Videre synes jeg at både du og Lordshaft virker å være enig i det meste, uten at dere begge helt skjønner at dere ikke klarer å overbevise hverandre om det

Takk for tilbakemeldingen, det var en av de første gangene i gruppe 3. Kanskje jeg ser deg på Rudskogen i løpet av sommerenmammut89 skrev: jeg kjennern ikke , og aldri sagt hei til han men synes han klarte seg godt i gruppe 3
min konklusjon er : fortsett som du gjør du
Jeg er helt på kanten av dekket i samtlige svinger på Rudskogen, så jeg har ikke noe mer å gå på i form av dekk. Flere ganger i storsvingen har jeg merket at jeg kjører helt ytterst på kanten og sykkelen blir nervøs.Snikkeren skrev:Ashland klarte seg også fint i den raske gruppen på ACR, og han kjørte på Pilot Road 4 bak, og et annet ST-dekk som jeg ikke husker foran.
Og etter 3 lange dager på ACR hadde han fremdeles godt med mønster igjen på dekkene.
Vi kjørte 8 timers dager, med 20 minutters pass 1 gang i timen.
Det er vanskelig å si noe ut i fra bilder, men sånn som jeg ser det hadde thewiz klart seg fint med ST-dekk ut i fra bilde. Det er fremdeles mye å gå på der.
Har du satt på lavere profil på dekka? høres ut som du har feil radiè i forhold til felgene?eller feil i demper oppsettet? -ellers får du flytte på ræva litt...thewiz skrev: Jeg er helt på kanten av dekket i samtlige svinger på Rudskogen, så jeg har ikke noe mer å gå på i form av dekk. Flere ganger i storsvingen har jeg merket at jeg kjører helt ytterst på kanten og sykkelen blir nervøs. .
Nope, det er standard. 180/55-17. Ikke noe problem med kneskrap hvis jeg bare flytter ræva litt mer.mekkern skrev:Har du satt på lavere profil på dekka? høres ut som du har feil radiè i forhold til felgene?eller feil i demper oppsettet? -ellers får du flytte på ræva litt...thewiz skrev: Jeg er helt på kanten av dekket i samtlige svinger på Rudskogen, så jeg har ikke noe mer å gå på i form av dekk. Flere ganger i storsvingen har jeg merket at jeg kjører helt ytterst på kanten og sykkelen blir nervøs. .
Som jeg skrev, så er det vanskelig å kommentere ut i fra bilder. Jeg tok utgangspunkt i dette bildet:thewiz skrev:
Jeg er helt på kanten av dekket i samtlige svinger på Rudskogen, så jeg har ikke noe mer å gå på i form av dekk. Flere ganger i storsvingen har jeg merket at jeg kjører helt ytterst på kanten og sykkelen blir nervøs.
Du drar fram et tema jeg gjerne vil kommentere. Du sier jeg kan godt klare meg med ST dekk her, men hvorfor skal jeg ha det? Ferdighetene på bane kommer til å bli bedre og da syns JEG det er bedre med et sportsdekk. Alle som har kjørt på bane vet at man får ordentlig temperatur i dekkene, så skal ikke stå på det.
Uansett, det er jo bare personlig preferanse. Jeg liker sportsdekk, og det fungerer flott til min kjøring.
Hadde jeg hatt valget, ville jeg valgt sport dekk på bane, ingen tvil.Snikkeren skrev:
Jeg har en mistanke om at de som mener noe annet ikke har prøvd et nyere ST-dekk på bane, og opplevd selv hvor godt de sitter.
Nå må du ikke ta ting ut av sammenhengen.TomB skrev:Hadde jeg hatt valget, ville jeg valgt sport dekk på bane, ingen tvil.Snikkeren skrev:
Jeg har en mistanke om at de som mener noe annet ikke har prøvd et nyere ST-dekk på bane, og opplevd selv hvor godt de sitter.
ST-dekk blir glatte, når de blir kjørt skikkelig hardt. Kanskje man ikke merker det der og da, men har opplevd i tryne pga glatte ST-dekk.
Om jeg skulle ut på bane med ST-dekk, velger jeg og kjøre i depoet, før de siste rundene.
Selvfølgelig vil et sportsdekk være et bedre valg for banekjøring. Hvis ikke hadde jo alle kjørt ST-dekk.Snikkeren skrev:Men dersom hovedfokuset er å kjøre på vei, med banekjøring i ny og ne, så vil jeg påstå at et ST-dekk er et bedre valg.
Er det noe særlig problem på MC da? Alle dekkene jeg noengang har prøvd har som minimum hastighetsklasse W (270 km/t), og en belastningsevne på ihvertfall 200 kg per dekk.simpson skrev:Har ikke giddet å lese alle innlegg her, men det står faktisk i vognkortet hvilken dekk du skal ha.
Tenker ikke på dim, men belastningsevne og hastighetsklasse.
Jeg kan ikke lovlig sette på touringdekk eller typisk ADV dekk på min RR sykkel, da sykkelen har hastighet kapasitet lang over vanlig standard og er typegodkjent med dekk for hastigheter som sykkelen yter og ikke etter norske lover og veier.
Helt riktig at det finnes Sporttouring som oppfyller kravene, men det er helt klart mye større utvalg av de som ikke gjør det.929rr skrev:Nå finnes det vel riklig av sporttouringdekk som oppfyler kravene til ducatin din Simson. Den har vel som de fleste sportsykler hasighetsklasse (w)
Og belastningsevne er heller ikke noe problem. Husk at en moderne sportstourer veier 250kg og har fartsresusjer som ikke ligger noe tilbake for sportssyklene.
270 km/t holder ikke på en RR sykkel.ATWindsor skrev:Er det noe særlig problem på MC da? Alle dekkene jeg noengang har prøvd har som minimum hastighetsklasse W (270 km/t), og en belastningsevne på ihvertfall 200 kg per dekk.simpson skrev:Har ikke giddet å lese alle innlegg her, men det står faktisk i vognkortet hvilken dekk du skal ha.
Tenker ikke på dim, men belastningsevne og hastighetsklasse.
Jeg kan ikke lovlig sette på touringdekk eller typisk ADV dekk på min RR sykkel, da sykkelen har hastighet kapasitet lang over vanlig standard og er typegodkjent med dekk for hastigheter som sykkelen yter og ikke etter norske lover og veier.
På bane kan dette sette noen begrensninger, det skal jeg være helt enig i... men du kan ikke mene at dette ikke er godt nok til en rr sykkel som blir brukt på gaten? Selv om jeg skulle finne på å ta en tur på bane i løpet av sesongensimpson skrev:270 km/t holder ikke på en rr sykkel?
Sier bare at 270 km/t dekk ikke er typegodkjent på min sykkel og mange andre RR sykler og ville ikke valgt dekk som ikke klarer spesifikasjonen som sykkelfabrikanten oppgir.LordShaft skrev:På bane kan dette sette noen begrensninger, det skal jeg være helt enig i... men du kan ikke mene at dette ikke er godt nok til en rr sykkel som blir brukt på gaten? Selv om jeg skulle finne på å ta en tur på bane i løpet av sesongensimpson skrev:270 km/t holder ikke på en rr sykkel?![]()
Note4