Det ble en to-timers kjøretur i duskregnet i kveld. Kjeda meg så fælt, så jeg måtte kjøre litt selv om det var vått. Jeg er uansett nødt til å bli mer fortrolig med vått føre. Med de nye regnklærne er det null stress at det regner. Vannet preller bare av. Sykkelen føles veldig trygg på vått føre, nesten litt kjedelig..
På vei hjem fikk jeg rødt lys i et lyskryss. Jeg var helt fremme ved den hvite linja. Jeg registrerte at det var noe grus på asfalten foran stripa. Var nok litt for frisk på gasshånda da det ble grønt. Bakhjulet spant så til de grader på grusen og bakhjulet smatt veldig raskt ut til høyre side. Det var ikke noe problem å kontrollere det, heldigvis. Bare slapp litt på gassen før det var full gass igjen

og jeg så skikkelig tøff og kul ut, antar jeg.
Så var det kanskje på tide med en liten oppsummering av inntrykket jeg sitter med etter 3000+ km på den nye Honda'n.
Jeg har vært og er veldig fornøyd med sykkelen totalt sett, den fungerer og er komfortabel - men det er et par ting. Et par essensielle ting. Jeg synes sykkelen er utrolig kjedelig! Den er for oppreist og traust. Den er like spennende som et strykejern
Føles nesten som jeg har en litt sprek moped, og den gir meg bare sånn ca. 50% godfølelse. Jeg må ha noe med mer lyd og sjel. Akkurat nå er det så ille at jeg til og med kan savne gamlesykkelen til tider

Neida.
Sykkelen jeg drømte om i vinter som var, var en Ducati Monster 796. Vet ikke om den hadde gitt meg noe mer kick enn Honda'n, men den har ihvertfall mer lyd og appeal. En ny en var akkurat litt for dyr, og det var svært få brukte på markedet i våres. Så da ble det som det ble.
Men hva skal jeg gjøre? Kunne tenke meg å bytte ut Honda'n med en noe sprekere nakensykkel, eller touring/sport touring. Gjerne bruktsykkel, siden jeg ikke ønsker å overstige 100K-limiten. Jeg liker utseendet på Ducati Monster, jeg liker sykler med kåpe, jeg liker tanken på å ha en mer behagelig tursykkel, jeg liker sykler med lyd.. så jeg vet ikke. Det er ikke enkelt å ha det sånn som stakkars jeg har det nå

snufs