xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av Olav K »

Skal du kjøre sykkel for å være sexy, vil få ting overgå noe italiensk edelmetall :thumleft
Den dagen dama evt vil være med, er det et meget godt incitament for å bytte.... igjen :prf

du får uansett med deg alt du trenger på den Monster'n på en ferietur. Med mindre du får sånne telt/liggeunderlag-lyster da.... :knegg

Edit: Den Ducatilyden er jo en ørliten smule heftigere enn Tracer'n, eller hva?
Det er så det napper i osteklokka... :knegg og jeg ser ikke vekk ifra at fruen din også vil like de vibrasjonene
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

xyvind
Motorsykkelen din: .

Legg inn av xyvind »

Olav K skrev:Skal du kjøre sykkel for å være sexy, vil få ting overgå noe italiensk edelmetall :thumleft
Den dagen dama evt vil være med, er det et meget godt incitament for å bytte.... igjen :prf

du får uansett med deg alt du trenger på den Monster'n på en ferietur. Med mindre du får sånne telt/liggeunderlag-lyster da.... :knegg

Edit: Den Ducatilyden er jo en ørliten smule heftigere enn Tracer'n, eller hva?
Det er så det napper i osteklokka... :knegg og jeg ser ikke vekk ifra at fruen din også vil like de vibrasjonene
Viktig å ta seg bra ut for damene :vs Hadde jeg fått lokket henne med på en liten svingom med variert turtall, hadde kanskje fløyta fått en annen låt ja.. :-)å

Det finnes til og med koffertløsninger til Monster. Selv om dette ikke er en løsning jeg hadde valgt!
Jeg er litt mer sånn Kriega og div. andre myke bagger med lastenett og sånn.

Bilde

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

Til min neste langtur blir det Hepco & Becker sidevesker på Speedyen min, kanskje til og med en bagasjebrettløsning med plass til en Kriega eller lignende.... i ytterste konsekvens en toppboks.
Men ring nå på den Monster'n da!? :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Apropos pendling og sykkel som ikke er "metervare": http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Og lyd har den, du har vel sett RJ-videoene? :knegg
[video]https://www.youtube.com/watch?v=4h0bIWe7j_M[/video]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

RuneMC skrev:Apropos pendling og sykkel som ikke er "metervare": http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Og lyd har den, du har vel sett RJ-videoene? :knegg
[video]https://www.youtube.com/watch?v=4h0bIWe7j_M[/video]
Haha, den videoen der var jo bare helt genial! :lol

Men er vel ikek selve lyden her som er utslagsgivende med tanke på fotgjengere som skvetter da jeg ser han også kjører en S1000R og denne er nok langt snillere med tanke på lydtrykket enn den andre sykkelen vil jeg tro?
Uansett, en artig video :lol

xyvind

Legg inn av xyvind »

Vet ikke hvor konkret jeg kan være på et sånn her åpent forum, men har fått til en slags deal på 1100 Monster'n. Har ikke noen andre å forhøre meg med enn dere her inne. Den inkluderte servicen er bestilt i Haugesund, og det passer jo maks dårlig for meg. Så hvis jeg fikser service selv har han gått med på 115K,-
Sykkelen har omtrent nye dekk (1500km) og det følger med et sett til med helt nye dekk. Depotstøtte, salveske og lader, samt original eksos ++.
Selger er forøvrig en veldig trivelig kar, og jeg har vel ingen betenkeligheter med å kjøpe "usett". Forrige eier hadde den fra ny og har ført dagbok i tillegg til servicehefte. 110% fulgt opp sykkel. Han har sendt videoklipp av sykkelen der han kjører den. Må hentes nord for Bergen da, men jeg kan høre om noen vil være med på en road trip, så kan jeg kjøre den hjem, og dekkene og alt det andre kjøres tilbake i min bil. Hva tror dere? God deal eller ikke?

Alternativet er en demo-Tracer til 130K,- som har gått 1400km. Men der kom vi litt i klinsj fordi jeg insisterte på å få med varmeholker (verdi ca. 1700,-) inkludert i prisen, noe forhandler ikke gikk med på.

Jeg er der at jeg kunne tenkt meg begge syklene. Hjernen(fornuften) sier Tracer og hjertet sier du-dunk du-dunk DUCATI.

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Mitt valg ville vært Ducati. Snusfornuftig kan du alltids bli senere.

:prop:

Toven

Legg inn av Toven »

Man må holde seg ufornuftig en stund til vel :knegg :prop:

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

Ducati! !!!
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ducatien høres ut som beste dealen i mine ører. Men sjekk for guds skyld hva servicen koster deg på løvaas...

Dekk osv kan du lagre hos meg i boden (tørt) om det blir helt krise. Er det ingen som vil være med deg på tur, flyr du. Så skysser jeg deg til Modalen også finner vi en løsning på alt det ekstrautstyret som du ikke får med på biken :thumleft

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har i utgangspunktet vert litt for Tracer tidligere, men må si meg enig med andre her. Man lever kun en gang. Fornuftig kan du være i himmelen. Jeg tror gleden av å eie en Ducati kanskje vil gi deg den beste opplevelsen.

Så må du forte deg å sende en PM til Cutless i forumet og spørre om han vil være med i Ducati klubben din! :lol

xyvind

Legg inn av xyvind »

LordShaft skrev:Ducatien høres ut som beste dealen i mine ører. Men sjekk for guds skyld hva servicen koster deg på løvaas...

Dekk osv kan du lagre hos meg i boden (tørt) om det blir helt krise. Er det ingen som vil være med deg på tur, flyr du. Så skysser jeg deg til Modalen også finner vi en løsning på alt det ekstrautstyret som du ikke får med på biken :thumleft

Note4
Fikk svar fra Løvaas nå. Servicen koster ca. 10.700,- skriver de. Mye penger!
Takker for tilbudet om skyss og lagring. Enestående :thumleft Jeg sier ifra til deg om hva det blir til. For meg passer det ikke før lørdag 22/8 evt.

xyvind

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Jeg har i utgangspunktet vert litt for Tracer tidligere, men må si meg enig med andre her. Man lever kun en gang. Fornuftig kan du være i himmelen. Jeg tror gleden av å eie en Ducati kanskje vil gi deg den beste opplevelsen.

Så må du forte deg å sende en PM til Cutless i forumet og spørre om han vil være med i Ducati klubben din! :lol
Jeg tror også en Ducati vil gi meg den beste opplevelsen. Jeg er nok ikke helt ferdig med det sportslige segmentet enda. Får se om dette er gjennomførbart først :-)

xyvind

Legg inn av xyvind »

Og takk til dere andre som også heier på Ducati'n :-D

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

10.700 er mye kroner for en service.... å jeg hadde vært litt tryggere på å få løvaas til å skru på biken en at sigma motor skal skru på den

Note4

Låst