24 000 mellom hvert oljeskift? dvs i værste fall 2/3 år mellom hver gang sykkelen blir skrudd på? Og hva koster denne servicen da?
Nei da har jeg heller liten service på 10, stor på 20 også skifter jeg olje midt i mellom selv.
Kjøp av R1200gs
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: Kjøp av R1200gs
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Kjøp av R1200gs
Nei det er 24.000 mellom skifte av drivreimer og ventilsjekk/justering. Olje bytter du som vanlig, altså mellom 6 - 10.000 i min bokEpylypzon skrev:24 000 mellom hvert oljeskift? dvs i værste fall 2/3 år mellom hver gang sykkelen blir skrudd på? Og hva koster denne servicen da?
Nei da har jeg heller liten service på 10, stor på 20 også skifter jeg olje midt i mellom selv.

Å når du alikevell må plukke av en del på sykkelen, så tar jeg heller en større service litt sjeldenere enn små hyppige servicer. Ta min RR nå f.eks Det går mye tid på å skru løs kåper å alt mulig drit uansett hva du skal komme til. Slikt koster penger på verksted i dag. De fleste tar vel over og ikke under 1000,- kroner timen

Re: Kjøp av R1200gs
Hvis man er på tur nedover Europa så blir det jo gjerne 100 mil om dagen og da blir det jo to ganger hvis det er i Regnvær. Det er lett mattematikkLordShaft skrev:En eller to ganger om dagenJohnnyTh skrev:Sitter langt inne for meg å kjøpe en sykkel uten kardang igjen. Hvis man skal på langtur så må man dra med seg en svær boks med kjedespray. Det at man må smøre en eller to ganger om dagen er ikke det største problemet, men det er jo en ting det og.
Virker veldig greit med sånn automatisk smøring, det har jeg aldri forsøkt. Så kanskje hvis jeg hadde det.så langt kjører du ikke Johnny
Hvertfall ikke om dagen hehe.
Note4

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Kjøp av R1200gs
Både jeg og Lorden har kjørt rekognosering nedover i Europa i år,JohnnyTh skrev:Hvis man er på tur nedover Europa så blir det jo gjerne 100 mil om dagen og da blir det jo to ganger hvis det er i Regnvær. Det er lett mattematikkLordShaft skrev:En eller to ganger om dagenJohnnyTh skrev:Sitter langt inne for meg å kjøpe en sykkel uten kardang igjen. Hvis man skal på langtur så må man dra med seg en svær boks med kjedespray. Det at man må smøre en eller to ganger om dagen er ikke det største problemet, men det er jo en ting det og.
Virker veldig greit med sånn automatisk smøring, det har jeg aldri forsøkt. Så kanskje hvis jeg hadde det.så langt kjører du ikke Johnny
Hvertfall ikke om dagen hehe.
Note4
å det var ikke no regnvær der

Dog skal det sies at Lorden smurte kjeden hyppigere en meg

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: Kjøp av R1200gs
Det er jo selvfølgelig like mange meninger som antall folk. Selv smører jeg annenhver fylling. Det tar meg 20-30 sek. Med fylling + - 1min. Gps`en rekker akkurat å slå seg av når jeg har fyllt ferdig(tenningsstrøm).JohnnyTh skrev:Hvis man er på tur nedover Europa så blir det jo gjerne 100 mil om dagen og da blir det jo to ganger hvis det er i Regnvær. Det er lett mattematikkLordShaft skrev:En eller to ganger om dagenJohnnyTh skrev:Sitter langt inne for meg å kjøpe en sykkel uten kardang igjen. Hvis man skal på langtur så må man dra med seg en svær boks med kjedespray. Det at man må smøre en eller to ganger om dagen er ikke det største problemet, men det er jo en ting det og.
Virker veldig greit med sånn automatisk smøring, det har jeg aldri forsøkt. Så kanskje hvis jeg hadde det.så langt kjører du ikke Johnny
Hvertfall ikke om dagen hehe.
Note4
Kjører mot pumpa, tråkker den opp på midtstøtta, 1 gir og tomgang, smører i 5-10 sek på innsiden. Stopper den og fyller :) Grisete bakfelg bryr jeg meg lite om
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
Re: Kjøp av R1200gs
Aah.. da var det nesten riktig, synes 24k var litt voldsomt!LordShaft skrev:Nei det er 24.000 mellom skifte av drivreimer og ventilsjekk/justering. Olje bytter du som vanlig, altså mellom 6 - 10.000 i min bokEpylypzon skrev:24 000 mellom hvert oljeskift? dvs i værste fall 2/3 år mellom hver gang sykkelen blir skrudd på? Og hva koster denne servicen da?
Nei da har jeg heller liten service på 10, stor på 20 også skifter jeg olje midt i mellom selv.![]()
Uansett er jo service intervallene som koster flesk, foruten forsikringen. De to i sammen er veldig avgjørende for valg av en fornuftig sykkel. I den grad enn kan si kjøp av sykkel har med fornuft å gjøre
