LordShaft skrev:Jeg skjønner ikke hvor dette styret med kjede vedlikehold kommer fra

en tommelfinger regel er å spraye på litt hver 1000km. Kjører du veldig mye i hardt regnvær kan det være en fordel å sjekke hver 500km
Uansett så ser jeg helt klart fordelen med kardang. Men jeg hadde ikke valgt sykkel utifra dette alene. Kardang er også langt tyngre enn kjede
Selv har jeg sett hva den "helvetes" 1290'en er i stand til i riktige hender på trange alpeveier. Å jeg er ikke annet en mektig imponert. De fleste som har greie på det, sier at det bare er 3 opplagte kandidater i dette segmentet.
GS til BMW, Multistrada til Ducati og 1290 til KTM, selv om jeg personlig mener det blir litt tåpelig å sammenligne multistrada med de to andre. Dette er en ren veisykkel som noen er gal nok til å ta med seg på grusen
@Bjerknes, hvorfor i alle dager ville du valgt en bmw s1000xr i dette segmentet? Denne sykkelen når jo ikke konkurrentene opp til knærne. Den kan kanskje hamle opp med Multistradaen til bare veibruk, men mangler fortsatt alt for mye i motoren

Trådstarter hadde noe han kalte budsjett, 150000 var det ikke
Ville vise til at han ved å strekke dette noe kunne han oppnå ny sykkel (også blant de beste).
Å dra dette nesten 50000 videre oppover følte jeg ville være å ta noe hardt i.
Kardang er selvfølgelig ikke noe 100% must, men er sabla praktisk, lettvindt og renslig
Det er faktisk utrolig deilig å bare "børste støv" av felgene etter en langtur, det er fantastisk å skru hjulene av en enkeltsving for å bytte dekk. Ingen sentrering, kjedestramming løse skiver å passe på o.l.
Jeg kan helt klart ofre kardangen, men da skal jeg jammen ha noe igjen for det. Ja ganske mye faktisk
@
RuneMc som for eksempel en slik :-)å Eksempel fra Finn: BMW R1200GS ADVENTURE 2013, 17 800 km, kr 189 000,-
Hallo, Explorer 2015 mod. 0 km. Sidevesker,varmeholker og varmesete i prisen
Dette til en pris, lavere en den brukte BMW`n. Jaja
Det er ikke noen hemmelighet at jeg er fryktelig glad i Exploreren, men faktum er at den
begynner å bli et "fandens godt kjøp også".