tyske fotobokser

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: tyske fotobokser

Legg inn av ojda »

gsx750_80 skrev:
sankyo skrev:
AJ skrev:
Svolp skrev:Blir du stoppet i tysk fartskontroll ved en annen anledning dukker gamle synder opp og du må betale :thumleft Altså ingen bot i posten...
Rasjonelle tyskere, med andre ord ;-) :prf .
Stimmt genau 8-)
Javel, det hadde jeg ikke tenkt på. Når det blinket i fartsbokser i juli 2014, hadde vi en leiebil (fra Hertz).
Leiebilfirmaet vet jo hvem som leide bilen til de aktuelle tidspunktene, og kan da ha oppgitt min identitet
til politiet. Så, de kan ha en forundringspakke på lager til meg, ved evt nye trafikkforseelser i Germania. :-(
Jaja, jeg går vel ikke konk, da det dreide seg om kanskje 15-25 km/t for høy hastighet i 50- og 60-soner, om
jeg ikke husker mye feil.
Da er det nok litt mer som "står på spill" for han som ble knipset i 150 i 50-sonen :redface
Lurt å kjøre pent igjennom Italia herefter kansje :-k
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: tyske fotobokser

Legg inn av SuperMorten »

ojda skrev:
gsx750_80 skrev:
sankyo skrev:
AJ skrev:
Svolp skrev:Blir du stoppet i tysk fartskontroll ved en annen anledning dukker gamle synder opp og du må betale :thumleft Altså ingen bot i posten...
Rasjonelle tyskere, med andre ord ;-) :prf .
Stimmt genau 8-)
Javel, det hadde jeg ikke tenkt på. Når det blinket i fartsbokser i juli 2014, hadde vi en leiebil (fra Hertz).
Leiebilfirmaet vet jo hvem som leide bilen til de aktuelle tidspunktene, og kan da ha oppgitt min identitet
til politiet. Så, de kan ha en forundringspakke på lager til meg, ved evt nye trafikkforseelser i Germania. :-(
Jaja, jeg går vel ikke konk, da det dreide seg om kanskje 15-25 km/t for høy hastighet i 50- og 60-soner, om
jeg ikke husker mye feil.
Da er det nok litt mer som "står på spill" for han som ble knipset i 150 i 50-sonen :redface
Lurt å kjøre pent igjennom Italia herefter kansje :-k
Er ikke sikkert det er så ille. Jeg satt på med en taxi som pløyde igjennom en olivenlund i 160.. smal vei hvor jeg tidligere hadde sett både fotgjengere og saueflokker... :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: tyske fotobokser

Legg inn av gsx750_80 »

Flattop skrev:Det blinket under kjøring gjennom Berlin i sommer, med bil.

Har ikke fått et brev med krav om noen Euro enda.
Det siste blinket jeg oppfattet for egen del var også i de traktene, dvs like ved flyplassen. Får håpe det ikke ligger "udetonerte
bøter" og venter, ved evt senere overtredelser.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: tyske fotobokser

Legg inn av gsx750_80 »

Barbarozza skrev:Litt avhengig, men jeg har fått fra Tyskland og jeg har fått fra Italia med leiebil, I Roma kjørte jeg over Petersplassen etter en haug med andre biler, men uheldigvis ble jeg spottet av en politimann som tok skiltnummeret. I Tyskland fikk jeg 15 euro for 59 km i 50 sone, kom i posten til dama som bodde i Køln så hun ble ansvarlig siden jeg kjørte hennes Audi. Fra Roma fikk jeg 70 Euro og den kom gjennom den Italienske ambasaden. Sveits og Frankrike er harde, men ikke blitt tatt der. Sveits tar de sykkelen ved de groveste overtredelsene og de har bakovervente kameraer i tuneller og bøtene kan regnes ut etter inntekt. Bare å betale og få det ut av verden. Fikk fra USA også etter parkering foran en brannhydrant jeg ikke så i farta. Den ble på 100 $ . Har blitt snakka til i øst europa og fått en liten bot i Ungarn da jeg stoppa på et fortau om natta for å lese kart og få nok lys. Synes 4900 over Meheia for snart 3 år siden er den kjipeste jeg har fått og da fikk jeg 3 prikker også. Men sett at dette er over de siste 20 åra er det jo ikke gæernt
I likhet med deg har jeg fått de sureste (største) bøtene i Norge, og gjerne da det var glimrende kjøreforhold. Dersom bøtene deles
på antall kjørte kilometer blir det forhåpentligvis ikke så galt. Skatt og fartsbøter skal betales med glede, er det ikke det det heter.. ;-)
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: tyske fotobokser

