Elolz - Honda VTR SP1
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Elolz - Honda VTR SP1
Sjekk merkingen på lageret du nettopp monterte, men jeg tror du skal ha 6004-2NS på begge sider fremme og disse er å få tak på hos AEO. De har kvalitetslager fra SKF.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Elolz - Honda VTR SP1
Ok, da misforsto jeg en smule. Trodde det var fremme du trengte lager. 6004-2NS fremme og 6204-2NS bak. 

2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Elolz - Honda VTR SP1
Hmm, da er ikke jeg helt oppdatert, trodde alle VTR fra 97 til 04 hadde lik lagerdim. Da lærte jeg noe i dag også 

2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Elolz - Honda VTR SP1
Syns jeg er en god plan. Vurderer å kjøpe dekk utstyr selv, men har ingen fornuftig plass å ha det 
Note4

Note4
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Elolz - Honda VTR SP1
Vet du hvor en kan få kjøpt sånn folie, type gjennomsiktig til å ha på biken? Eventuelt husker du hva de heter de som hadde sånn folie greier i åsane? Der tores auto er flyttet nå? rett over veien med gullgruven?
Jeg var der å fikk lagt på folie på S1000RR, men husker faen ikke hva de het, og hvor de er flyttet. Mener de pratet om at de skulle inn i arna, men husker ikke
Jeg var der å fikk lagt på folie på S1000RR, men husker faen ikke hva de het, og hvor de er flyttet. Mener de pratet om at de skulle inn i arna, men husker ikke

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Elolz - Honda VTR SP1
Takker! Da blir det årnings på den biten også
Note4

Note4
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: Elolz - Honda VTR SP1
Uff, høres lite spennende ut. Håper ventetiden blir kort(rask postgang) Så flott sykkel må ikkje stå i ro for lenge .
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: Elolz - Honda VTR SP1
Uff.... Føler med deg her , dine relativt små problemer har snudd seg til å bli store ...
I sånne stunder så må man jo bare å prøve og holde hodet kaldt og gjøre som du gjør se litt komisk på det , men skjønner at det ikke er lett når ene sommerdager etter den andre tikker avgårde og sykkelen står i deler .
I sånne stunder så må man jo bare å prøve og holde hodet kaldt og gjøre som du gjør se litt komisk på det , men skjønner at det ikke er lett når ene sommerdager etter den andre tikker avgårde og sykkelen står i deler .
Re: Elolz - Honda VTR SP1
Utrolig kjedelig med sånt plunder. Det er merkelig hvor store endringer produsentene gjør på en sykkel etter hvilket land den leveres til. Spesielt når syklene begynner å bli noen år gamle, og det KRYR av forskjellige versjoner og delenr.
Er jo nesten så det er rene lottotippingen å få rette deler når en bestiller.
Ser f. eks at min TL finnes i syv forskjellige versjoner etter hvilket land de skal selges i...
Er jo nesten så det er rene lottotippingen å få rette deler når en bestiller.


Ser f. eks at min TL finnes i syv forskjellige versjoner etter hvilket land de skal selges i...
- Bikes4life
- Innlegg: 43
- Registrert: 24 jul 2013, 09:30
- Motorsykkelen din: Honda MSX 125 og 1290 Super Duke R S.E
Re: Elolz - Honda VTR SP1
Det er riktig det som står der. Kun ytterbanen av lageret og kulene som snurrer. Spaceren mellom lagrene skal ideelt sett være akkurat like lang som yttre kant av kragene på hver side av navet (kanten hvor yttre ringen av lageret hviler i mot). Poenget er jo å ikke belaste lageret aksialt. Derfor skal hylsen akkurat berøre innerringen når begge lagrene er presset helt inn til kragen på begge sider. Mål med skyvelære fra yttre del av den ene kragen til den andre og sammenlign med lengden på spaceren, så har du svaret 

Historikk:
2009 Kawasaki Ninja 250R SE (Solgt)
2009 Triumph Street Triple R (RIP)
2013 Honda CB1000R (Solgt)
2015 Honda MSX 125 (Solgt)
2016 KTM 1290 Super Duke SE (Solgt)
2017 KTM 690 Duke R
2009 Kawasaki Ninja 250R SE (Solgt)
2009 Triumph Street Triple R (RIP)
2013 Honda CB1000R (Solgt)
2015 Honda MSX 125 (Solgt)
2016 KTM 1290 Super Duke SE (Solgt)
2017 KTM 690 Duke R
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Elolz - Honda VTR SP1
Det er normalt at spacer er for lang. Samme opplegg på min hayabusa.
Monter venstre hjullager først og press det helt inn til setet. Deretter monterer du spacer og så presser du inn høyre lager helt til det nesten toucher spacer.. Vi snakker 1-200dels mm.. Man skal kunne bevege spacer med fingeren.
Presser du det inn til setet vil lageret stå i spenn og bli ødelagt rimelig kjapt...
Gjorde samme tabbe sjøl og mitt lager holdt knappe 6' km..
Tanken bak denne løsningen er at lageret skal ha plass til å ekspandere litt.
Monter venstre hjullager først og press det helt inn til setet. Deretter monterer du spacer og så presser du inn høyre lager helt til det nesten toucher spacer.. Vi snakker 1-200dels mm.. Man skal kunne bevege spacer med fingeren.
Presser du det inn til setet vil lageret stå i spenn og bli ødelagt rimelig kjapt...
Gjorde samme tabbe sjøl og mitt lager holdt knappe 6' km..
Tanken bak denne løsningen er at lageret skal ha plass til å ekspandere litt.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Elolz - Honda VTR SP1
Se for deg hvordan dette blir når alt er montert sammen - med riktig avstandstykke (spacer) mellom lagrene og tilsvarende avstandsstykke(r) på yttersiden av lagrene. Dette drar du sammen med en aksling / bolt til riktig moment. Da har du bygd opp ett hjulfeste med akkurat riktig lengde som passer perfekt mellom svingarm/gaffelben. Hjulet triller helt fritt på den ytterste ringen på lageret, og den innerste sitter godt fastklemt på akslingen.Elolz skrev:...Det virker veldig rart for meg at spaceren skal være for lang, og at det siste lageret ikke skal slås helt inn, kun til det toucher i midten. For meg virker det mye mer logisk at spaceren burde være nøyaktig like lang som mellomrommet i huben. Hater når jeg ikke helt forstår hvorfor slike ting er som de er....
Bærre lækkert

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Elolz - Honda VTR SP1
Hahahahaha
Godt jobba
Er det ikke deilig vel?


Godt jobba

- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Elolz - Honda VTR SP1
Herlig
er absolutt deilig å gjøre slikt selv. Pella selv fra hverandre kaliperne helt i småbiter på sykkelen. Renset, skiftet væske og luftet. Ikke store jobben, men for en hobbymekker er det deilig når det etterpå funker så sykt mye bedre. Grattis 


- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Elolz - Honda VTR SP1
Nice. Skal også ta for meg tørrklutsjen nå da den uler litt når den er varm. Skal først pelle fra hverandre og rengjøre, så evt bestille nytt hvis det ikke duger. Er så mye lettere og skru mc enn bil da alt kan løftes og henges opp osvElolz skrev:Herlig, har planer om å gjøre det samme i vinter, har fullt sett med pakninger liggende til alle kaliperne.Har også klar olje og filter, bremse/klutsjvæske, radiatorflush og kjølevæske som skal på i vinter. :-)
