Ny dag, nye muligheter!
I dag har jeg og Cutless planer om å prøve det nye teltet han har kjøpt og planen er at vi skal finne et tjern i Østfold hvor det passer seg å slå opp et telt som ikke ligger så alt for nær hovedveiene. Jeg har alltid hatt lyst til å overnatte i telt og få tilbake friluftsfølelsen jeg hadde når jeg var i militæret, men innser også at det er noen år siden og gode vaner kan være vanskelig å gi slipp på med tanke på motorisert seng med fjernkontroll og full pakke i heimen.
Har alltid sett for meg selv i en liten campingstol forran teltet med en pils i hånden mens primusen freser opp noe småvillt mens man ser utover tjernet og prater litt piss. Det jeg er mest spent på er dog hvordan min kropp vil takle å sove mer eller mindre rett på bakken. Er tross alt 22 år siden jeg var vant med slikt :-)å
Den store utfordringen for min del blir rett og slett og finne roen. Jeg blir fort rastløs hvis jeg ikke føler alt "klaffer". Nå har jo jeg og Cutless hatt en del sammenkomster før med mer eller mindre rikelig inntak av polets edlere deler, med stor suksess, men dette blir første gang i telt.
Blir litt "turbopakking" på meg i dag da jeg jobber til 16:00, er hjemme 16:20 og og bør dra av gårde i 17:00 tiden. Jeg kommer helt garantert til å glemme noe og det som plager meg mest er hvis denne turbopakkingen vil "Ødelegge" hele dagen med tanke på at jeg glemmer noe vesentlig. Lars Monsen ville nok rullet seg av latter nå mens han fisket opp en ørret, skjøt en rype og lagde seg en viltkebab mens han fyrte opp et bål ved å gnisse trepinner etc. Men det får så være. Jeg er ingen Lars Monsen og kommer aldri til å bli det. Men jeg får håpe at Cutless ikke er helt rusten siden han kanskje har miltærtiden friskere i minnet enn det jeg har
Blir nok bra dette Cutless!
Mulig jeg går litt før fra jobben i dag, men det er jaggu ikke sikkert altså. Er mye å gjøre om dagen.... :-)å