ble litt skeptisk nå.....

I Hamburg får jeg 5 års garanti noe som er jevngodt med hva som tilby's her hjemme.kjellv skrev:Hvilke garantiordninger blir du tilbudt i Hamburg?Voodoodoo skrev:Når man kan få en kliss ny ZZR1400 inkl performance pack med org akra slipon osv for 250' pluss de 5-6' det koster meg å ta en tur til Hamburg for å hente den så mener jeg da det er på sin plass å prute på listeprisen her hjemme på 326333,-
Men for all del om man har penger nok så er det jo bare å drite i de 70' kronene man sparer.. det er jo en lang tur og de snakker utenlandsk og man må sikkert bruke en dag eller tre på å få ordna registrering å slik her hjemme... tid er penger osv....
Nå gjorde vel merket med de grønne sykklene en veldig dårlig prisjustering (i kundens favør)Voodoodoo skrev:Poenget mitt er vel at det ihvertfall på enkelte sykler er ganske store marginer å gå på. jeg nekter å tro at norske forhandlere må betale 50-70' mer for en sykkel enn hva tysk forhandler må.. det er jo lagt inn fortjeneste i tyskland også.
Men det er jo klart at om en skal ha en sykkel som alle andre vil ha og det er ventelister så gidder jo ikke forhandler å selge billigere enn det man må. pris&etterspørsel osv.
Sjekket på sykkelen det ligger ann til hos meg, tysk listepris er høyere enn norsk. (tysk pris fratrukket 19% moms, lagt til 25% moms, og lagt til engangsavgift), 8,82 brukt som kursVoodoodoo skrev:Poenget mitt er vel at det ihvertfall på enkelte sykler er ganske store marginer å gå på. jeg nekter å tro at norske forhandlere må betale 50-70' mer for en sykkel enn hva tysk forhandler må.. det er jo lagt inn fortjeneste i tyskland også.
Men det er jo klart at om en skal ha en sykkel som alle andre vil ha og det er ventelister så gidder jo ikke forhandler å selge billigere enn det man må. pris&etterspørsel osv.
Ja slik er det med mange, men noen har tydeligvis priset seg litt ut.. Det som er viktig er å se på alle muligheter og bruke det når en skal prute...ATWindsor skrev:Sjekket på sykkelen det ligger ann til hos meg, tysk listepris er høyere enn norsk. (tysk pris fratrukket 19% moms, lagt til 25% moms, og lagt til engangsavgift), 8,82 brukt som kursVoodoodoo skrev:Poenget mitt er vel at det ihvertfall på enkelte sykler er ganske store marginer å gå på. jeg nekter å tro at norske forhandlere må betale 50-70' mer for en sykkel enn hva tysk forhandler må.. det er jo lagt inn fortjeneste i tyskland også.