
Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Sportsdekka er sikkert mer avrunda på kantene, så du har "mer" sånn sett. Du får heller se på pysestripa på fordekket 

- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Diablo Rosso var lettere å fjerne striper på, enn Pilot Power 3.
Kjør pent
Kjør pent

- Bjerknez
- Innlegg: 24579
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Fremdekket teller ikke
Har uansett sikkert ikke så mye å si, men underlig at det virker så enkelt å fjerne denne stripa på Angel GT. Det vil vel si at det blir slutt på veigrepet egentlig?

Har uansett sikkert ikke så mye å si, men underlig at det virker så enkelt å fjerne denne stripa på Angel GT. Det vil vel si at det blir slutt på veigrepet egentlig?
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Vil ikke tro det, sånn uten videre. Vet ikke helt åssen det blir med dimensjonen på bakdekket ditt, men går helt fint på 160. Har lena meg et stykke forbi "kyllingstripe-borte".
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Dekket er ganske komprimert/trykket ut, så du har ikke bare ytterste millimeteren i asfalten


- Bjerknez
- Innlegg: 24579
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Sagt på Østfold dialekt:
Du lenær dække nåkk føre loktær svidd a øræ
Du lenær dække nåkk føre loktær svidd a øræ

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Jeg hadde Angel GT på forrige sykkel, 170 bredde, og synes det dekket var sånn at det la seg raskere ned enn dekket jeg har nå. Det liksom tippa over når jeg begynte en sving.
Nå har jeg Diablo Rosso 2, og synes jeg har mer kontroll over nedlegget. Det kan være pga. 180 bredde på denne sykkelen. Jeg sliter derimot med siste centimetere av kyllingsstripa, men tenker at det ligger mest mentalt
Hjernen kicker inn idet jeg nærmer meg slutten på dekket, og nedlegget stopper der. Ingenting som bryr meg nevneverdig, men det hadde vært gøy å lære seg det skikkelig under kontrollerte forhold - det vil si uten autovern, fjellknauser, trafikk osv..
Nå har jeg Diablo Rosso 2, og synes jeg har mer kontroll over nedlegget. Det kan være pga. 180 bredde på denne sykkelen. Jeg sliter derimot med siste centimetere av kyllingsstripa, men tenker at det ligger mest mentalt

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Profilen på angel GT er ikke like bratt som på sport dekkene. Som gjør at du hele tiden har mere gummi i kontakt med veien. Sidene treffer tidligere. Men det er ikke dermed sagt at du kjører på kanten av dekket
Note4
Note4
- Bjerknez
- Innlegg: 24579
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Fikk kjørt en litt aktiv runde i dag for å teste Angel GT dekkene og sitter igjen med blandede følelser. Dekkene fungerer utmerket og sitter i svingene men jeg mistenker at gummuen er den del hardere, for når jeg drar på skikkelig i 1.-gir så får jeg hjulslipp på tørr asfalt. Prøvde tre ganger og alle gangene så slo traction kontrollen inn og ABS-lampen blinket.
Kan ikke huske jeg opplevde det med Pirelli Corsa dekkene...?
Men uansett... eller så virker dem veldig bra og pysestripen er borte. Skal sies at det var ganske enkelt å bli kvitt denne:

Kan ikke huske jeg opplevde det med Pirelli Corsa dekkene...?
Men uansett... eller så virker dem veldig bra og pysestripen er borte. Skal sies at det var ganske enkelt å bli kvitt denne:

- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Tror til en viss grad man må finne balansen mellom:
Sitter som tyggegummi <--------------------------------------------------------------------------------------------------------> Varer 20k km
Hadde aldri noen som helst antydning til slipp på Corsa dekkene, og det var mye inspirert kjøring. Men så var de vel strengt tatt modne for skraphaugen etter drøye 4k.
Pilot Power 3 har jeg allerede hatt blinking i tractionlampa, og forhjulsslipp. Mulig sjåføren ble en tendens overentusiastisk, men virker som grepet har blitt en smule redusert i jakten på bedre slitstyrke.
Noe annet ville vel kanskje vært rart?
Sitter som tyggegummi <--------------------------------------------------------------------------------------------------------> Varer 20k km
Hadde aldri noen som helst antydning til slipp på Corsa dekkene, og det var mye inspirert kjøring. Men så var de vel strengt tatt modne for skraphaugen etter drøye 4k.
Pilot Power 3 har jeg allerede hatt blinking i tractionlampa, og forhjulsslipp. Mulig sjåføren ble en tendens overentusiastisk, men virker som grepet har blitt en smule redusert i jakten på bedre slitstyrke.
Noe annet ville vel kanskje vært rart?
- Bjerknez
- Innlegg: 24579
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Joda, men jeg merket ikke noe forskjell fra Corsa til PR4 på Streeten jeg hadde. Altså med tanke på grep. Jeg mistenker dem sitter bra i svingene, men ved fullt pådrag rett frem så bruker man jo den hardeste delen av dekket og da ble den tyske ingeniøren litt ivrig :-)åTommas skrev:Tror til en viss grad man må finne balansen mellom:
Sitter som tyggegummi <--------------------------------------------------------------------------------------------------------> Varer 20k km
Hadde aldri noen som helst antydning til slipp på Corsa dekkene, og det var mye inspirert kjøring. Men så var de vel strengt tatt modne for skraphaugen etter drøye 4k.
Pilot Power 3 har jeg allerede hatt blinking i tractionlampa, og forhjulsslipp. Mulig sjåføren ble en tendens overentusiastisk, men virker som grepet har blitt en smule redusert i jakten på bedre slitstyrke.
Noe annet ville vel kanskje vært rart?
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Neste gang du stopper ved siden av en som har sportsdekk, skal du dra fingeren din hardt ned i en av rillene på sporet på begge dekkene. Så blir du nok noe overrasket.
Blinket det når du hadde fått opp temp i dekkene, eller med en gang du tok løs? Litt interessant at du opplevde at traction slo inn. For jeg hadde ikke sjans å få de til å glippe på min.
Å når jeg prøvde å nødbremse, tok det merkbart lengre tid før abs'en slo inn i forhold til pilot power 3.

Blinket det når du hadde fått opp temp i dekkene, eller med en gang du tok løs? Litt interessant at du opplevde at traction slo inn. For jeg hadde ikke sjans å få de til å glippe på min.
Å når jeg prøvde å nødbremse, tok det merkbart lengre tid før abs'en slo inn i forhold til pilot power 3.

- Bjerknez
- Innlegg: 24579
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Hehe, det skal sies jeg var i "Road-modus" så kan hende traction kontrollen var litt overfølsom. Jeg kjente ikke at dekket spant, jeg bare så lampen blinket og da feiget jeg ut. Jeg hadde kjørt en runde på ca. to mil på tørr asfalt før jeg testet så dekkene var vel varme vil jeg tro? Traction lampa blinket når jeg var rundt 7.000rpm.LordShaft skrev:Neste gang du stopper ved siden av en som har sportsdekk, skal du dra fingeren din hardt ned i en av rillene på sporet på begge dekkene. Så blir du nok noe overrasket.
Blinket det når du hadde fått opp temp i dekkene, eller med en gang du tok løs? Litt interessant at du opplevde at traction slo inn. For jeg hadde ikke sjans å få de til å glippe på min.
Å når jeg prøvde å nødbremse, tok det merkbart lengre tid før abs'en slo inn i forhold til pilot power 3.
Jeg la meg også greit ned i ett par svinger, men ikke så langt at det føltes "skummelt" og da var allerede pysestripa borte. Bør ikke ha noen betydning det, men i mitt hode så beveger man seg over der hvor dekkflaten faktisk begynner å minske ved videre nedlegg.. eller?
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
LordShaft skrev:Blinket det når du hadde fått opp temp i dekkene, eller med en gang du tok løs? Litt interessant at du opplevde at traction slo inn. For jeg hadde ikke sjans å få de til å glippe på min.
Kreftene kommer vel litt tidligere på S1000R i forhold til "RR"

Skal kjøre litt lenger før jeg gir terningkast på dekkene, tror jeg muligens pusher litt hardere enn før

- Bjerknez
- Innlegg: 24579
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Forstå meg rett. dekkene er sikkert kanonbra, men ble litt satt ut når traction slo inn på tørr asfalt med varme dekk ved pådrag rett frem. Det får meg til å tenke litt på hva som skjer hvis jeg legger meg enda lenger ned i svingene enn jeg har gjort til nå, som jeg ikke føler er spesielt langt egentlig...