Bytte fra uorginal eksospotte

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
arimanni
Motorsykkelen din: Alt for mange...

Bytte fra uorginal eksospotte

Legg inn av arimanni »

Hei!

Jeg kjøpte for en ukes tid tilbake en Kawasaki zr750 1993 modell med visse skavanker og utbedringer som måtte gjøres. Ettersom det meste av deler fulgte med var det kun sprekker i kåpen som tok lang tid - men nå henger de til "tørk".

Uansett, for at jeg skal få skilt på den må den inn til visning hos biltilsynet ettersom tidligere eier hadde blitt stoppet med effektpotte. Normalt ville dette vært en smal sak ettersom jeg kunne kun ha byttet tilbake til originalt anlegg og vist den, problemet er bare at det ikke fulgte med noe originalt anlegg.

Spørsmålet blir da om noen har en side jeg kan bestille en billig "godkjent" eksospotte? Eventuelt om jeg f.eks. kan ta en original potte til en nyere motorsykkel (f.eks. en 2005) og putte på? Såg også Biltema hadde noe slip on greier, men blir det godkjent med det? Eventuelt om noen i Bergensområdet kan hjelpe meg med noe? Vil bare ha dritten godkjent og bli ferdig med det så jeg kan starte å lærekjøre.

Tusen takk for svar og ha en fortsatt fin søndag!

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Re: Bytte fra uorginal eksospotte

Legg inn av Jompa »

Sjekk med opphoggere, f eks http://www.krangnes.no" onclick="window.open(this.href);return false;.
Nye originalanlegg er dyre.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
929rr
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Legg inn av 929rr »

Er det ikke slik at vis potta er ce merket, så skal den kunne godkjennes?

arimanni
Motorsykkelen din: Alt for mange...

Legg inn av arimanni »

Takk for gode svar!

Det var det jeg også håpet på, at jeg kunne bruke en CE godkjent potte på den. Men greit å få det bekreftet.

Svar