LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Barbarozza »

LordShaft skrev:Men hva faen skal en med en R sykkel annet enn å se bra ut eller kjøre godt på bane? :-# :x :redface Det er brukenes til langt mer, men der finnes sykler som er langt bedre egnet til ALT annet enn en R sykkel. Å når langturer skal prioriteres, ja da var igrunn valget lett. Det måtte bli traktor :-)å
Noe særlig bedre valg en den Traktoren du har valgt finnes det vel ikke, den er i alle fall vill nok.

Under ferien min traff vi på 4 hollendere(max 30 år) som jobba på BMW, de kom fra Garmish, så vi snakka litt med dem om samme greia,hva er den ultimative tursykkelen og hva anbefalte de ??? Jauda...1200GS og hva kjørte de, 1600GT, 1000XR +GS som de veksla på, og når jeg lå i Castellane traff jeg nok en Hollender som var ihuga KTM fantast, samme greia :) Forøvrig hadde han kjørt nærmere 20 tusen på sin 1290 uten noe feil :) Og det var vannvittig mye bedre en 1190 han hadde før.

Jeg får vel poste noen bilder sjøl også i bloggen min, men kommer ikke i nærheten av deg med bildene dine, eller referatene.
PS det er veldig hyggelig å være fler hvis man går bra sammen og har noenlunde lik kjørestil og evner, men helt jævlig hvis det krasjer :)
Memento mori

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av ojda »

LordShaft skrev:
ojda skrev:Bare for å ha sagt det :-k
Det bildet av han "pølsegubben" i Stelvio er bare så jævelig bra :prf
Åsså jeg som normalt ikke har sansen for "tofarget photo" :lol
Hehe takk for det Ojda... Spørs om du ikke blir nødt å ta opp igjen litt av foto interessen din igjen :lol Du viste jo en del tendenser underveis :D

Hehe, jo kansje du har "litt" rett :scratch
Både manuellinstilling av iso og M på programmhjulet var fremme ved
bemerkelsesverdig mange knips på denne turen :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

Barbarozza skrev: Under ferien min traff vi på 4 hollendere(max 30 år) som jobba på BMW, de kom fra Garmish, så vi snakka litt med dem om samme greia,hva er den ultimative tursykkelen og hva anbefalte de ??? Jauda...1200GS og hva kjørte de, 1600GT, 1000XR +GS som de veksla på, og når jeg lå i Castellane traff jeg nok en Hollender som var ihuga KTM fantast, samme greia :) Forøvrig hadde han kjørt nærmere 20 tusen på sin 1290 uten noe feil :) Og det var vannvittig mye bedre en 1190 han hadde før.

Jeg får vel poste noen bilder sjøl også i bloggen min, men kommer ikke i nærheten av deg med bildene dine, eller referatene.
PS det er veldig hyggelig å være fler hvis man går bra sammen og har noenlunde lik kjørestil og evner, men helt jævlig hvis det krasjer :)
Det er veldig betryggende å høre. Flere på nettet kan melde om samme erfaringene med 1290'en. Håper bare jeg er like heldig med mine erfaringer.

Jeg føler jeg legger listen høyt her. Selv for framtidige tur referat. Spørs om jeg bare skal takke for meg etter dette hehe :lol
Må du huske på at et godt turreferat er ikke nødvendigvis det lengste... Det viktigste er at du deler! :prf

Å jeg gleder meg virkelig å høre hvordan du har hatt det på tur. Har begynt så smått å legge planene for neste års tur. Da har jeg litt over en måned fri, fra første mai som jeg tenkte å bruke nedover i frankrike, spania og muligens innom portugal

Dykkeren
Innlegg: 94
Registrert: 30 okt 2011, 17:36
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GS LC/Husqvarna 701 E

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Dykkeren »

Passo Lanza :thumleft er passet med bilde av eselet. En gammel romervei. Giro d´Italia gikk over der i 2013 (derav veimerking på vei opp fra vest). Vi var der første gang i 2012 og så igjen med klubben i 2013. En flott vei med liten trafikk (ifht Grossclockner som er rene autobahn).

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

Aaahh, strålende Dykkern. Tusen takk for Info! Skal redigere dette inn :thumleft

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Olav K »

Om du, min godeste Lordshaft... har lese og skrevevansker, så gjør du iallefall en jæææææ...lig god jobb med å skjule det her.
Jeg er mildt imponert over bilder og tekst, og jeg selv har helt mistet gnisten på å publisere noe
som helst, men det kommer nok noe etterhvert :-)
DESSUTEN er det med stor glede (og ikke så rent lite forbauselse)at jeg registrerer en 100% økning i kjøreglede etter at Traktor-raketten kom på tunet. :prf :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

Hehe, jeg får litt hjelp med tanke på stavekontroll osv. Men jeg må lese og skrive gjennom det jeg tenker flere ganger :redface

Å du må bare slutte å prate piss... Det er ingen her inne som er så skarp med "pennen" som du! Det har vi mange eksempler på. Jeg deler bare min del av historien. Å det er selvfølgelig kjekt at dere liker det jeg deler av bilder og hvordan jeg skriver. Men slutter du å poste får du foten i ræven hehe :lol

Ja, kjøregleden har økt noe dramatisk. Kjøregleden på den raketten er langt over hva jeg hadde forventet :love Bare å komme seg hjem nå!!!

Olden
Innlegg: 136
Registrert: 20 nov 2014, 01:37
Motorsykkelen din: SR

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Olden »

Skikkelig god start på første nattskift dette! :D
Du skriver på en slik måte at jeg lever meg inn i fortellingen.
Gleder meg til neste kapittel, for dette er knallbra! :prf

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av norse900 »

Må også benytte anledningen til å få fullrost det du har skrevet hittil. Sitter på det blide (men kjølige) sørland med drit-treigt nett (dvs. har knapt fått opp et bilde...), og har lest hver eneste setning og stavelse!
Det du hittil har levert av "skriblerier" er så levende fortalt at bilder bare blir "Bonus" neste gang jeg får trang til å lese gjennom (hvilket neppe blir lenge til, kjenner jeg).
Sinnsykt bra levert, LordShaft! Ekte "kose-lesing"!!!!!
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Jompa »

Det blir nesten for mye, æ må til stadighet bla meg tilbake å lese og studere bildene på nytt.
Skjønner etterhvert hvorfor du ikke fikk R-sykkelen til å fungere på alpeveiene.
Med så mange fotostopp kunne du vel aldri få noen flyt i kjøringa ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av JohnnyTh »

LordShaft, så jeg deg på tv i dag?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

Nei i dag har jeg ikke vært på tv. Vært hjemme med sjuk unge. Å fruen er på jobb. Så jeg har nok bare sett på fra sofaen hjemme i dag.

Note4

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av JohnnyTh »

Så en kortklippet brannmann på nyhetene fra brannen i Bergen. Syntes det lignet.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av norse900 »

Sikkert gammel brann, da... Det er agurk-nytt-tid på sommeren :lol
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

.
Sist redigert av LordShaft den 07 okt 2015, 18:58, redigert 1 gang totalt.

Svar