Legg inn av gsx750_80 »

ojda skrev:
gsx750_80 skrev:
sankyo skrev:
AJ skrev:
Svolp skrev:Blir du stoppet i tysk fartskontroll ved en annen anledning dukker gamle synder opp og du må betale :thumleft Altså ingen bot i posten...
Rasjonelle tyskere, med andre ord ;-) :prf .
Stimmt genau 8-)
Javel, det hadde jeg ikke tenkt på. Når det blinket i fartsbokser i juli 2014, hadde vi en leiebil (fra Hertz).
Leiebilfirmaet vet jo hvem som leide bilen til de aktuelle tidspunktene, og kan da ha oppgitt min identitet
til politiet. Så, de kan ha en forundringspakke på lager til meg, ved evt nye trafikkforseelser i Germania. :-(
Jaja, jeg går vel ikke konk, da det dreide seg om kanskje 15-25 km/t for høy hastighet i 50- og 60-soner, om
jeg ikke husker mye feil.
Da er det nok litt mer som "står på spill" for han som ble knipset i 150 i 50-sonen :redface
Lurt å kjøre pent igjennom Italia herefter kansje :-k
Enig. Får håpe han berget. Det står atskillig mer "respekt" av 150 i 50-sone, enn mine pinglete fartsovertredelser på 15-25 km/t,
i Tyskland.. ;-)
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: tyske fotobokser

Legg inn av gsx750_80 »

Elolz skrev:Norge i et nøtteskall: Ligger en litt over grensen i strålende forhold og gjerne ikke en kjeft i sikte utenom sivilen bak deg, da blir det garantert høy bot og gjerne et par prikker. Om en derimot truer med drap og terror, da ender en opp med all-inclusive på Kyrksæterøra. :-)å
Haha! All-inclusive.. :thumleft

Hva de største bøtene angikk, traff du på en prikk.
Rekorden ble satt med 108 i 80-sone, i Tydal, etter forbikjøring av en Audi A-4 med to politi, en fin sommerkveld, med lite trafikk. Mellom 6500 og 7000 tror jeg det var.
Så kom det en på rundt 4500 noen år senere, på en rettstrekke på kanskje 2 km, mellom Elverum og Trysil. Supert augustvær, og lite
trafikk.
Begge gangene oppdaget jeg etterhvert kraftig akselerasjon og påfølgende blålys i speilet..
Den desidert mest talentløse prestasjonen tror jeg jeg stod for da jeg klarte å bli tatt i 96 eller 98 km/t nederst i Hitratunellen,
etter å ha snakket om fartsboksen bare noen minutter før..

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: tyske fotobokser

Legg inn av gsx750_80 »

gsx750_80 skrev:
ZZR-Erling skrev:Jeg hadde vell 150 i 50 sone i Italia forbi en slik "stein med plexiglass og rød hvit felt rundt", på mc, ett par år siden, ikke hørt noe...jeg så den ikke før det var for sent. Opp mot Passo Giau, Itaila fra vest da.
Heldig med den da! ;-)
Nå er det gått ytterligere 3 mnd, og totalt ca et halvt år, siden det blinket i et par tyske fartsbokser..
Fortsatt ingen henvendelser i posten, så da begynner jeg for alvor å tro at det ikke kommer noe krav.
Gått ca 1 år siden mine "feriebilder" ble tatt i tyskland. Ikke hørt et kvekk via posten, i alle fall, mao ingen krav så langt.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: tyske fotobokser

Legg inn av Voodoodoo »

99% av fotobokser i tyskland tar kun bilde forfra. dvs. ingen problem om en kjører sykkel.... MEN, det finnes også enkelte bokser som tar deg bakfra(og det liker vi jo ikke). finnes noen av de i nærheten av Verden(syd for hamburg). disse er plassert på svingete bundesstrasse og er nok spesiellt tilpasset mc...
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: tyske fotobokser

Legg inn av LordShaft »

Dette kan jeg bekrefte :lol

Note4

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Sted: Hedmark

Re: tyske fotobokser

Legg inn av teeU »

Svolp skrev:Blir du stoppet i tysk fartskontroll ved en annen anledning dukker gamle synder opp og du må betale :thumleft Altså ingen bot i posten...
Bare å skaffe seg nytt skilt før neste Tysklandstur om man mistenker en er knipset.
Melder man skiltet mistet får en nytt nummer :thumleft

.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: tyske fotobokser

Legg inn av Voodoodoo »

Det må da være registrert på et navn og ikke på regnr. Hvis ikke er det mye å passe på ved eventuelle bruktkjøp..
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: tyske fotobokser

Legg inn av gsx750_80 »

Voodoodoo skrev:99% av fotobokser i tyskland tar kun bilde forfra. dvs. ingen problem om en kjører sykkel.... MEN, det finnes også enkelte bokser som tar deg bakfra(og det liker vi jo ikke). finnes noen av de i nærheten av Verden(syd for hamburg). disse er plassert på svingete bundesstrasse og er nok spesiellt tilpasset mc...
Når "mine" bilder ble tatt for ca ett år siden var det for anledningen en BMW 520 leiebil.
Det har vært hevdet her at bøtene kan ligge som udetonerte bomber ved evt senere forseelser, til tross for at jeg ikke
har hørt noe fra tyskland etter at fartsboksene blinket for et år siden. Ikke vet jeg..
mvh

-gsx750_80

Svar