Prikker

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Ragnhild

Re: Prikker

Legg inn av Ragnhild »

Nisseland eller ikke
Det er surt når UP'n står der med blokka, men jeg velger likevel å tro dem når de sier at de prioriterer trafikksikkerhet. De fleste av oss har vel truffet en burist langt over midtlinja i en sving. Og da er det ofte en som ikke helt vet hvordan doningen oppfører seg. Og da er det ikke mitt ansvar å holde ham på veien. Om UP luker ut noen av dem, slik at jeg kan kjøre med mindre redsel for å møte en "rally"-fører som leker Petter Solberg på min side av veien, da er jeg fornøyd.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 214355.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Håper dine ønsker går i oppfyllelse.
Mjau,vi har jo ikke ni liv. :eh =;
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

http://www.bikeport.no/article.php?id=950&p=" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

Hmm... Når denna typen jobber med justeringer av disse laserene og når ikke han får medholdt i retten til tross for at han er inne på et fag han kan, da vet ikke jeg om jeg noen gang kommer til å gidde å krangle om jeg er så uheldig å bli tatt..
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Ble visst en prikk eller to på denne buristen
http://www.nettavisen.no/motor/article2765697.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Er det no rart at jeg lurer på det der med burister... :-k

Cbr
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate

Legg inn av Cbr »

Ingen prikker her. Bare fått noen bøter dengang jeg ikke hva så flink å bruke bilbelte + for tåkelys 1 gang.

Apropo politi å prioritering:
De burde prioritere mest og varig på narko gjenger å mindre på trimma mopeder. Ganske sjokka da jeg hørte en jeg lekte med lego noen ganger da jeg hva liten ble funnet død i senga av narko.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Cbr skrev:Ingen prikker her. Bare fått noen bøter dengang jeg ikke hva så flink å bruke bilbelte + for tåkelys 1 gang.

Apropo politi å prioritering:
De burde prioritere mest og varig på narko gjenger å mindre på trimma mopeder. Ganske sjokka da jeg hørte en jeg lekte med lego noen ganger da jeg hva liten ble funnet død i senga av narko.
Uffda... :sorry
Triste greier. Har opplevd det samme selv at folk jeg gikk på skolen med i sin tid langt tilbake, endte som narkomane og døde altfor tidlig...

Det har nok sin misjon at politiet er til stede og kontrollerer i trafikken, men jeg er enig i at prioriteringene i politiet til tider kanskje kan være litt feil.
Men så det nå en gang slik at de har en vanskelig jobb. Det er alltid noen som gjerne vil at politiet skla prioritere ditt og datt, også mopedister. Foreldre kan ofte med god grunn være bekymret for hva deres håpefulle holder på med når lyden av mopedene deres blir høyere og høyere etter hvert som kameratgjengene møtes i garasjen... ;e

Trimma mopeder er ikke akkurat de tryggeste kjøretøyene vi vet om... :[-(

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Tror jeg foretrekker at jyplingen bruker tida i garasjen enn på kjøret

Cbr

Legg inn av Cbr »

Politiet gjør en god jobb. Men tror de har noen bak seg (valgte) som blande seg inn å stadig omprioritere. Alt handler om statistikk å overskrifter å at politiske parti gjerne vil beholde makten. Trafikken er ikke vårt største problem nå, Norge er veldig attraktivt for kriminelle nå.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Cbr skrev:Politiet gjør en god jobb. Men tror de har noen bak seg (valgte) som blande seg inn å stadig omprioritere. Alt handler om statistikk å overskrifter å at politiske parti gjerne vil beholde makten. Trafikken er ikke vårt største problem nå, Norge er veldig attraktivt for kriminelle nå.
Du er nok inne på no' riktig i at kriminelle opplever Norge som attraktivt. 'Åpne grenser' er mye av grunnen til dette + at Norge et kjent som svært velstående blant folk i mindre velstående land i landene øst i Europa...

Så jeg må si meg enig i at det noen av folkene fra disse landene gjør, innbudd, narkotikasmugling og slike ting, er et større problem enn den 'kriminaliteten' som mopedister, MCister og bilister gjør.

Cbr

Legg inn av Cbr »

Den lille by jeg vokste opp i hadde nesten ikke dop. Det hva noen, men nå sier de at det er mer der en i stavanger. Å gjenger kommer inn å henge på fotballbaner. Mon tru hva de gjør der. Har og hørt politi ble ringt til da det sto tenåringer utenfor narkoreir for å kjøpe, politiet kunne ikke komme hva svaret. Hissige på trimma mopeder er de der.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Cbr skrev: Hissige på trimma mopeder er de der.
Vel, vel... andre steder er det motsatt.
Men er mopedproblemet stort og mange klager på nettopp dette, så blir det gjerne til at politiet følger opp disse klagene.

Nytter uansett ikke å henge seg opp i slikt. En får bare håpe at lovens håndhevere ser ting i rett perspektiv etter hvert...

Cbr

Legg inn av Cbr »

Jada.

Svar