Blir spennende å se etter servic'en i morgen hvordan den oppfører seg jamammut89 skrev:grats med ny sykkel, kan nevne at den bare blir bedre med tiden både sykkelen ( etter innkjøringen oppfører den seg mye bedre, mindre tikking og bedre gassrespons. Dessuten blir du mer vant til den selvfølgelig :) bånn gass :)
sykkelen din har foresten QS bare oppover. den nye RR har begge veier. Du kan sikkert gire ned og men det er ikke fordi du får hjelp av QS det er bare fordi det går an.
følg med på kjøleveskenivået, den er nok allerede langt under MIN.
Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?
- Bjerknez
- Innlegg: 23237
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R
Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R
nice , sjekk at de har etterfylt kjøleveska før du kjører av gårde imorgen
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Sted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R
Qs støtter ikke nedover på S1000R, men gjør det på 1000xr.
Sent fra min D5803 via Tapatalk
Sent fra min D5803 via Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 23237
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R
Okay, da vet jeg detTommas skrev:Qs støtter ikke nedover på S1000R, men gjør det på 1000xr.
Sent fra min D5803 via Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 23237
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R
Siden jeg faktisk (etter mye mas) fikk grint meg til nye hansker da de jeg har ikke lenger var vanntette, så gikk jeg for disse hanskene:
http://www.xlmoto.no/hanske-richa-extre ... -tex-svart" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var dem dyreste dem hadde og som kostet det samme som mine forrige Alpinestars hansker, så jeg gikk for dem, så får vi se. Noe dårligere enn mine kan dem jo ikke være uansett og det beste av alt, jeg får dem før sommerturen
Nå gjenstår bare en bekreftelse fra Cutless at teltkjøpet er et faktum, slik at vi får ett sted å sove på turen, for nå begynner det å bli sent å bestille hytter
Dette blir min første langtur på splitter ny sykkel, og førstegangsservice blir tatt i morgen. Tankveske er montert og Kriegafestene er i boks. Da gjenstår bare pakkingen og fint vær, så er jeg klar for takeoff
http://www.xlmoto.no/hanske-richa-extre ... -tex-svart" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var dem dyreste dem hadde og som kostet det samme som mine forrige Alpinestars hansker, så jeg gikk for dem, så får vi se. Noe dårligere enn mine kan dem jo ikke være uansett og det beste av alt, jeg får dem før sommerturen
Nå gjenstår bare en bekreftelse fra Cutless at teltkjøpet er et faktum, slik at vi får ett sted å sove på turen, for nå begynner det å bli sent å bestille hytter
Dette blir min første langtur på splitter ny sykkel, og førstegangsservice blir tatt i morgen. Tankveske er montert og Kriegafestene er i boks. Da gjenstår bare pakkingen og fint vær, så er jeg klar for takeoff
Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R
Du får vise den frem på vindfjelltunet i morgen da.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37
- Bjerknez
- Innlegg: 23237
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R
Hmmm... Kanskje ta meg en tur dit ja....
- Bjerknez
- Innlegg: 23237
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R
Jeg har så langt fyllt 95 Blyfri på S1000R'en, men ser i spesifikasjonene at det er foretrekt med 98 Super...
Regner med man mener 98 blyfri her?
Vil jeg merke noen forskjell?
Regner med man mener 98 blyfri her?
Vil jeg merke noen forskjell?
Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R
Jaja, de mener selvfølgelig 98 blyfri
Jeg fyller blybensin på veteranbilen, men ingen kjøretøy etter 1980 har behov for blybensin omtrent
Om du vil merke så mye til det er en annen sak. Du har jo så mye krefter fra før at sannsynligheten for at du vil merke noe er svært liten. :-)
Du vil kanskje få senket forbruket noe. Når jeg fyller det på bilen så går den litt billigere og litt bedre. Dog er jo det en slapp motor, så der hjelper alt. En sykkel med så mye power som din vil du knapt merke det på, bortsett fra at hodet ditt kanskje gir deg en 5-6 hk ekstra
Jeg fyller blybensin på veteranbilen, men ingen kjøretøy etter 1980 har behov for blybensin omtrent
Om du vil merke så mye til det er en annen sak. Du har jo så mye krefter fra før at sannsynligheten for at du vil merke noe er svært liten. :-)
Du vil kanskje få senket forbruket noe. Når jeg fyller det på bilen så går den litt billigere og litt bedre. Dog er jo det en slapp motor, så der hjelper alt. En sykkel med så mye power som din vil du knapt merke det på, bortsett fra at hodet ditt kanskje gir deg en 5-6 hk ekstra
- Bjerknez
- Innlegg: 23237
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R
Det ser ikke ut til at man må det på min i følge instruksjonsboken...Elolz skrev:Må ikke tenningen justeres mellom 95 og 98?
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R
Har aldri hørt om at den må det
Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R
Det gir ikke flere hk med høyere oktantall.Daniel V skrev:Jaja, de mener selvfølgelig 98 blyfri
Jeg fyller blybensin på veteranbilen, men ingen kjøretøy etter 1980 har behov for blybensin omtrent
Om du vil merke så mye til det er en annen sak. Du har jo så mye krefter fra før at sannsynligheten for at du vil merke noe er svært liten. :-)
Du vil kanskje få senket forbruket noe. Når jeg fyller det på bilen så går den litt billigere og litt bedre. Dog er jo det en slapp motor, så der hjelper alt. En sykkel med så mye power som din vil du knapt merke det på, bortsett fra at hodet ditt kanskje gir deg en 5-6 hk ekstra
Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R
Det er vel slipperclutch på s1000r?
Så bakhjulslås er nok lite sannsynlig selv uten revmatch.
Så bakhjulslås er nok lite sannsynlig selv uten revmatch.
Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R
Hvorfor ikke? Om kompresjonen på motoren er tilpasset 98 og man fyller 95 så vil man i prinsippet få tenningsbank, noe motoren vil detektere, og justere tenningen etter, vil ikke det føre til lavere effekt?Rune75 skrev:Det gir ikke flere hk med høyere oktantall.Daniel V skrev:Jaja, de mener selvfølgelig 98 blyfri
Jeg fyller blybensin på veteranbilen, men ingen kjøretøy etter 1980 har behov for blybensin omtrent
Om du vil merke så mye til det er en annen sak. Du har jo så mye krefter fra før at sannsynligheten for at du vil merke noe er svært liten. :-)
Du vil kanskje få senket forbruket noe. Når jeg fyller det på bilen så går den litt billigere og litt bedre. Dog er jo det en slapp motor, så der hjelper alt. En sykkel med så mye power som din vil du knapt merke det på, bortsett fra at hodet ditt kanskje gir deg en 5-6 hk ekstra
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R
Det stemmer. Hvis BMW anbefaler 98 så betyr det at styringsenheten er kapabel til å justere tenningen slik at man kan kjøre med 95, men da får man ikke hentet ut 100% effekt av motoren som ATWindsor sier.ATWindsor skrev:
Hvorfor ikke? Om kompresjonen på motoren er tilpasset 98 og man fyller 95 så vil man i prinsippet få tenningsbank, noe motoren vil detektere, og justere tenningen etter, vil ikke det føre til lavere effekt?