xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av mortenolb »

Kan du ikke kjøre den da? Fin måte å bli kjent med sykkelen på! Evt. så slo tanken meg at det kanskje går an å ta kontakt med en kjøreskole for å høre om de vil leie ut en henger, for de har jo alltids mc-hengere!

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

Tobben84 skrev:Denne bør gi deg noe helt spesielt :thumleft

Kjøp metervare, kjøp Tracer.

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... =0&ref=fas" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne har jeg sett "live", og den er innmari strøken. :prf :prf
Selger var en grei kar, og kan godt hende han kan hente deg i Bergen, eller på Dale om du tar toget over fjellet?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Toget over, kjøre hjem! Helt gull ;-)

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

ducati i modalen??? :scratch Det må jeg for faen vite hvem er hehe. Er jo et steinkast unna der jeg har hytte. Å trust me, modalen er ikke større :yeyeye

Skulle du lande på dette valget er det flere i bergen som kan hjelpe med transport både fra byen, flesland eller lignende til Modalen! Det er ikke mer en en time unna bergen sentrum :prop:
Sist redigert av LordShaft den 09 aug 2015, 18:57, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tobben84
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler

Legg inn av Tobben84 »

Kjør den hjem over fjellet ja :thumleft tror du blir mer fornøyd med 1100 motoren kontra 796/821 som er litt mere pregløs etter min mening, og med 24K service(storservice) utført så er dette "løp og kjøp"!

xyvind
Motorsykkelen din: .

Legg inn av xyvind »

Takker for gode tips. Det frister å ta kontakt med selger. Spørs om jeg må gjøre det. Har dog ikke mulighet til å evt. hente før om nesten to uker.

Hadde i grunn landet på Tracer, men har tenkt mer og mer og mer og mer på at jeg vil heller ha en sykkel med mer sjel og drama. En 1100 Monster koster det samme hos Gjensidige som en 796 Monster, utrolig nok. 1100'n ser så sykt bra ut, mener jeg, og den hadde jeg nok fått til å leve med på tur også. Det er tross alt "turan som tælle" og alt annet er irrelevant :prop:

At Tracer er metervare, stemmer vel bare sånn delvis :lol men morsom påstand, jeg forstår hva du mener. De har om ikke annet satt en ny standard for motor og utstyr i sin prisklasse, spør du meg.

Jo mer jeg tenker på det.. en Ducati hadde søren meg vært en drøm som går i oppfyllelse.

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ta kontakt med selger, hør hvordan ståa er.... Skulle du finne på å ta turen over fjellet, så skal jeg ordne deg transport til Modalen! Så lenge vi ikke snakker neste helg, da jobber jeg fredag (kursing) og døgnvakt lørdag og søndag.

xyvind

Legg inn av xyvind »

LordShaft skrev:Ta kontakt med selger, hør hvordan ståa er.... Skulle du finne på å ta turen over fjellet, så skal jeg ordne deg transport til Modalen! Så lenge vi ikke snakker neste helg, da jobber jeg fredag (kursing) og døgnvakt lørdag og søndag.
Helt supert! Takker for det tilbudet. Det passer ikke for meg neste helg heller. Det må evt. bli lørdag 22/8.
Spør selger nå om ståa, så får vi se. Blir evt. å kjøpe sykkelen usett da, noe som strider imot all fornuft :knegg

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Vil ikke anbefale deg å kjøpe usett.... Da er det bedre at du allierer deg med noen her inne som kan kjøre å kikke på den for deg.

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

Du må finne ut med deg selv hva du skal bruke sykkelen mest til og velge etter det to hva du liker best mener jeg .

Jeg er blitt glad i tur og lengre turer for å ikke bare kose meg å kjøre mc, men for og oppleve nye plasser også :) jeg liker å kunne få med meg litt og sitte behagelig og jo mere man kan få med seg jo mere comfort får man på lengre turer og man blir nok og ta flere slike turer da. På en annen side det er en kar på adv rider forumet som kjører jorda rundt med sin ducati 1098 så ALT er mulig.

Og har man en sykkel som ser fet ut er liten og nett så blir nok kveldsturer og dagsturer desto morsommere en dersom man kjøper litt mere turegna redskap.

Ser du for deg flere langturer med din nye mc ? Visst dette er solo turer så får du jo fint med deg alt du trenger på en ducati monster og hvor fett er det ikke å entre inn i Italia på en ducati stikke på restaurant kjøpe seg en pizza og øl etter en lang dag på sykkelen kose seg med maten og nyte utsikten av en blankpolert rød ducati som glimter til i solnedgangen, ja man får kanskje mere vondt i ræva med en slik osv, men når man sitter der så kan man tenke litt sånn fy flate jeg har kommet meg helt hit med denne sykkeln og kost meg som feeen :) litt sånn tenkte jeg etter min tur når jeg hadde dundra gjennom alpene osv på min sportster 883 mellomtung med lite bagasje-plass og ikke mere en 48hk .

