Akkurat solgt R6, hva blir det neste ?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
mxman
Innlegg: 49
Registrert: 16 jun 2014, 18:55
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2015

Akkurat solgt R6, hva blir det neste ?

Legg inn av mxman »

Hei
Har akkurat solgt Yamaha R6 2003 modell min. Delvis pga kjørestilling og mest pga forsikringa var så sykt dyr. Skal kjøpe meg ny enten i vinter(er kanskje litt billigere da) eller til våren. Siden jeg er en Yamaha entusiast har jeg sett på Fz8, Fz1 og Mt-09. Noen erfaringer ? Motor, kjørecomfort. Sykkelen brukes til og fra jobb, og til tur kjøring. Som man ser på alternativene er det nakensykler/streetfighter jeg er på utkikk etter. Prise rundt 100 000, det utlukker vel kanskje kjapt Speed Triple ?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Akkurat solgt R6, hva blir det neste ?

Legg inn av kjellv »

Yamahaentusiaster har jeg sans for, godt det er flere av oss :thumleft
FZ1 og FZ8 er fantastiske sykler som det finnes en del av på bruktmarkedet nå. Det var mange som i år heiv seg på bølgen av nye Yamaha modeller, og selger gode brukt sykler. Motoren i disse er i utgangspunktet samme som satt i R1 fram til 2008. Det er litt annen motorkarakteristikk i dem enn i R1, og ikke hentet ut like mye power. Men det er nok!
Den store forskjellen i forsikringskostnader gjør FZ attraktive sammenlignet med R1.
Sittestilling er meget fin på FZ, og har vært det i alle år. Denne kan du kjøre lange etapper med.
MT-09 er det noen få på bruktmarkedet av, og kanskje noen nye på lager hos enkelte forhandlere. Importøren er utsolgt for i år. Fikk beskjed om at de hadde fått tak i noen få Sport Tracker for omgående levering i forrige uke, ellers er det tomt.
Dette er også hyperspennende sykler, i et segment som selger veldig bra for tiden.

Lykke til, og hold oss orientert :[-X

Svar