LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Gratulerer med flott sykkel!
Likte godt den prøveturen jeg fikk på 1290SA hos forhandleren min. Denne ligger øverst på lista mi over ADV sykler hvis jeg også skulle hoppe over i den klassen.
Likte godt den prøveturen jeg fikk på 1290SA hos forhandleren min. Denne ligger øverst på lista mi over ADV sykler hvis jeg også skulle hoppe over i den klassen.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Nei jeg sa akkurat det samme selv. Helt til jeg så og fikk erfare selv hvordan disse traktorene skyter fra det meste annet i hårnåler. Jeg hadde opp til flere runder med meg selv hvor jeg lurte på hva det var med min kjøring som gjorde at jeg var så helvetes dårlig på hårnåler. Jada noe er teknikk, noe jeg ikke kan skryte på meg å ha mye av. Vi har ikke mye slike svinger i norge. Men prøv selv. Jeg utfordrer dereATWindsor skrev:Kan ikke helt se hva det er med en adventure-sykkel som skal gjøre den bedre i en hårnålssving enn en R.
Takk takk. Tror du jeg gleder meg noe jævlig til å få nøklene ellerOlden skrev:Gratulerer med flott sykkel!
Likte godt den prøveturen jeg fikk på 1290SA hos forhandleren min. Denne ligger øverst på lista mi over ADV sykler hvis jeg også skulle hoppe over i den klassen.
Vær eller ikke vær... denne uken skal det kjøres. Å det skal kjøres mye
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Sted: Tysnes
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Gratulerer med ny sykkel
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Grattis med ny sykkel
Jeg er ikke så bortskjemt med Fazer´n, men fikk prøve Snikkeren sin nye 1290 SA på vei hjem fra ACR. Fant meg veldig godt til rette på den, sitter som en greve og FOR ett kraftwerk av en motor den trakro´n eller rettere sagt hjullasteren har!
Jeg er ikke så bortskjemt med Fazer´n, men fikk prøve Snikkeren sin nye 1290 SA på vei hjem fra ACR. Fant meg veldig godt til rette på den, sitter som en greve og FOR ett kraftwerk av en motor den trakro´n eller rettere sagt hjullasteren har!
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Man ser bedre gjennom svingen, man har mer moment i styret, og en motor som er mer tilpasset hårnalssvinger...tipper adv er bedre i hårnålene pga det..vekta spiller vel liten rolle iom farta er lav.ATWindsor skrev:Kan ikke helt se hva det er med en adventure-sykkel som skal gjøre den bedre i en hårnålssving enn en R.
Edit: og ikke minst i nedoverbakker da trykket på styret på en R, blir for høyt..på adv er armene mer ledig og slik de skal være. R i alpene er ikke no særlig egentlig.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Takk for det, ja er like spent på å prøve dette dyret selv. Nok en gang har jeg valgt å kjøpe sykkel på magefølelsen og prøvesitting aleneAshland skrev:Grattis med ny sykkel
Jeg er ikke så bortskjemt med Fazer´n, men fikk prøve Snikkeren sin nye 1290 SA på vei hjem fra ACR. Fant meg veldig godt til rette på den, sitter som en greve og FOR ett kraftwerk av en motor den trakro´n eller rettere sagt hjullasteren har!
Galskap vil noen si, men jeg tror nok dette er et veldig godt valg. Kjekt å høre at enda flere ble overrasket motoren i denne landbruksmaskinen :-)å
Dette er ganske riktig og helt ordrett i forhold til min erfaring. Samt at R sykkel ikke er egnet for like mange mil i ett strekk på motorvei.ZZR-Erling skrev: Man ser bedre gjennom svingen, man har mer moment i styret, og en motor som er mer tilpasset hårnalssvinger...tipper adv er bedre i hårnålene pga det..vekta spiller vel liten rolle iom farta er lav.
Edit: og ikke minst i nedoverbakker da trykket på styret på en R, blir for høyt..på adv er armene mer ledig og slik de skal være. R i alpene er ikke no særlig egentlig.
