xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Solgt]

Legg inn av Bjerknez »

Magefølelsen min sier en Tracer, men jeg har en liten forhåpning om at han får prøvekjørt Monster og evt. en Street Triple før han bestemmer seg :redface

xyvind
Motorsykkelen din: .

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Hehe, ikke gå på en smell nå og kjøp det første og det beste. Prøv og ha litt is i magan :redface
Jada, jeg prøver! :thumleft
LordShaft skrev:Gratulere med slag, spennende å se hva du lander på tilslutt
Takk :roll Dette gikk så kjapt at jeg er i sjokk akkurat nå :-k
Jeg greier jo ikke bestemme meg. Skal ta meg litt tid, men samtidig vil jeg komme meg på hjul og få med meg mest mulig av sesongen!
Bjerknez skrev:Magefølelsen min sier en Tracer, men jeg har en liten forhåpning om at han får prøvekjørt Monster og evt. en Street Triple før han bestemmer seg :redface
Magefølelse er bra å ha. Skulle ønske jeg hadde det akkurat nå, for jeg får ikke bestemt meg.
Hadde et par Monster for hånden, men begge er visst solgt nå. Må se på de andre da :mk
Street Triple koster, som sagt, 11K i året for meg med full kasko, så den blir det ikke :sk? Samtidig er jeg ikke helt fortrolig med utseendet. Da liker jeg Monster mye bedre :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

De forsikringspremiene kommer jeg aldri til å forstå meg på. At du må betale 11.000,- i premie for en Street Triple R og 6.900,- for en BMW S1000R er for meg en gåte. Jeg måtte betale 5.100,- for S1000R'en, 2.000,- mer enn Street Triplen. Føler det er mer riktig... :scratch

xyvind

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:De forsikringspremiene kommer jeg aldri til å forstå meg på. At du må betale 11.000,- i premie for en Street Triple R og 6.900,- for en BMW S1000R er for meg en gåte. Jeg måtte betale 5.100,- for S1000R'en, 2.000,- mer enn Street Triplen. Føler det er mer riktig... :scratch
Hadde vært veldig fint om du kunne ringe til de og forklare det for dem!

Ser jo det, at å forsikre en BMW, det koster mindre enn andre merker i samme klasse. Men sånn som Tracer og Monster er mye billigere å forsikre.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:
Bjerknez skrev:De forsikringspremiene kommer jeg aldri til å forstå meg på. At du må betale 11.000,- i premie for en Street Triple R og 6.900,- for en BMW S1000R er for meg en gåte. Jeg måtte betale 5.100,- for S1000R'en, 2.000,- mer enn Street Triplen. Føler det er mer riktig... :scratch
Hadde vært veldig fint om du kunne ringe til de og forklare det for dem!

Ser jo det, at å forsikre en BMW, det koster mindre enn andre merker i samme klasse. Men sånn som Tracer og Monster er mye billigere å forsikre.
Hvilket selskap er det som hart gitt deg summen på 11.000,- for Street Triple og 6.900 for S1000R? Det kan vel umulig være det samme selskapet...?

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Siden jeg erindrer at du er 32 år gammel så tok jeg "ingen under 24 år" på Storebrand og en bonus på 70% 1 år. Fikk opp 4.400,- på en Street Triple R og 3.200,- hvis jeg satt "ingen under 35 år". Hos Storebrand koster S1000R meg 11.000,-. Dem har den ikke i listen sin, men ringte og spurte. Når jeg fikk summen opplest, så sa jeg bar bye bye, og flyttet alle mine forsikringer til Gjensidige. :thumleft

xyvind

Legg inn av xyvind »

Jeg har også Gjensidige. De har vært best hver gang jeg har sjekket. Men det blir ikke en Striple allikevel :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Du får ta deg en tur på Høk i dag, så kan vi få løst noen verdensproblemer :thumleft
Nei... det stemmer det... du har jo ikke noen sykkel du nei... :knegg :knegg :erte

xyvind

Legg inn av xyvind »

Hadde vært fint om ingen her på forumet hadde planlagt noen flere turer før jeg har fått tak i en motorsykkel - jeg fikser det ikke! :-D jeg har sykkel da. Og bil. Men i dag skal jeg jobbe helt til kl. 22 :-(

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

xyvind skrev:Hadde vært fint om ingen her på forumet hadde planlagt noen flere turer før jeg har fått tak i en motorsykkel - jeg fikser det ikke! :-D jeg har sykkel da. Og bil. Men i dag skal jeg jobbe helt til kl. 22 :-(
Neida, vi skal ikke planlegge så mye mer :-k
Bare SjuSjø-tur nå i helga, og PreHøstTur neste helg :prf
Men det er ikke så mye å gå glipp av :lol

Spent på hva du velger av sykkel :scratch
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Jeg har hørt om sjufjells tur, men lurer på om det er noe helt annet :-k skal prøve å holde meg for god til å nevne så mye om turen jeg tenkte å ta selv i helgen :lol

Note4

xyvind

Legg inn av xyvind »

ojda skrev:
xyvind skrev:Hadde vært fint om ingen her på forumet hadde planlagt noen flere turer før jeg har fått tak i en motorsykkel - jeg fikser det ikke! :-D jeg har sykkel da. Og bil. Men i dag skal jeg jobbe helt til kl. 22 :-(
Neida, vi skal ikke planlegge så mye mer :-k
Bare SjuSjø-tur nå i helga, og PreHøstTur neste helg :prf
Men det er ikke så mye å gå glipp av :lol

Spent på hva du velger av sykkel :scratch
Heldigvis, for dere, er jeg opptatt både denne helgen og neste helg :-) Ellers så måtte dere kanskje ha avlyst hele greia. Så bare kos dere på tur dere, med god samvittighet. Jeg skal gjøre sånne ting som å spise mat, kaker og drikke øl de neste to helgene. Så ikke tenk på meg, jeg får det så fint så.

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

LordShaft skrev:Jeg har hørt om sjufjells tur, men lurer på om det er noe helt annet :-k skal prøve å holde meg for god til å nevne så mye om turen jeg tenkte å ta selv i helgen :lol

Note4
Skulle ikke du spare litt på ryggen da "gamle mann" :lol
Eller har det begynt å gi seg allereda :-k :prf

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Spare på ryggen? Jeg kjenner at den er der, men er sinnsykt mye bedre enn i går. Nå kan jeg bevege meg uten å ha vondt. Kjenner det murrer litt, så satser på at jeg er fin til helgen. Kan da ikke få mer vondt av å kjøre sykkel :roll

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

LordShaft skrev:Spare på ryggen? Jeg kjenner at den er der, men er sinnsykt mye bedre enn i går. Nå kan jeg bevege meg uten å ha vondt. Kjenner det murrer litt, så satser på at jeg er fin til helgen. Kan da ikke få mer vondt av å kjøre sykkel :roll
Det er bra, god tur å husk å ta med deg dine "små nye røde venner" ;-)

Låst