Men jeg er enig med deg at du står ovenfor et vanskelig valg, utifra utseende så liker jeg tracer godt og syntes ikke denne blir som "ren" traktor og regne må bli en slik sportstraktor isåfall da :) og at dem er nye med 5 års garanti hjelper jo på også :)

Men så var det ducati da med italiensk sjel og l-twin som sjarmerer damer med sine deilige vibrasjoner og mannfolk med den sinnsykt rå lyden og herlige dreiemoment :)

xyvind

Legg inn av xyvind »

freddy123 skrev:Du må finne ut med deg selv hva du skal bruke sykkelen mest til og velge etter det to hva du liker best mener jeg .

Jeg er blitt glad i tur og lengre turer for å ikke bare kose meg å kjøre mc, men for og oppleve nye plasser også :) jeg liker å kunne få med meg litt og sitte behagelig og jo mere man kan få med seg jo mere comfort får man på lengre turer og man blir nok og ta flere slike turer da. På en annen side det er en kar på adv rider forumet som kjører jorda rundt med sin ducati 1098 så ALT er mulig.

Og har man en sykkel som ser fet ut er liten og nett så blir nok kveldsturer og dagsturer desto morsommere en dersom man kjøper litt mere turegna redskap.

Ser du for deg flere langturer med din nye mc ? Visst dette er solo turer så får du jo fint med deg alt du trenger på en ducati monster og hvor fett er det ikke å entre inn i Italia på en ducati stikke på restaurant kjøpe seg en pizza og øl etter en lang dag på sykkelen kose seg med maten og nyte utsikten av en blankpolert rød ducati som glimter til i solnedgangen, ja man får kanskje mere vondt i ræva med en slik osv, men når man sitter der så kan man tenke litt sånn fy flate jeg har kommet meg helt hit med denne sykkeln og kost meg som feeen :) litt sånn tenkte jeg etter min tur når jeg hadde dundra gjennom alpene osv på min sportster 883 mellomtung med lite bagasje-plass og ikke mere en 48hk .

Men jeg er enig med deg at du står ovenfor et vanskelig valg, utifra utseende så liker jeg tracer godt og syntes ikke denne blir som "ren" traktor og regne må bli en slik sportstraktor isåfall da :) og at dem er nye med 5 års garanti hjelper jo på også :)

Men så var det ducati da med italiensk sjel og l-twin som sjarmerer damer med sine deilige vibrasjoner og mannfolk med den sinnsykt rå lyden og herlige dreiemoment :)
Kjører til og fra jobb hver dag, inn og ut av Oslo sentrum. Ikke veldig lange biten. Med motorsykkel tar det 15-20 minutter fra dør til dør. Med bil tar det en times tid. Kollektivt fordrar jeg ikke, med først en buss, deretter et tog og så spasere i 15 min.

Jeg kommer sikkert aldri til å få med meg madammen på noe tur med bagasje. Jeg er på tredje sesongen nå, og hun har enda ikke villet sitte på noe sted. Så her er det kun snakk om meg og mitt, for å være ærlig. Men hun sier derimot at jeg må kjøpe en sykkel med litt mer aggressiv sittestilling, for det er mye mer sexy enn å sitte sånn oppreist :knegg Jeg synes hun er inne på noe.

Jeg kjøpte jo denne Hondaen i våres og ble mer og mer lei av å sitte så rett opp-og-ned. Jeg vil faktisk ha mer aggressiv sittestilling igjen. Det er noe der som fenger meg og jeg liker feelingen av å sitte sånn. Så dette med komfort osv. tenker jeg er relativt individuelt. Må huske at jeg er bare ungfolen med mine to-og-tredve spreke år på baken. Angående bagasjeplass er det jo bare å pakke på med bagger bakpå og tankveske. Ser for meg en ferietur i året, og en og annen helgetur, i tillegg til mange turer i nærområdet.

Damer og vibrasjoner ja, du sier noe der.. :prf

xyvind

Legg inn av xyvind »

Holy moly, skal vel lete lenge etter noen som er mer sprettball enn meg.. Fra det ene til det andre :redface

Brukeravatar
Tobben84
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler

Legg inn av Tobben84 »

Hva er det du lurer på? :yeyeye

https://m.youtube.com/watch?v=8KsXTiAHexM" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Tobben84 skrev:Hva er det du lurer på? :yeyeye

https://m.youtube.com/watch?v=8KsXTiAHexM" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg forstår bare ikke hvordan de får det til, men røsk meg i karamell fletta... Ducati kan lyd :love

xyvind

Legg inn av xyvind »

Tobben84 skrev:Hva er det du lurer på? :yeyeye

Ååh.. :O

Låst