LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
- Voodoodoo
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Skikkelig regnvær kan være en nytelse å kjøre i med riktige klær og gode dekk.. 

Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Definer skikkelig regnvær. Når man sier det til en "bergenser" som sannsynligvis hopper av glede når han ser antydning til at asfalten begynner å bli tørr i hjulsporene, betyr det kanskje noe annet for andre. 

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Voodoodoo
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Tja, kjørte til hytta på Høvringen via valdresflya noen år siden og da var det så jævlig et regnvær at vi passerte forbi et ras syd for Fagernes, brua like ved der man går inn mot besseggen var i ferd med å forsvinne og den hytta vi skulle til var det bare å glemme da veien opp og e6 var rammet av ras. Fikk overnatting hos min onkel etter å ha kjørt en traktorveg og over et jorde da bilvegen hadde reist i flom... Men satt og gliste hele veien da det ikke var kaldt og allt var bare så jævla kaos.... Tilbake dagen etter var det minst like ille og i tillegg så mye tåke over flya at en knapt så fra brøytestikk til brøytestikk.. På Beitostølen var jeg så våt at jeg kunne tømme støvlene... Rant vann ned via hjelm og nakke..Snikkeren skrev:Definer skikkelig regnvær. Når man sier det til en "bergenser" som sannsynligvis hopper av glede når han ser antydning til at asfalten begynner å bli tørr i hjulsporene, betyr det kanskje noe annet for andre.
Men morro var det...
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Fortsetter innkjøring 1290 Super Adventure http://locatoweb.com/map/single/161655193" onclick="window.open(this.href);return false;
Note4
Note4
-
- Kontakt:
Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
I dag ble det ikke så lange betan jeg fikk kjørt, men måtte ut å lufte meg litt. Familie sammenkomster er ikke helt min greie. Det blir for mye mas å styr
Så spente på meg regndressen å kjørte inn til byen. Fikk testet sykkelen litt opp fløyen. Det er vel det nærmeste vi kommer hårnåler i Bergen
Fy faen så gøy det var å ligge i 2.gir å bare leke seg gjennom svingene
Satser på værmeldingene slår til i morgen, og at jeg får kjørt de siste 50 mila før service til uken
Da går det straks an å dra den litt ekstra på girene. Å herregud så jeg gleder meg til det. 3.Gir har MYE å by på merker jeg 

Så spente på meg regndressen å kjørte inn til byen. Fikk testet sykkelen litt opp fløyen. Det er vel det nærmeste vi kommer hårnåler i Bergen

Satser på værmeldingene slår til i morgen, og at jeg får kjørt de siste 50 mila før service til uken

-
- Kontakt:
I dag satser jeg på å gå gjort meg ferdig med de siste 50 mila før service.
Pakket regndressen og kamera på sykkelen å kjører nordover! Se om jeg ikke finner noen plasser jeg aldri har kjørt før.
Turen kan følges herfra. Kjører i 9:30 tiden tenker jeg
http://locatoweb.com/map/single/161655193" onclick="window.open(this.href);return false;
Pakket regndressen og kamera på sykkelen å kjører nordover! Se om jeg ikke finner noen plasser jeg aldri har kjørt før.

Turen kan følges herfra. Kjører i 9:30 tiden tenker jeg

http://locatoweb.com/map/single/161655193" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjipeste med mye regn synes jeg faktisk er sikt gjennom visiretVoodoodoo skrev:Skikkelig regnvær kan være en nytelse å kjøre i med riktige klær og gode dekk..
- Geiroe
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Da synes jeg det er verre med yr, og sprut fra annen trafikk. Da mister en helt sikten, og riper opp visiret, når man må tørke av. I regnvær har man rent visir i det minste.ATWindsor skrev:Kjipeste med mye regn synes jeg faktisk er sikt gjennom visiretVoodoodoo skrev:Skikkelig regnvær kan være en nytelse å kjøre i med riktige klær og gode dekk..
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Da har du ikke kjørt i skikkelig regnvær. Hvis det regner skikkelig ser du nesten ingenting. Jeg har vært nødt å bare følge baklysene til bilen foran meg, fordi jeg så ingenting annet. Når den bilen svingte av, måtte jeg vente til jeg fikk ny bil forbi foran meg igjen.Geiroe skrev: Da synes jeg det er verre med yr, og sprut fra annen trafikk. Da mister en helt sikten, og riper opp visiret, når man må tørke av. I regnvær har man rent visir i det minste.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Geiroe
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Har vel fått min kvote med regnvær, husker det var en spray vi brukte på visiret for å få vannet til å renne lettere av, husker ikke hva den het.Snikkeren skrev:Da har du ikke kjørt i skikkelig regnvær. Hvis det regner skikkelig ser du nesten ingenting. Jeg har vært nødt å bare følge baklysene til bilen foran meg, fordi jeg så ingenting annet. Når den bilen svingte av, måtte jeg vente til jeg fikk ny bil forbi foran meg igjen.Geiroe skrev: Da synes jeg det er verre med yr, og sprut fra annen trafikk. Da mister en helt sikten, og riper opp visiret, når man må tørke av. I regnvær har man rent visir i det minste.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Si ifra om du havner i nærheten av Aurland da
vi tenkte oss opp til stegastein når vi er ferdig med flåmsbana. I kveldinga

Altså når selv kinesiske turister klarer å kjøre Rallarvegen med bil(!), så må jo dere kunne klare det
http://www.nrk.no/sognogfjordane/utradi ... 1.11967143

http://www.nrk.no/sognogfjordane/utradi ... 1.11967143

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Han Blommern skal bli lokfører så tog e gøy!
Du er vel snart ferdig med innkjøringa nå tenker jeg?
Du kan glede deg til du får utnyttet hele registeret på motoren, for det går skikkelig ifra 6500prm og opp til rødlinja! (På min i hvert fall
)
Når jeg fikk prøvekjøre 1290 SA så fikk jeg hjulløft ved pådrag i 3. gir på motorveien, så det viser jo at det er krefter i denne "Traktoren" også!
Jeg tror du får mye moro ut av denne sykkelen.

Du kan glede deg til du får utnyttet hele registeret på motoren, for det går skikkelig ifra 6500prm og opp til rødlinja! (På min i hvert fall

Når jeg fikk prøvekjøre 1290 SA så fikk jeg hjulløft ved pådrag i 3. gir på motorveien, så det viser jo at det er krefter i denne "Traktoren" også!

Jeg tror du får mye moro ut av denne sykkelen.

-
- Kontakt:
Da var jeg godt plassert foran grillen på hytten igjen. Pga jævlige ventetider på 2 fergeleier ble turen litt kortere enn planlagt.
Har 15 mil igjen å kjøre, det tar jeg på vei hjem i morgen, service skal taes på mandag.... tro jeg gleder meg.
Kjørte over stordalen og ned til Matre. Her er det fantastisk landskap og masse små svingete veier.

Dekkene sitter som lim, men de begynte å krølle seg litt etter verste partia med svinger. Mulig jeg kjører denne sykkelen litt hardt
Nei nå er det pils og koteletter
Note4
Har 15 mil igjen å kjøre, det tar jeg på vei hjem i morgen, service skal taes på mandag.... tro jeg gleder meg.
Kjørte over stordalen og ned til Matre. Her er det fantastisk landskap og masse små svingete veier.

Dekkene sitter som lim, men de begynte å krølle seg litt etter verste partia med svinger. Mulig jeg kjører denne sykkelen litt hardt

Nei nå er det pils og koteletter

Note4