Er bare å dytte på plass for deretter å skru på plass oljefilterlokket...Elolz skrev:Liker hodet på KN sine oljefiltre.Har hørt om folk som kjører et skrujern gjennom og drar ut filteret med det. Hvordan fester dere filteret? Er det hand-tight som gjelder?
KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Jepp, som AJ skrev... det er ikke sånn typisk oljefilter på KTM som med andre sykler. Bare å dytte på plass og skru igjen lokket 

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Potten er underveis, fått tracking nummer med ups å alt
Fikk også en jævlig grundig instruksjonsbok/pdf på hvordan jeg burde behandle potten, installere den, ja egentlig ALT!! hehe. Her stod faktisk et par små ting som jeg ikke var klar over når det kom til effektanlegg/slip-on
Jeg leste på et forum i amerika, at ktm forhandler la inn ktm slip-on mappingen gratis hvis du ba om det
Er det andre som har erfaring med dette?
Må også få kjørt innom å godkjenne potten å få stempel i vognkortet


Fikk også en jævlig grundig instruksjonsbok/pdf på hvordan jeg burde behandle potten, installere den, ja egentlig ALT!! hehe. Her stod faktisk et par små ting som jeg ikke var klar over når det kom til effektanlegg/slip-on
Jeg leste på et forum i amerika, at ktm forhandler la inn ktm slip-on mappingen gratis hvis du ba om det

Skal prøve å finne ut hvilke muligheter det er kjøre med dB-killer når du har mappet om EFI til å kjøre uten dB-killer. I tilfelle en skulle finne på å kjøre utaskjærsk igjen.WINGS silencers are designed to ensure that your bike will run properly without the need for EFI remapping when either of the two dB-killers is fitted. If your KTM is a model fitted with a carburettor you should lift the needle(s) one notch. If you have a model fitted with an EFI system and you want to increase performance or you want to remove the dB-killers you should use a Power Commander, or remap the EFI using the KTM-Akrapovic map for non-catalyst bolt-on silencers. Remapping can be done only by an authorized KTM dealer who has access to the proper equipment and software needed for remapping.
Må også få kjørt innom å godkjenne potten å få stempel i vognkortet

- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Får du godkjent Wings potten da? Er det med godkjenningspapirer for 1290'en. Jeg trodde de bare hadde til 1190'en sånn som på min.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
1200,- kosta det for 2 minutters arbeid for meg med å skifte map..Ikke visste de helt hvordan de skulle gjøre det eller, så er ikke helt fornøyd kan du siLordShaft skrev:
Jeg leste på et forum i amerika, at ktm forhandler la inn ktm slip-on mappingen gratis hvis du ba om detEr det andre som har erfaring med dette?

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Jeg forstod det slik på han at det var med godkjenningspapirer. Men det skal jeg dobbelsjekke i morgen. Kontakter han på mail igjenSnikkeren skrev:Får du godkjent Wings potten da? Er det med godkjenningspapirer for 1290'en. Jeg trodde de bare hadde til 1190'en sånn som på min.

Ja jeg frykter at noen tar betalt for dette her i Norge. Å det skulle jo være helt unødvendig når du alikevell har sykkelen inne på service. Det tar nada tid å legge dette inn når de allikevel har demontert litt på biken din.Trondgv skrev: 1200,- kosta det for 2 minutters arbeid for meg med å skifte map..Ikke visste de helt hvordan de skulle gjøre det eller, så er ikke helt fornøyd kan du si
Skal du inn med sykkelen din utenom service, kan jeg være tilbøyelig å forstå at de skal ha litt for å oppholde en mekaniker. Det tar jo litt tid å rigge til å demontere, for så å montere igjen.
Må høre litt med den lokale sjappa hva som er vanlig her.
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Sant nok, men når de gjør det gratis andre plasser, samt at jeg nylig har lagt over 120k i en sykkel o.l der, så tenker jeg bare at den lille tingen der er noe de kunne ha gjort gratis for å vise at de har fokus på service. Er småting jeg setter fingeren på når jeg en gang skal kjøpe ny sykkel.LordShaft skrev: Skal du inn med sykkelen din utenom service, kan jeg være tilbøyelig å forstå at de skal ha litt for å oppholde en mekaniker. Det tar jo litt tid å rigge til å demontere, for så å montere igjen.
Ikke det at jeg klager på prisen eller noe, da dette mest sannsynlig bare blir gjort en gang. Men personlig, hadde jeg hatt en forhandler/verksted hadde nok jeg utført dette gratis med tanke på senere handler og rykte.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Det er jeg helt enig i Trond. .. missforstå meg rett. Jeg håper og tar som en selvfølge at dette blir gjort gratis på min sykkel. Hvis ikke blir jeg nok litt overrasket
Note4
Note4
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
AJ skrev:Er bare å dytte på plass for deretter å skru på plass oljefilterlokket...Elolz skrev:Liker hodet på KN sine oljefiltre.Har hørt om folk som kjører et skrujern gjennom og drar ut filteret med det. Hvordan fester dere filteret? Er det hand-tight som gjelder?


Noen som har det enkelt...
Er metall skrufilter på Guzzien min.
Det eneste gale er at filteret er skrudd inn på innsiden av bunnpanna.
Så må skru ut 18 skruer for å komme til.... :-)å :-)å
If it ain't broke, I'll break it.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
AJ.... det er bare å finne fram kredittkortet
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Nice! Skikkelig grom lyd ja...
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Ja det ble milevis forskjell... men nok en gang, det er nesten umulig å gjengi lyden på slike opptak. Den følte lyden er noe helt annet. Godt å høre skikkelig v-twin lyd igjen :[-o<
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
LordShaft skrev:AJ.... det er bare å finne fram kredittkortet

Har ingen problemer med å skjønne at at dere synes båe Gianelli og Wings pottene er kledelige og låter bra.
På mine tre tidligere sykler siden jeg ble en "born-again-biker" i 2006 har fått sine slipons - Laser Duo-Tech på Yamaha TDM 900, Arrow på Triumph Tiger 1050 og Zard på Moto Guzzi Stelvio.
Men det rare er at jeg ikke kjenner samme behovet når det gjelder 1290'en.
Så denne tror jeg blir som den er.
Har heller brukt noen kroner på Tutoro chainoiler, som virker forbløffende bra på denne sykkelen.
Var også et par MC-karer innom Spinnin Wheel i dag, som ble veldig nysgjerrige på systemet.
Genialt system, slo de fast, etter å ha studert det nærmere og sett at plassering av dryppdyse rett bak fordrevet gir lavt oljeforbruk og ingen oljesleng på bakfelgen (med Tutoro's egen spesialolje).
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Jeg blir ikke å få for tutoro systemet før du får deg potte....banna bein
Jeg ser at du ikke har behovet for mere lyd. Det er god lyd i den originalt (i forhold til mange andre sykler) men jeg er alt for glad i lyd å den gleden den gir, at valget for meg var veldig enkelt


Jeg ser at du ikke har behovet for mere lyd. Det er god lyd i den originalt (i forhold til mange andre sykler) men jeg er alt for glad i lyd å den gleden den gir, at valget for meg var veldig enkelt
