Bjerknez skrev:På side 226 :)
Se der ja! Det var jo kjedelig! Godt det gikk bra bortsett fra de kosmetiske skadene. Dog etter å ha lest en 5-6 innlegg med "det er bare kosmetiske skader, så det er ikke så farlig, irriterer meg ikke over det lenger" så tror jeg ikke på deg her

Det der anser jeg som en måte å prøve å overtale seg selv på. Been there, done that!
Godt du får fikset det nå. Med en spell ny sykkel sånn skulle det jo bare mangle at man ikke ordnet sånt med det samme. Plasten kostet jo ikke så mye, og resten er jo bare småtterier man bytter fort!
Interessant diskusjon om dekk. Jeg kjører Pilot Power 3 både foran og bak, og jeg bruker jo sykkelen på Rudskogen. Har enda ikke opplevd dekkslipp eller noe sånt på den tiden jeg har kjørt på banen. Dog er jo min sykkel strupet til 48HK, så er jo ikke akkurat noe råskinn rett frem, men burde vel kanskje merket det i svingene i og med at jeg ikke har noen hjelpemidler.
Du har ikke vurdert å ta kurset til Senior MC og komme deg ut på banen da? Finnes jo 4 forskjellige grupper å kjøre i, etter ferdighet. Du har jo en sykkel som er tilnærmet laget for å bli pisket litt på bane av hobbykjøreren. :-)
Jeg vil si at nivået mitt har økt drastisk etter jeg tok kurset og begynte å trene på kjøreteknikk på Rudskogen. Her har du jo også mulighet til å få testet ting du lurer på under trygge omgivelser. Da kan du jo få testet å gi full gass fra første gir og oppover uten at du trenger å tenke på at det er trafikk rundt deg.
Kjør kurset med sykkelen din nå, og du blir kjent med sykkelen din på en helt annen måte enn tidligere, og det er en grunn til at det heter førerutviklingskurs. Kurset er også forsikringsgodkjent, så forsikringen din gjelder på banene, både Gardermoen og Rudskogen. Jeg skal helt klart ta kurset på nytt igjen neste vår når jeg tar i bruk TLen for å bli like godt kjent med den. :-)