Vil ikke si det er noe problem, men kan være en utfordring for noen. Spesielt ved svingkjøring hvor forhøyningene på hver side ("horna" på skjermen...Bjerknez skrev:Det ENESTE jeg ikke liker når det kommer til KTM 1290 Super Adventure er vindskjermen. Jeg har riktignok ikke kjørt den men har prøvesittet den på messa samt kikket litt på AJ sin i går. Jeg synes rett og slett det blir for mye forstyrrende detaljer i vindskjermen som "sperrer" eller distraherer sikten fremover. AJ mente også dette var et lite problem hvis jeg forsto han rett?
En annen ting jeg lurer på gjelder mer generelt for slike typer sykler muligens, men har for meg at de fleste syklene i denne klassen har smalere bakdekk/fremdekk samt er høyere etc. Vil ikke dette kreve ganske ekstreme nedleggsvinkler for å opprettholde samme hastighet som en annen type sykkel? Eller tenker jeg litt feil nå?

Faktum er at SA vindskjermen har detaljer med blant annet den vertikale luftspalten øverst på skjermen, som gjør den vanskelig å se gjennom.
Men det skal man jo ikke gjøre på en sykkel som dette. Blant annet derfor er den justerbar og kan tilpasses de aller fleste.
En annen detalj er den mørke 'innerskjermen', som jeg egentlig synes er unødvendig.
Men ingenting av dette forstyrrer eller plager meg på noen måte under kjøring, hverken i høyeste eller laveste posisjon.
Foretrekker for øvrig å ha skjermen i laveste posisjon. Kunne gjerne hatt den enda lavere også, men da må jeg fram med sagen. Og det er ikke aktuelt på denne sykkelen.
Funker veldig bra i laveste posisjon og er den beste skjermen jeg har hatt på noen av syklene mine med tanke på støy og turbulens.