Overnatte på tur i norge? sjekk denne

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Jeg fikk et tips her i dag. En venninne av fruen har vært å feriert i Europa med typen og benyttet seg av en app/hjemmeside der en booker rom fra veldig billig, til store palass med prisen der etter. :redface

Har noen av dere hørt om https://www.airbnb.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis ikke, ta turen innom å kikk selv. Her kan du booke rom med folk som har ett til overs til en normal penge (langt mindre enn hotell) eller hytter, feriehus, leiligheter på aker brygge osv osv. Jeg fant tilogmed en kar som skulle sette opp et telt i hagen til meg for 100,- :lol

Du må opprette en profil. Skrive litt kort om deg selv. Gjerne legge med et bilde. De du booker med må godkjenne deg, så kan være greit å skrive noe fornuftig. Å du må ikke betale før du er godkjent av verten.
Etter du har vært på besøk, blir du bedt om å legge igjen en review av de som har huset deg. Når det er gjort, kan verten skrive en liten review av deg som besøkende. Så når begge har skrevet og postet, får den andre se hva som er blitt skrevet.
Fette genialt. Å det er skremmende mange av disse i Norge!

Jeg eier jo ikke skam i livet. Å tørr å påstå at jeg er relativt utadvent. Så dette skal jaggu meg prøves :thumleft

http://www.airbnb.no/c/thomash42?s=8" onclick="window.open(this.href);return false; her er en link for de som vil registrere kan bruke. Da får jeg en liten velkomstkreditt og du får en liten gavekreditt

Det er selvfølgelig i utlandet også, men da legger du bare på com i slutten av adressen. Å det finnes app!

Pug-Nose
Motorsykkelen din: Svensk symaskin

Re: Overnatte på tur i norge? sjekk denne

Legg inn av Pug-Nose »

Helt genial. Vi brukte mobilappen på tur nedover i Europa. Der får man opp et oversiktskart over ledige rom og prisforlangende. Så er det bare å klikke på en pris, så får man oversiktsbilder over rommet/leiligheten/huset.

Alle vi bodde hos på kontinentet var utrolig hjelpsomme når det kom til hva vi burde gjøre i nærområdet.
Vi var nesten 2 uker på reisefot uten å ha reservert et eneste overnattingssted på forhånd. Med AirBnB var det ikke noe problem å finne losji dersom vi sjekket rundt lunsjtider samme dag. Denne appen skal benyttes på videre turer også.

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ja dette var jo bare helt suverent! Klart det tar litt tid å komme igang. Med å lage en liten profil, legge ut et bilde og skrive kort om deg selv. Men til de prisene når du er ute å turer. Kontra å betale 3 - 4x så mye for et hotell når du bare skal sove en natt.

Denne skal jeg definitivt benytte meg av framover. Må jo bare prøves. Kjekt å høre at det er flere som har gode erfaringer :thumleft

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Bare husk å betale skatt av inntekt på utleie :-)å
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Testet i USA også. Funket brillefint!

Brukeravatar
norse900
Motorsykkelen din: BMW R1100RT

Legg inn av norse900 »

JohnnyTh skrev:Bare husk å betale skatt av inntekt på utleie :-)å
?? Hvorfor burde man oppgi dette? Man leier jo ikke ut hele kåken halve året??
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Elruts84
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Kontakt:

Legg inn av Elruts84 »

Virker genialt for spesielt oss som er på farten overalt.

Forstår gjerne at folk vil ha litt info, de åpner på en måte opp hjemmet deres til helt fremmede folk.

Elruts

Sent from my iPhone using Tapatalk
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

norse900 skrev:
JohnnyTh skrev:Bare husk å betale skatt av inntekt på utleie :-)å
?? Hvorfor burde man oppgi dette? Man leier jo ikke ut hele kåken halve året??
Du må ikke betale skatt på inntekt av leie så sant du ikke leier ut over 50% av boligen.

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Mange leier jo ut hele leiligheten eller huset sitt. Da er det 28% skatt etter 20.000 skattefrie.

Under halvparten (i utleieverdi, ikke areal), så er det skattefritt.

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

Så sant du leier ut i mindre enn 6mnd av året, er det også skattefritt.
Og dette med 50% av boligen er ikke helt riktig, det dreier seg om utleieverdien.
Så om man bor på 75kvm med MEGET høy standard, så kan du leie ut 100kvm med enkel standard, og slippe fra det uten skatt. (Man vil få mer for de 75kvm enn for de 100)
Mange på Airbnb leier ut et rom i egen bolig, noe som også er skattefritt....

Forøvrig har jeg brukt Airbnb.com endel ganger og min erfaring er at det funker bra, er gjerne best når man ikke er så mange :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

Jeg er ikke noen eiendomsbaron..... :mk
Men uansett, skatten er ikke noe å bekymre seg over.

Svar