Hei alle sammen. Godt å vite at man blir husket

Setter pris på det.
Jeg kom hjem fra Molde Sykehus tirsdag 28/7, og har jo fått møtt utfordringene med å klare seg selv uten hjelp av de vakre englene i kvite dresser på sykehuset. En del utfordringer er det jo, ikke alt er like godt tilrettelagt for funksjonshemmede her hjemme. Men dette har gått seg bra til, og jeg ser det skal fungere noenlunde. Jeg bruker både krykker og rullestol her hjemme, og klarer etter hvert alle daglige gjøremål alene.
Jeg måtte naturligvis en tur innom jobben straks jeg kom hjem. Jeg bare MÅTTE se nysykkelen!
Ettersom jeg ikke fikk tatt turen til Lier og levere TDMen til ny eier og innom Yamaha Vinterbro og hente FJRen, ble løsningen at han som kjøpte TDMen tok jobben. Jeg kjøpte usett/uprøvd. Kjøperen dro til Vinterbro og hentet sykkelen min, kjørte den til Molde, og fikk hentet sin TDM. Suveren løsning for min del, men også for ham. Jeg lå i sykesenga og fikk flere bilder fra turen hans nordover på MMS. Nydelige bilder... Han besøkte meg også på sykehuset, og hadde med seg instruksjonsboka til FJRen. Aldri har jeg vel noen gang lest så nøye en instruksjonbok noen gang før i mitt liv! Men denne gang hadde jeg også allverdens med tid til det.
Jeg måtte også naturligvis starte sykkelen, høre lyden av den... Off... blir nesten dårlig bare jeg tenker på turer med denne... neste vår
Ble et god kjøp dette! Det er min overbevisning. Jeg var sterkt i tvil hva jeg skulle kjøpe en stund, og vurderte sterkt Super Tenere. Men jeg kom til at det ble for mye penger å legge i sykkel for min del, i hvert fall ennå. Dessuten er det FJR som har vært min drømmesykkel siden før jeg kjøpte TDMen, og var nok i bakhodet veldig fokusert på en slik. Men det er en annen motor, en annen lyd og en svært annerledes sykkel enn TDM og Super Tenere. Det blir spennenede å se neste sesong om den svarer til forventningene mine. Spesielt spennende blir det også å se om min kjære vil trives på baksetet, det er også veldig viktig. Hun har ikke trivdes godt bak på TDMen, ikke sittet godt, og har derfor ikke holdt lange nok etapper og dagsetapper til å ville bli med på noen lengre turer. Dette håper jeg blir bedre.
FJRen er ikke ny. Ikke ganske ny en gang. Det er en førsteårsutgave, 2001 modell. Uten ABS. Men det er helt greit, jeg mener jeg holder god nok sikkerhetsmargin til at det bør gå bra uten. Da får jeg heller se om et par år om det blir nyere FJR eller noe annet.
Denne ble solgt av Vinterbro som helt ny til en godt voksen kar i 2001. Han har kun brukt Vinterbro til alt, og David hadde full historikk på den. De første to årene ble den kjørt 14 000 km, og siden har den nesten ikke blitt brukt. Hver høst har kunden kommet inn med den, bestilt årsservice, vask og vinterlagring. Nå har den gått 20 000 km, og kunden på 73 år har bestemt seg for å selge, avslutte sitt MC liv. Sykkelen har jo nesten ikke blitt brukt likevel.
David forsikret meg også at sykkelen så akkurat like fin ut nå som da han solgte den som ny i 2001.
Jeg fikk bakt inn i handelen overhaling av forgafler, samt nye Bridgestone T30 foran og bak. Dekkene som sto på så nesten nye ut, men var over 10 år gamle.
Her ern

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.