Ser at veldig mange setter korte hendler på syklene sine.
Hva er penget med det?
Satt kort hendler på nye syklen jeg kjøpte og synes det er noe herk, syns jeg har mer kraft og følsomhet på lange hendler.
Setter folk på dette forde det er kult, eller er det noen fordeler jeg ikke har oppdaget?
Hva er greia med korte hendler
- 929rr
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: Hva er greia med korte hendler
Det kan man da med vanlige hendler også, men fremdeles ha plass til alle pølsene vis en skulle få lyst til og klemme til litt
Lettere med kortere hendler vil jeg tro, pluss at det ser kult ut. Koster ikke mye fra ebay. Selv har jeg vanlig lengde på hendlene men de er fra ebay disse også. Justerbare og ser kulere ut enn standard :-)
Ikke bare det, det er også enklere å bruke to fingre langt ut på en hendel, kraft ganger arm som mottoet sier :-)929rr skrev:Det kan man da med vanlige hendler også, men fremdeles ha plass til alle pølsene vis en skulle få lyst til og klemme til litt
Ved evt velt så vil ikke korte hendler brekke.
Men nå finnes det også lange hendler med utfresning slik at hendelen vil brekke kontrollert ved utfresningen. Stort sett bare originale lange som mangler dette.
Utover dette blir det mest snakk om "look" - og har man clutch/brems som kun trenger liten kraft, så er det greit nok. Har man derimot hendler som krever endel kraft, ville jeg shoppet lange m/utfresning på eBay. Koster som regel mindre enn en bensinfylling...
Men nå finnes det også lange hendler med utfresning slik at hendelen vil brekke kontrollert ved utfresningen. Stort sett bare originale lange som mangler dette.
Utover dette blir det mest snakk om "look" - og har man clutch/brems som kun trenger liten kraft, så er det greit nok. Har man derimot hendler som krever endel kraft, ville jeg shoppet lange m/utfresning på eBay. Koster som regel mindre enn en bensinfylling...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#