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Har tidligere tenkt at jeg aldri skal ha en sånn traktor selv, men kjenner at entusiasmen og interessen smitter mer og mer over på meg også Satan så fine de syklene egentlig er
Du er sabla heldig som kan kjøpe en sånn sykkel. Jeg kjøpte jo en mindre "bysykkel" for ikke lenge siden, men drømmer stadig om neste sykkel. Hva som blir neste vet jeg ikke nå, men håper det blir alpetur på meg snart også
Du er sabla heldig som kan kjøpe en sånn sykkel. Jeg kjøpte jo en mindre "bysykkel" for ikke lenge siden, men drømmer stadig om neste sykkel. Hva som blir neste vet jeg ikke nå, men håper det blir alpetur på meg snart også
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Gratulerer så mye! Håper bike'n faller i smak :)
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Du skal ikke veldig lange tiden tilbake før jeg hadde akkurat samme holdning som deg. Jeg skal faktisk innrømme at jeg til tider latterligjorde de som kjørte traktor. Skikkelig pensjonist sykkel Men de ordene måtte jeg ete i meg så jævlig mange ganger denne sommeren. Slike holdninger hører ingen plass hjemme. Men sånn er det når en er våt bak øra. Kjører R sykkel å tror du er verdens beste
Jada, jeg innrømmer det uten å blunke. Jeg har hatt et noe snevert innblikk i mc verden :-)å
Ja sykkelen ser langt bedre ut i virkeligheten. De fleste bilder som er tatt av denne sykkelen er med relativt små modeller har jeg inntrykk av. Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder når jeg sitter på biken. Så en får litt forholds sammenligning.
xyvind, din neste sykkel er alltid din beste. Så kos deg med den biken du har nå, også ser du hvor mclivet trekker deg ved neste korsvei. For meg er det lengre turer, oppdagelse av nye land og kose seg på langtur som er "inn"
Jada, jeg innrømmer det uten å blunke. Jeg har hatt et noe snevert innblikk i mc verden :-)å
Ja sykkelen ser langt bedre ut i virkeligheten. De fleste bilder som er tatt av denne sykkelen er med relativt små modeller har jeg inntrykk av. Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder når jeg sitter på biken. Så en får litt forholds sammenligning.
xyvind, din neste sykkel er alltid din beste. Så kos deg med den biken du har nå, også ser du hvor mclivet trekker deg ved neste korsvei. For meg er det lengre turer, oppdagelse av nye land og kose seg på langtur som er "inn"
-
- Innlegg: 2
- Registrert: 09 jan 2012, 11:17
- Motorsykkelen din: Ducati multistrada 1200s 2013
- Sted: Fredrikstad
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Gratulerer! Nesten like bra som multi;)
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Hehe takk takk. Ja, men bare nesten
Selv om jeg har ett lite håp om at den blir å gruse multistradaen
Selv om jeg har ett lite håp om at den blir å gruse multistradaen
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Å se bedre igjennom svingen har ikke så mye med sykkelens evner å gjøre, ei heller om man legger for mye trykk på styret, og hvorfor skal momentet i styret være så viktig? Så tungt er det jo ikke å bevege styret i de hastighene? Ikke ser jeg helt hva med motoren som er så mye bedre tilpasset heller? Jeg tviler ikke på at endel syens det er bedre å kjøre med en adv i slike svinger, eller yter bedre med en adv, men mener du at to topp førere, så vil fyren med adv kjøre fortere enn fyren med r?ZZR-Erling skrev:Man ser bedre gjennom svingen, man har mer moment i styret, og en motor som er mer tilpasset hårnalssvinger...tipper adv er bedre i hårnålene pga det..vekta spiller vel liten rolle iom farta er lav.ATWindsor skrev:Kan ikke helt se hva det er med en adventure-sykkel som skal gjøre den bedre i en hårnålssving enn en R.
Edit: og ikke minst i nedoverbakker da trykket på styret på en R, blir for høyt..på adv er armene mer ledig og slik de skal være. R i alpene er ikke no særlig egentlig.
-
- Innlegg: 2
- Registrert: 09 jan 2012, 11:17
- Motorsykkelen din: Ducati multistrada 1200s 2013
- Sted: Fredrikstad
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Hehe! Prøvde 1290 i går.. SATAN..!!!!! Bra bike;)LordShaft skrev:Hehe takk takk. Ja, men bare nesten
Selv om jeg har ett lite håp om at den blir å gruse multistradaen
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Jeg skal gå med på at det er Lettere å kjøre fort I hårnåler med eventyr sykkel. Men ikke at den er raskest.ZZR-Erling skrev:Man ser bedre gjennom svingen, man har mer moment i styret, og en motor som er mer tilpasset hårnalssvinger...tipper adv er bedre i hårnålene pga det..vekta spiller vel liten rolle iom farta er lav.ATWindsor skrev:Kan ikke helt se hva det er med en adventure-sykkel som skal gjøre den bedre i en hårnålssving enn en R.
Edit: og ikke minst i nedoverbakker da trykket på styret på en R, blir for høyt..på adv er armene mer ledig og slik de skal være. R i alpene er ikke no særlig egentlig.