Ja, nei, det.. det er vanskelig å skrive så mye fornuftig akkurat nå
Er utrolig fornøyd med sykkelvalget og har hatt en helt perfekt kveld. Bedre dag å hente ny sykkel på skal man vel vente lenge på.
For å ta det kort og gæli. Jeg gikk en time tidlig fra jobb i dag, hadde forhåndskjøpt togbillett og greier. Svetter meg over Grønland med en jævla tung bag på skuldra og hjelmen i hånda. Svetten tar meg igjen før jeg er ved Oslo S. Er så gira nå at det gjør ikke noe. Det er sånn det skal være. Kommer meg inn på statjonen og finner spor 5. Står et tog der som skal til Eidsvoll, altså ikke mitt tog. Det kjører omsider, forsinket avgang. Toget jeg skal ta til Sandefjord er neste opp på skjermen. KANSELLERT står det med gule bokstaver

Hva i helsike.. Kansellert? Hiver på meg bagen igjen og småløper inn igjen. Kaos. Folk over alt. Ser opp på tavla. Kansellert kansellert kansellert.. Buss for tog

Jeg finner ut at jeg ikke vil rekke å være der i tide. Klokka er snart 16. Hadde avtalt å møte Ove. Sender han en SMS og sier at toget er innstilt og planene går til helvete. Her er det at Ove redder dagen. Han svarer at jeg skal hive meg på et tog til Moss "Gjør som jeg sier, henter deg der". Jeg ser at det går et tog til Moss om et par minutter, rekker det akkurat! På toget var det air-condition
Ringer forhandler, han kan heldigvis vente på meg.
I Moss møter jeg Ove utenfor togstasjonen. "Hopp bakpå!" roper'n. "Vi skal rekke ferga!". Slenger på meg hjelmen og kaster den tunge bagen på ryggen. Ove setter de elektronisk styrte demperne sine på det hardeste og gir gass. Det er fader ikke en plass å holde seg fast på baksetet på en S1000R. Har min første tur bakpå en motorsykkel, gjennom Moss. Vi skal rekke ferga til Horten. Holder på å trille av sykkelen flere ganger

Dritskummelt!
Vi rekker ferga. Får noen blikk fra mannskapet idet vi ruller inn på bildekket. Prater en del skit på overfarten og tar på meg kjøreutstyret før vi er på andre siden. "Det blir bedre nå, Ove" sier jeg. "Skinn mot skinn..". Ove lager nå noen rare lyder langt nede i halsen. Var han sjøsjuk?
Gjør oss klar til å kjøre. Nå har fergemannskapet store problemer med å slippe blikket. Tror de synes vi var tøffe og kule.
Vi kjører omsider i land. Det går fort gjennom rundkjøringene. Så husker jeg noe Ove sa på ferga: "Du må holde deg fast i stroppen!" og jeg begynner å fomle rundt etter stroppen. Finner den på "setet" jeg sitter på. Får den ene hånda i stroppen og den andre under bakskjermen på bimmern. Bare så vidt jeg greier å holde meg fast. Stroppen til Ove kunne vært tightere. Men snart var vi på E18, og da skulle det visst gå mye bedre. Ove fører skuta trygt i havn hos forhandleren på Skolmar, klokka 18:00 på sekundet. Enestående innsats, jeg er veldig takknemlig for at han tok seg tid til å hjelpe meg

Takk, Ove!
Vel. Dette ble mye lengre enn jeg hadde tenkt
Legger igjen noen autografer og får nøkler, vognkort, refleksvest, Statoil-kopp osv. før vi skynder oss tilbake mot Horten-Moss.
Fyller bensin på Fokserød.
Vi tar ferga tilbake til Moss og møter freddy123 på Statoil, Mosseporten
Ove demonstrerer cruise-control på vei til Høk
Kommer oss til Høk litt seint
Skal parkere. Får ikke ned støtta. Uvant. (Peter Griffin moment..)
Hjemmelaget burger til 45 kroner. Smakte veldig godt! Lenge siden jeg har spist kinakål.
Sparker dekk, juger om turer og nestenulykker, og blir imponert over LED-lysene på Tracer'n - satan som de lyser opp.
Her er bare parklysa på da.
Kvelden toppa seg med at da jeg kom hjem kjempeseint, ble madammen såpass imponert at hun ville rett ut og sitte på en tur. Jøss.. hun har aldri sittet på med meg før nå.
Kjører en liten runde rundt nabolaget. Hører hun snakker til meg, men hører ikke hva. Kjører sakte.
Kommer hjem igjen og triller inn på plassen. Hun rikker seg ikke. Stiv av skrekk!! Blir visst ikke noe mer berte på bagga på en stund
For en ettermiddag og kveld! Dette er livet

Takk for hyggelig selskap Ove og Fredrik