Hvilket tripod brukere dere? Jeg er litt gira på å kjøpe meg stativ for å prøve å ta litt spennende landskapsbilder osv. Er jo en jungel av forskjellige og forskjellige anbefalinger.
Gjør ingen ting at det er lett å legge sammen å gjøre lite.

Note4
Jeg har dette: http://www.japanphoto.no/mefoto-roadtri ... avZ9_lwp6ALordShaft skrev:Jeg mener å ha spurt om dette tidligere. Uten at jeg husker stort annet enn at Johnnyth kom med en relativt konkret anbefaling.
Hvilket tripod brukere dere? Jeg er litt gira på å kjøpe meg stativ for å prøve å ta litt spennende landskapsbilder osv. Er jo en jungel av forskjellige og forskjellige anbefalinger.
Gjør ingen ting at det er lett å legge sammen å gjøre lite.![]()
Note4
Kjenner meg ikke igjen her - jeg har en Sigma 35mm f/1.4 (raskere enn objektivet som omtales). Har ingen problemer med å fokusere nøyaktig selv vidåpen.tagesk skrev:I denne artikkelen, som i utgangspunktet handler om en linse, står det veldig interessante
betraktninger omkring bruk av "Live View", hvorfor speilrefleks kommer til kort, og hvorfor "mirrorless" kanskje er veien å gå i fremtiden.
Uavhengig av FF eller DX, naturligvis!
[TaSK]
Heldigvis var det ikke min artikkel, så jeg står igjen uten å ha påstått noe som helst :-)poulet_cavalier skrev:I dare you :-)
...ogDPReview skrev:Would I have raised these concerns 5 years ago? Probably not. But given what top-of-the-line mirrorless are showing us these days, it's hard not to ponder these things.
Kanskje Sony gjør "det rette" med å kombinere FF med speilløst.......DPReview skrev:I focused on eyes in Live View to guarantee focus, given the inherent inaccuracies of phase-detect AF modules in DSLRs. Not to mention, additionally used shutter speeds that would avoid all types of mirror and/or shutter-induced shock (thankfully, the 5DS R offers an electronic first curtain when shooting in Live View). That said, operating a DSLR in Live View is, well, kind of against the point of a DSLR, and I was constantly reminded of this by the cumbersome Live View shooting experience.
Har du prøvd en moderne speilløs? De er ganske kapable også i dårlig lys, de er litt dårligere på følgefokus, det er den siste skansen, på normal S-AF er de stort sett raskere.poulet_cavalier skrev:Kjenner meg ikke igjen her - jeg har en Sigma 35mm f/1.4 (raskere enn objektivet som omtales). Har ingen problemer med å fokusere nøyaktig selv vidåpen.tagesk skrev:I denne artikkelen, som i utgangspunktet handler om en linse, står det veldig interessante
betraktninger omkring bruk av "Live View", hvorfor speilrefleks kommer til kort, og hvorfor "mirrorless" kanskje er veien å gå i fremtiden.
Uavhengig av FF eller DX, naturligvis!
[TaSK]
Live view fokus er sikkert mer nøyalktig men krever godt lys og at at motivet står i ro.
Prøv å ta en serie med bilder av en racerbåt i dunkelt lys med live view. I dare you :-)
Veldig bra kameraer, og er vel kongen på haugen med hensyn til sensorer. Skulle gjerne hatt et A7r II. Men de koster omtrent det samme som et Canon 5ds.