Freddy123 mc blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23315
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

Tøff sykkel dette freddy123:
http://www.mvagusta.com/en/motorcycles/dragster-800/" onclick="window.open(this.href);return false;

Toven

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Toven »

Får prøve lille min også da en gang, om det er ønskelig :P :p

Syns ikke il4 er noe særlig i ccm under 1000 ihvertfall, må liksom "vente" på at noe skjer. Men z800 liker jeg ganske mye etter demokjøring, utrolig kvikk og svingvillig selv om vekten er noe høy :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23315
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

Kan prøve min også hvis du vil :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

hyggelig av dere som ønsker å låne ut sykkelene deres til en noe fortvilet mellomtung fører :lol

mest aktuelle kandidaten er vel toven sin 650 har sett litt videoer av den på yt og fy faen jeg elsker lyden :prf

sier nok nei takk til testing av s1000r det får jeg heller ha tilgode, når jeg syntes triumphen gikk som en rakett og du roser motoren i denne s1000rn noe innmari så blir det jo sikkert som å kjøre moped når jeg hopper på min egen igjen.....

men en ting måtte selvfølgelig skje med sykkeln min idag etter at jeg roste den så fint igår og feiret 20 000km jubileum, nå virker ikke lampen som indikerer at jeg blinker til venstre, er nok bare en pære inne i dashen som er gått, men skal ta meg en tur til lazyboyz og se hva de sier er jo fortsatt garanti på sykkelen.

og en annen ting jeg blei ringt opp av en norsk kar som stod hos harley forhandlern i lubeck igår også , jeg venter jo på et fordekk fra de gutta der nede og begynner jo å bli noen uker siden jeg kom hjem fra turen nå, det skulle vise seg at dekket mitt hadde blitt stoppet i tollen flere ganger som farlig frakt, kanskje dem tror den hvite dekksiden er lagd av kokain eller noe for jeg vetta faen jeg hvorfor det dekket ikke kom igjennom, men han hyggelige karen fra trøndelag skulle ta det med seg hjem og sende det til meg :-)å blei mye styr med dette dekket :-)å

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

sjekket prisen på en triumph street triple for morroskyld bjerknez og gjensidige skal ha 17 000kr for fullkasko for den regget på meg og da har jeg lagt inn fører over 23 år :thumleft :lol nei den blir det ikke hehe :D

sjekket også tiger 800 og den kommer på hyggelige 6700kr fullkasko på meg :thumleft
og en sv650 koster meg 8000kr fullkasko i året. :D
sjekket opp tracern 8200kr fullkasko på meg :D
en yamaha fz8 koster også bare 8000kr for fullkasko
forsikringsprisene blir nok med på å bestemme hvilken sykkel det blir også :D

Toven

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Toven »

Sjekk z800 også. En 2014 z800 med abs er billigere enn min sv delkasko og kasko :-)å

ligger en tilsynelatende strøken sv på finn ser jeg:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

den sv`n der er fin den forutenom potta blææææhhhh :lol passet ikke inn syntes jeg..... da er din finere :D

eller så har man jo denne svensken til 25 lapper da :prf 10-15 i avgifter så har man billig sv1000, men så er ikke forsikringen like hyggelig igjen på den da :-k http://www.blocket.se/lulea/Suzuki_SV10 ... ca=1_8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Tommas »

Dragster ser og høres helt rå ut! Hadde gleden av å kjøre med/mot en for noen uker siden. For en sykkel :-)

MT09 virker jo også som et bøllete og artig kjøp, og tipper demperne oppfører seg bedre for deg enn oss som bikker over 0,1 tonn...
Burde vel være grei forsikring også?

Ducati husker jeg ofte slo heldig ut på forsikring, og jeg kjenner faktisk flere som har byttet fra HD til Ducati Monster.
Kul lyd, og greit med hester.


Heldige deg som skal i gang med sykkelkjøp, det er jo et herlig i-landsproblem :thumleft

Toven

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Toven »

Må si det frister for en monster/z800/mt09 her og, men tror jeg må spare penger til evt bolig og sånt "tull" senere :-)å :knegg

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Tommas »

Toven skrev:Må si det frister for en monster/z800/mt09 her og, men tror jeg må spare penger til evt bolig og sånt "tull" senere :-)å :knegg
Freddy er jo satt opp med tak over hodet allerede, så han kan jo bare gå berserk med lommeboka :lol

Toven

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Toven »

Haha nettopp, noen av oss er fortsatt grevlinger i kjellern heime :lol

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

mt09, er faktisk dobbelt så dyr som tracern så da blir det tracer bare på grunnlag av det haha :D visst det skulle blitt det da, er jo samme motor og alt bare tracer er litt behageligere på lengre etapper sikkert .

ja monster har herlig lyd ja :thumleft dragster blir det nok ikke nei, syntes den ser så liten ut, altså når folk sitter på den osv, men jeg liker utseende hadde den bare vært litt større.

ja er et luksus problem :-)å mens andre kjemper om mat på bordet sitter jeg å sliter med å bestemme meg for neste mc :lol

men syntes disse her er fete også da, men suger sikkert balle å kjøre etter mer en 1 time i salen av gangen.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=62064323" onclick="window.open(this.href);return false;

ja deilig å være ferdig med å komme seg inn på boligmarkedet ja, nå kan kronasjene brukes på viktigere ting :lol :prop:

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Tommas »

Så tidlig i sykkelkarrieren hadde jeg gitt pokker i å tenke for mye praktisk. Det får du tid nok til når du blir like gammel som Lordshaft :lol

Kjøp primært med hjertet, og et skråblikk til lommeboka (spesielt med tanke på forsikring).

Skal kile litt i forplantningsorganet når man ser sykkelen i garasjen :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23315
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

Eller "røkkær i pungæne" som det heter her jeg bor :lol

Ambro
Innlegg: 36
Registrert: 29 jul 2014, 12:20
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada 1200S -15

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Ambro »

MT-09 begynner faktisk å bli dyrere i forsikring, mulig det er litt for mye motor for pengene :-k
Multistradaen er faktisk noe rimeligere å forsikre...
Såvidt jeg kan se er det i traktorsegmentet du får mest motor i forhold til forsikringpremien.

Svar