
Den Store KTM LC4 690-tråden
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
cevillan skrev:Da var endelig Duken på plass på tørr side av fjellet etter et ublidt møte med noen amatørmessige tyver i Bergen. Deler av skiltet ble spist av et troll over Haukeli. Hvor det forøvrig snødde litt, uten at det la seg på bakken![]()
I løpet av uken får jeg nytt skilt og Michelin Pilot Road 4 fremme og bak. Framdekket er nesten nede på tråden etter 11 000 km. Er spent på hvordan PR4 er i forhold til Metzeler Z8 som jeg har nå. Designmessig er det ingen innertier. Satser på å også få dillet meg til å erstatte den originale tidytail fra PP til den fra R&B som har overvintret i boden.
Da skulle jeg være klar til guidet tur rundt på Østlandet av snikendeugle i løpet av neste ukeDet trengs, kjørte meg bort da jeg skulle ta en alternativ rute til jobb her om dagen.

Litt for mye wheelies for skiltet?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Man ser tydelig at dette er resultatet av alt for mye lyd... 

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Og det MED db-dödaren! Dæffern 

- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Neimen ikke ofte det er billigst i Norge!
http://www.spinnin-wheel.com/index.php/ ... cer-detail" onclick="window.open(this.href);return false;
BRA pris :)
Klør litt i fingra...
http://www.spinnin-wheel.com/index.php/ ... cer-detail" onclick="window.open(this.href);return false;
BRA pris :)
Klør litt i fingra...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Og pluteselig så var det gjort?Snikendeugle skrev:Neimen ikke ofte det er billigst i Norge!
http://www.spinnin-wheel.com/index.php/ ... cer-detail" onclick="window.open(this.href);return false;
BRA pris :)
Klør litt i fingra...

- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Jepp, men ikke fra Spinnin'. Det var visst kun lyddemperen det der, ikke header pipen også :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Litt tjuvreklame men prøver...
Har SMC bakdemper og gafler fra 2010 i god stand. Maskinert bort 6mm på innsiden av venstre gaffelen (gjort på verksted) så passer med 690Enduro styrebrygger.
Har også SMC bremser komplett med bremsepumpe, slange og kalliper.
Med dette kan du bygge om din 690Enduro til SMC, da får du råeste 690en og ikke den tyngre og litt jentete Duken
Eneste du da trenger er SMC hjul men stadig noe på finn.no her om du ikke allerede har det.
Tror passer på alle 690 Enduro/R. Send PM om du er interessert.
Har SMC bakdemper og gafler fra 2010 i god stand. Maskinert bort 6mm på innsiden av venstre gaffelen (gjort på verksted) så passer med 690Enduro styrebrygger.
Har også SMC bremser komplett med bremsepumpe, slange og kalliper.
Med dette kan du bygge om din 690Enduro til SMC, da får du råeste 690en og ikke den tyngre og litt jentete Duken

Eneste du da trenger er SMC hjul men stadig noe på finn.no her om du ikke allerede har det.
Tror passer på alle 690 Enduro/R. Send PM om du er interessert.
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Wheelie med Ktm duke 690 2008? Til dere som har denne, hvordan synes dere det er å ta wheelie med denne? Prøver litt, men er vel for pysete:( Synes kanskje den den er litt framtung/ugunstig balansepunkt, sitter liksom litt langt frem på sykkelen.
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Fikk Stage 1 og 2 DNA filterene i posten og disse er nå montert. Vet ikke om jeg får Fresco Bypassen før jeg har oppkjøring, og lurer på om det er noe fare for å kjøre med dette uten remap.
Hva bør jeg gjøre? Bare kjøre med A2 map og DNA S1 og 2til jeg får bypass også remape da. Eller remape nå som jeg kun har montert luftfilter og kjøre med EVO2 map til jeg får katalysator-bypass, eller demontere luftfilteret og bruke originalt til jeg får bypassen?
Hva bør jeg gjøre? Bare kjøre med A2 map og DNA S1 og 2til jeg får bypass også remape da. Eller remape nå som jeg kun har montert luftfilter og kjøre med EVO2 map til jeg får katalysator-bypass, eller demontere luftfilteret og bruke originalt til jeg får bypassen?
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Hei,
Jeg gjorde akuratt det du beskriver selv og det fungerte fint. Merket ikke særlig forskjell.
DNA S1+2 på A2 map, så EVO2 map når jeg fjernet katalysatoren.
Sent from my D5803 using Tapatalk
Jeg gjorde akuratt det du beskriver selv og det fungerte fint. Merket ikke særlig forskjell.
DNA S1+2 på A2 map, så EVO2 map når jeg fjernet katalysatoren.
Sent from my D5803 using Tapatalk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Jeg ser ikke for meg at det er veldig forskjellig fra Duke IV ihvertfall. Det er fullt mulig å clutche opp i fin wheelie i 2. Gir.dynamal skrev:Wheelie med Ktm duke 690 2008? Til dere som har denne, hvordan synes dere det er å ta wheelie med denne? Prøver litt, men er vel for pysete:( Synes kanskje den den er litt framtung/ugunstig balansepunkt, sitter liksom litt langt frem på sykkelen.
3. Gir tviler jeg sterkt på.
Det står nok mye på hvor mye du tør :) Øvelse gjør mester!
Duke 3 har vel når jeg tenker meg om den 2. Og 3. Gir wheelie sperren også (google it). Enkelt å fjerne.
Sent from my D5803 using Tapatalk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Takker, da gjør jeg det slik :)Snikendeugle skrev:Hei,
Jeg gjorde akuratt det du beskriver selv og det fungerte fint. Merket ikke særlig forskjell.
DNA S1+2 på A2 map, så EVO2 map når jeg fjernet katalysatoren.
Sent from my D5803 using Tapatalk
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Noen som har erfaring med 12V uttaket til 690 Duke? Bestilte meg 1 nå nettop men har ingen anelse om hvor jeg skal montere det.. Er det plass til dette under passasjersete eller er det et ferdig hull framme ved styret en plass?
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Ut i fra manualen som kommer med uttaket så skal det drilles et lite hull på siden av front-masken... eh dårlig forklart.Trondgv skrev:Noen som har erfaring med 12V uttaket til 690 Duke? Bestilte meg 1 nå nettop men har ingen anelse om hvor jeg skal montere det.. Er det plass til dette under passasjersete eller er det et ferdig hull framme ved styret en plass?
Jeg kan se om jeg husker å ta et bilde av min som AMD monterte for meg tidligere. Ganske enkel jobb som godt kunne blitt gjort selv, da all kabling osv er plug & play.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013