BMWs store softbag, går den på bagasjebrettet?
BMWs store softbag, går den på bagasjebrettet?
Vurderer en R1200R, til langturer ønsker jeg en stor boks, det finnes ikke til R1200R, men jeg ser BMW har en svær 50-liters softbag. Noen som har noe erfaring med denne? Kommer den i veien for sidekofferter? Er det greit med plass til passasjer når den er på? Hvordan festes den?
-
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2011
Re: BMWs store softbag, går den på bagasjebrettet?
Hei!
Denne er festet med en form for stropp som går under bagen.
Den tres under bagasjebrettet.
I tillegg følger det med 4 stropper (* 3 (S, M og L)) som har festeløkker i den ene enden og hurtigklips i andre enden som "snappes" til festepunkter på bag´n.
Den kommer ikke i veien for sidevesker. Brukte den på min forrige GS med BMS originale VARIO vesker, og absolutt ikke i veien. God plass til passasjer, og i og med at bagen er myk så har passasjer en myk ryggstøtte.
Du bruker ca 10 sekunder å løsne bagen, ta skulderstroppen over skulderen og gå avgårde. Tar lenger tid å tømme sidevesker etc.
Jeg har en slik bag som kan selges billig hvis du er interessert. Har dog ikke de korte festestroppene. De er nok blitt feilarkivert
.
Skal kjøpe sidevesker etc til min GSA til uken, så denne baggen vil bare bli liggende.
Denne er festet med en form for stropp som går under bagen.
Den tres under bagasjebrettet.
I tillegg følger det med 4 stropper (* 3 (S, M og L)) som har festeløkker i den ene enden og hurtigklips i andre enden som "snappes" til festepunkter på bag´n.
Den kommer ikke i veien for sidevesker. Brukte den på min forrige GS med BMS originale VARIO vesker, og absolutt ikke i veien. God plass til passasjer, og i og med at bagen er myk så har passasjer en myk ryggstøtte.
Du bruker ca 10 sekunder å løsne bagen, ta skulderstroppen over skulderen og gå avgårde. Tar lenger tid å tømme sidevesker etc.
Jeg har en slik bag som kan selges billig hvis du er interessert. Har dog ikke de korte festestroppene. De er nok blitt feilarkivert

Skal kjøpe sidevesker etc til min GSA til uken, så denne baggen vil bare bli liggende.
Tusen takk for informasjon, kunne forsåvidt vært interessant å kjøpe, men må nok takk nei nå i første omgang, da det ikke er helt låst hva slags sykkel jeg skal skaffe meg.
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Kjøp bagen først, og finn en sykkel som passer til bagen etterpå 

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.