VM MOTO UDDEVALLA 2015

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: VM MOTO UDDEVALLA 2015

Legg inn av Busa Trond »

Det var litt sleipere nede i Italia en fin været i Uddevalla :knegg


[video]https://www.youtube.com/watch?feature=p ... UkPK03HdEQ[/video]

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: VM MOTO UDDEVALLA 2015

Legg inn av Kawagutten »

Bra bilder fra dere begge to :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: VM MOTO UDDEVALLA 2015

Legg inn av Roargutten »

For de av dere som har lyst til å prøve seg med å kjøre motocross, det anbefales på det sterkeste, kjempe moro og knallgod trening samtidig.
Et lite filmklipp av meg som kjører på Eidskog MX på Magnor, sykkelen er en Yamaha YZ250 2takt.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=-bLp6bFXZSg[/video]
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: VM MOTO UDDEVALLA 2015

Legg inn av hakhap »

Roargutten skrev:For de av dere som har lyst til å prøve seg med å kjøre motocross, det anbefales på det sterkeste, kjempe moro og knallgod trening samtidig.
Et lite filmklipp av meg som kjører på Eidskog MX på Magnor, sykkelen er en Yamaha YZ250 2takt.
googlet litt mere på "prøve motocross" og er ikke direkt noe som står ut og inviterer til å prøve på en gang eller to, er en del penger for sykkel og utstyr.

Er egentlig litt rart synes jeg mtp rekrytering av nye medlemmer :scratch , med det sagt gir jeg ikke opp det sånn må bare se det ann litt mtp økonomi, transport av sykkel o.l. :-)å og skall nok få meg en tur til NMK Kongsberg Motocross sine treningssesjon å høre litt mere :prf
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: VM MOTO UDDEVALLA 2015

Legg inn av Roargutten »

Lønner seg nok å reise til noen av de banene som er i nærheten av deg og bare forhøre deg litt, om ikke klubben har noen sykkel selv så kan det jo være at noen er greie å lar deg prøve, men du bør nok ha med deg hjelm og noen gode støvler, samt noen beskyttelse før du kan regne med å få prøve.

Problemet for klubbene er nok at syklene som blir brukt til utlån ofte blir kjørt i stykker pga mye velting og desverre også mange som gir litt f--- siden det ikke er deres sykkel, å da blir det vanskelig for klubben og drifte en slik sykkel.

Det trengs jo også da evt utstyr til utlån som også koster sitt og må jo i så fall ha mange størrelser tilgjengelig for å kunne låne ut..

Hvor bor/holder du til?
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: VM MOTO UDDEVALLA 2015

Legg inn av hakhap »

Roargutten skrev:Lønner seg nok å reise til noen av de banene som er i nærheten av deg og bare forhøre deg litt, om ikke klubben har noen sykkel selv så kan det jo være at noen er greie å lar deg prøve, men du bør nok ha med deg hjelm og noen gode støvler, samt noen beskyttelse før du kan regne med å få prøve.

Problemet for klubbene er nok at syklene som blir brukt til utlån ofte blir kjørt i stykker pga mye velting og desverre også mange som gir litt f--- siden det ikke er deres sykkel, å da blir det vanskelig for klubben og drifte en slik sykkel.

Det trengs jo også da evt utstyr til utlån som også koster sitt og må jo i så fall ha mange størrelser tilgjengelig for å kunne låne ut..

Hvor bor/holder du til?
Ser den.

Jeg bor ikke så langt ifra Kongsberg og Drammen. Har sendt en epost til Kongsberg Motocross og får se hva de sier.
Ellers tar jeg meg en tur en dag om jeg vet jeg kan prøve på ett sted på østlandet :prf
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Svar