xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Til salgs? Ja, nesten solgt.]

Legg inn av Bjerknez »

Hvis jeg får synse og mene litt, så tror jeg rett og slett at en Tracer er det du trenger. Du får en klin ny sykkel, med full garanti. Du får en motor som med stor sannsynlighet vil kjøre fra en Monster 796. Den er perfekt for langturer, har plass til mer baggasje, har rimelig forsikring og hovedservice er ikke før 40.000km. (tror jeg...).

Alle sykler har en eller annen svakhet, og Tracer sin svakhet får da bli demperne. Men som Lordy skriver så bør ikke dette bety så mye. kanskje kan dem også strammes, noe du vel fikk svar på fra han på Speed?

Gassrulla blir du vant til, så det hadde vert den minste bekymringen min. Men husk at du ikke kjørte så alt for lenge på Traceren. Det krever nok mer enn 30 minutter med kjøring før man kan komme med en konklusjon tror jeg.

VFR800 har jeg ikke noe forhold til, så denne hadde jeg ikke engang vurdert. Aner ikke hvorfor, men sånn er det bare. Monsteren virker dog meget spennende og jeg forstår hvis du velger denne. Som Lordy skriver. Finn den sykkelen du mener er den mest fornuftige av disse, for så og velge den andre! :knegg

Brukeravatar
Tobben84
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler

Legg inn av Tobben84 »

Vi er jo alle forskjellige, og for meg så er det nok noe med mangel på sjel og særegenhet som gjør at japanske sykler er uinteressante. Når det er sagt så liker jeg Traceren godt altså, men jeg vil anta at di vil kjenne at komponenetene som er brukt på Ducatiene er av en dyrere og bedre kvalitet enn den Yamaha har valgt på Traceren. Nå har jeg kun prøvd vanlig mt-09, og der var det kun motoren som imponerte meg.

xyvind
Motorsykkelen din: .

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Hvis jeg får synse og mene litt, så tror jeg rett og slett at en Tracer er det du trenger. Du får en klin ny sykkel, med full garanti. Du får en motor som med stor sannsynlighet vil kjøre fra en Monster 796. Den er perfekt for langturer, har plass til mer baggasje, har rimelig forsikring og hovedservice er ikke før 40.000km. (tror jeg...).

Alle sykler har en eller annen svakhet, og Tracer sin svakhet får da bli demperne. Men som Lordy skriver så bør ikke dette bety så mye. kanskje kan dem også strammes, noe du vel fikk svar på fra han på Speed?

Gassrulla blir du vant til, så det hadde vert den minste bekymringen min. Men husk at du ikke kjørte så alt for lenge på Traceren. Det krever nok mer enn 30 minutter med kjøring før man kan komme med en konklusjon tror jeg.

VFR800 har jeg ikke noe forhold til, så denne hadde jeg ikke engang vurdert. Aner ikke hvorfor, men sånn er det bare. Monsteren virker dog meget spennende og jeg forstår hvis du velger denne. Som Lordy skriver. Finn den sykkelen du mener er den mest fornuftige av disse, for så og velge den andre! :knegg
Flott oppsummert. Det trengtes nå. Har vel utelukket VFR, sånn egentlig.

Venter på et tilbud eller to på Tracer. Så får vi se hva som skjer derfra :D :D :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

Da står det mellom ducati monster og tracer da , blir jo ikke feil uansett hva du velger da jo :)

Lykke til og jeg venter i spenning på hva det blir og blir det tracern så forventer jeg et skikkelig review fra deg , for dette er en sykkel jeg vurderer litt også fordi den ser kul ut er god å kjøre lengre med litt mere komfort en typ monster osv, men samtidig ikke like gubbete som triumph tiger osv . Skal jo være en heftig motor også er det rimelig forsikring :)

Det som også er topp er at det finnes litt bagasje løsninger til denne også så langtur er jo heller ikke så utelukket som med en monster , men langtur kan kjøres med hva som helst, men noe. Sykkler er bedre egnet en andre .

Største plasser til tracer er vel prisen vil jeg si , man får mye sykkel for pengene og man får en allrounder som ser tøff ut :)

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=62545706" onclick="window.open(this.href);return false;

Nei?
:knegg

Edit: Drit å dra i E'en. Mindre hestær :[-( :prop:

xyvind

Legg inn av xyvind »

mortenolb skrev:http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=62545706

Nei?
:knegg

Edit: Drit å dra i E'en. Mindre hestær :[-( :prop:

Lite hester og mye vekt. Nei! =; Hoho..

Tror jeg begynner å nærme meg en avgjørelse..men ingenting er i boks enda.

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Får prøve en vanlig Z800 og. God den, ikke like spræk som Tracer'n, men :-)å

Toven

Legg inn av Toven »

men litt tøffere enn tracern :-# :x :P :p

xyvind

Legg inn av xyvind »

Dere liker Z800, har jeg en følelse av :-) jeg har ikke kikka så mye på den. Kul sykkel. Er den digg å kjøre? Tror kanskje den blir litt i feil retning denne gangen, for min del. Skal se litt nøyere på'n.

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Prøvekjør på demodager hos monsterbike :knegg

xyvind

Legg inn av xyvind »

Har tenkt meg dit ja. Blir ikke den jeg stiller meg først i kø for å prøve, men gleder meg til demodagene.

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

synes z800 er for liten rent fysiskt å så likte jeg z1000 mye bedre :redface
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

xyvind

Legg inn av xyvind »

SOLGT :sorry :scratch

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Solgt]

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, ikke gå på en smell nå og kjøp det første og det beste. Prøv og ha litt is i magan :redface

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Solgt]

Legg inn av LordShaft »

Gratulere med slag, spennende å se hva du lander på tilslutt

Note4

Låst