er litt irriterende, men føler ikke det er vaieren eller at det er noe galt. Men irriterende er det uansett. Jeg sliter litt med å sette den i fri da jeg synes dette hakket er veldig lite. Men ikke noe stort problem. Girkassen er bra, som sagt, men ikke like bra som Triumph sin, faktisk. Salen har jeg blitt mer og mer vant til og selv om jeg ikke har kjørt fryktelig langt ennå, så skal jeg nok avvente bestilling av mykere sal. Jeg er forrøvrig også veldig fornøyd med at det er vanlig lakk på tanken og at den ikke er matt. Tok en liten maskinpolering i dag og etter 2 minutter så var den bedre enn da den var ny
Jeg kunne dog tenkt meg og fått en høyere sal (eller senket fothvilerene litt). Jeg føler jeg sitter med litt for mye knebøy og at jeg mister blodsirkulasjonen til beina etter noen mil i salen. Ikke et stort problem dog.
Streeten var med tanke på sitteposisjon helt perfekt for meg. BMW'en er 90% perfekt. Bra nok, men kunne vert justert litt.
Når det er sagt så kan jeg ikke la vær og nevne motoren en gang til. Det er vertfall det sykeste motoriserte kjøretøyet jeg har kjørt siden jeg ble født. Lå på E6 i går på vei hjem fra Moss og når jeg ligger i 120km/t og vrir på rulla så kjenner jeg fronten heiser seg og det går som ville helvete. Jeg har ennå ikke turt og gi full gass i 1. og 2. gir ennå. Det er rett og slett for mye krefter til at jeg klarer å takle dem...ennå. Føler liksom at det er mer krefter enn man noensinne har bruk for. Den har jo tross alt mer moment og hester opp til ett visst turtall enn storebroren S1000RR og det sier jo litt. Skremmende...rett og slett.
Alt i alt en sykkel jeg er meget godt fornøyd med og jeg gleder meg til sommerturen som snart blir et faktum