Litt små skeptisk, og kritisk, men også spent og entusiastisk, så hentet jeg sykkelen i "høljeregn". De 10 milene fra Bergen og hjem gikk heller rolig for seg, og skepsisen, samt mine tanker om hva jeg skulle med all denne elektronikken, var vel helst av det negative slaget.
Men ved hjemkomst så kunne jeg konstatere att under de 10 milenne, og 1 fergetur, hadde jeg gjort meg kjent med, alle funksjoner og knapper. Noe jeg fant fantastisk enkelt og oversiktlig på denne sykkelen i forrhold til Stelvioen. (beklager, men det må bli en del samenligning her...) Selv om er er mange flerebåde funksjoner og brytere å leke seg med.... :-)
Annen skepsis forsvant også ganske raskt etter som turen gikk. Tross av dritt vær og stor trafikk, måtte gammle L-NA etterhvert innrømme, at selv om de store flotte sylinderene på hver side var borte, så var både bunndrag og svar fra rulla den samme som før, og vel så det :-) :-) og da spesielt på det helt lave turtallet hvor jeg er kansje mest opptatt av å ha kreftene tillgjengelig. I tillegg til at den eveindelige, nykking, og hakkingen fra kardang og gir var totalt borte. Her var nesten like silke myk tilbakemeldinger fra disse komponentene som på Suzuki`n til Kona..og da har hun ikke Kardang

Etter hjemkomst så måtte jeg vel bare innrømme at skepsissen var totalt ubegrunnet, men som den konservative "stapeisen" jeg er, så vil jeg nå fortsatt si at sitte komforten var bedre på Stelivio`n

To dager sener så var vi pakket for langtur, og hadde vel tenkt oss en tur Nordover kysten, hvor flest mulig bratte fjelloverganger var mitt mål, mens kona helst ville holde seg nede langs Fjordenne. Men etterhevrt som timene i salen økte på, og vi stoppet for natten i Førde, hadde nok min skepsis til sittekomfort også fått ett lite spark. Joda...fult på høyde med Stelvion...Romslig og godt i salen, og en lamg dag helt uten den så berømte tresmaken...
Eneste som nå manglet i forrhold til Stelvio`n var vel Sylinderene, og helt objektivt så kommer va da bort på det som kalles smak og behag...Personlig så liker jeg jo selvfølgelig Super Tenere sitt design, siden jeg jo har kjøpt denne sykkelen...og sum sumarum...vel...den overgår nok Stelvio på det meste. Men, men det skal jo da også sies at mitt samenligningsgrunlag er en første generasjons Stelvio, produsert 7 år tilbake i tid. Så en viss utvikling har det jo vert også i Italia.. :-)
Men, men.. Gleden ble kortvarig, og om ettermiddagen neste dag, etter at vi hadde kjørt ruta fra Førde, Svelgen, Davik, Bremanger, Måløy, Hareid og Ålesund, så smalt det...like etter vi passerte Ålesund var den en bil som ikke visste hva hendelen på Venstre side av rattet brukes til, med det resultat at en 4 dager gammel sykkel, og en 100 Kg mann passerte over panseret hans, og stoppet ca 29 meter lengre ute i ei myr...

Den 29 meter lange turen igjennom lufta, samt en tuch i grus, for så å fortsette ut i myra, ført til ett lite brudd i ankelen, og ny sykkelen kondømd ...

Men men, aldri så galt det ikke er godt for noe. Nå står jeg fritt til å velge ny sykkel, uten at hverken innbytte pris eller pris på ny sykkelen spiller så stor rolle.... :-) :-)