LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Strengt tatt er ikke noen av adventure syklene offroadere. Brorparten av dem er mer eller mindre egnet til kjøring på grusvei med normale dekk, men trives best på asfalt. Å bakse rundt med 200+ kg. sykkel på steinete stier, myr og skau er ikke det de er laget for. Ja, det går an med knastedekk, men det finnes langt bedre redskap til formålet.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Voodoodoo
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Ok da.. Så kall de ikke offroadere men mc verdenens svar på en suv... Ikke nødvendigvis best på noe men ganske gode på allt... Isåfall er multistrada tilnærmet Porsche cayenne mens en zzr1400 blir mere Panamera....
Det jeg mener er ikke kjøp no nytt før de forskjellige syklene er testet...
Når det er sagt så så jeg på den røde nede i vestfold i år jeg og men unnlot å prøve.. Du veit når en synes 12 år gammal sykkel er god å kjøre så er det lite smart å teste no nytt.. Iaffal når en ikke har penga på konton til å rette opp i tabben etterpå
Det jeg mener er ikke kjøp no nytt før de forskjellige syklene er testet...
Når det er sagt så så jeg på den røde nede i vestfold i år jeg og men unnlot å prøve.. Du veit når en synes 12 år gammal sykkel er god å kjøre så er det lite smart å teste no nytt.. Iaffal når en ikke har penga på konton til å rette opp i tabben etterpå

Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Ja ... eller Lada Niva og Lada ... eeh .. vanlig.Voodoodoo skrev:Ok da.. ... Isåfall er multistrada tilnærmet Porsche cayenne mens en zzr1400 blir mere Panamera....
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
LordShaft i farta,hyggelig å hilse på :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Var en sånn Multistrada på gruskurset her om dagen så litt åffroader må den kunne kalles. Flerbrukssykkel kanskje? 

-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Vel hjemme etter tidenes Eventyr*

Sist redigert av LordShaft den 28 okt 2015, 21:51, redigert 1 gang totalt.
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Hadde lyst til å møtte opp sjæl, men dekkskifte-dag og det tok sin tid. :-)å
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Ja rotet du med det selv da morten?
Faen, jo mer jeg ser på det bildet, jo mer skulle jeg ønske jeg hadde 20 cm mindre å dra på. Jeg får jo alt av sykler til å se pitte lite ut
Helt latterlig.

Faen, jo mer jeg ser på det bildet, jo mer skulle jeg ønske jeg hadde 20 cm mindre å dra på. Jeg får jo alt av sykler til å se pitte lite ut

- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Stor gutt = BMW R1200GS Adventure 
Du kan jo teste det største beistet fra Bayern og se hva du synes. Det verste som kan skje er at du synes den suger. Men størrelsesmessig bør den passe godt. KTM 1290 Super Adventure kan også være et alternativ i str. XL?

Du kan jo teste det største beistet fra Bayern og se hva du synes. Det verste som kan skje er at du synes den suger. Men størrelsesmessig bør den passe godt. KTM 1290 Super Adventure kan også være et alternativ i str. XL?
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Bra du likte førsteinntrykket
Ser at det er stor forskjell på dreiemoment på MS og XR. 136 v/7500 rpm på Ducati mot 112 v/9250 rpm hos BMW. Tipper at XR blir litt svak og trenger turtall. Ihvertfall det jeg tenker når jeg leser tallene. Men det må jo prøves først såklart!
Snakket med Terje hos Ride idag. De har sin XR klar for prøvekjøring innen 2 uker. Han holder på å kjøre den inn nå. Satt på den, og den føltes bra iallefall. Selv med mine 194cm..
Spørs om jeg ikke må innom Løvaas en tur neste helg på vei til Danacup

Ser at det er stor forskjell på dreiemoment på MS og XR. 136 v/7500 rpm på Ducati mot 112 v/9250 rpm hos BMW. Tipper at XR blir litt svak og trenger turtall. Ihvertfall det jeg tenker når jeg leser tallene. Men det må jo prøves først såklart!
Snakket med Terje hos Ride idag. De har sin XR klar for prøvekjøring innen 2 uker. Han holder på å kjøre den inn nå. Satt på den, og den føltes bra iallefall. Selv med mine 194cm..
Spørs om jeg ikke må innom Løvaas en tur neste helg på vei til Danacup

- mortenolb
Toven i hovedsak, og jeg som skuelysten, som skrudde av hjula, så leverte vi på dekksenter og fikk lagt om, men de ville ikke ta hjullagrene, så da dro vi innom et verksted som sa de skulle rekke det. De hadde vel dekka i 2,5 timer, frem til 10 minutter før stengetid, hvor de sa de ikke rakk det, så da ble det ikke bytting av lager. De hadde vel håpa jeg skulle si "ja" når de spurte om de skulle beholde hjula til de rakk å gjøre det. NOPE. Ikke noe krise, forsåvidt, lagra jeg har på er fine de, men tenkte å være føre var. De har jo tross alt snart rulla 50 000.
- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Noen glade italienere tok 2015 MS og XR på dyno. MS hadde 145hk på bakhjula, XR 165... Nm meg her og Nm meg der 
Du kledde forresten den sykkelen Lord, det er bare noe fundamentalt riktig med Ducati

Du kledde forresten den sykkelen Lord, det er bare noe fundamentalt riktig med Ducati

- mortenolb
For seint ute kanskje? 

Ryktene sier at Lord'n fortsatt står på utsia og sikler inn vinduene 

- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Jeg tror du bør prøve KTM også. Hvis 1290 SA blir for liten, så prøver du 1190 Adventure R, som er noen cm høyere igjen. Sittestillingen er dog helt lik på de. Og jeg tror ikke motoren står noe tilbake for Multistradaen heller. Det som dog kan være litt kjipere er lyden. For lyden i originalpotten er mildt sagt tam. Gleder meg til jeg får nye potten min. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985