Nei, ta den episke veien inn
og denne tilbake
Stemmer det... Vi ruller inn på turistferga fra Songesand kl. 16:15, timet og tilrettelagt (som det må være når så mye folk skal på tur).norse900 skrev:Ferge til Lysebotn og deretter opp, eller?Flanker skrev:Er du der sånn ca. 17:30 neste lørdag så treffer du meg og 26 andre fra Smia MC på tur over
Siden det ikke ble tur denne helga, så blir det vel kanskje råd neste helg?
Fredag skal jeg "avlevere" Mini-Norse på Radøy, men regner med å være hjemme til lørdag..
Er litt uenig i rutevalget fra Røldal. Jeg ville tatt Fv520 fra Hårakrysset før Røldal og kjørt over til Sauda og derfra til Ropeid. Ferge over til Sand og fortsetter Rv13 derfraL-NA skrev: Da anbefaler jeg deg å kjøre fra Byd`n og inn til Nordheimsund, videre inn fjorden å ta brua - Inn til Odda, og Røldal. Her hiver du deg inn på Rv13 mot Suldal. (her bør du ta til V, og kjøre over Gullingen), Fortsett på R13 sørover mot Jørpeland (eller Forsand), ferge over fjorden og opp til Byrkjedalstunet. Her er det verdt en stopp, og gjerne en overnatting (med en liten avstikker opp til Gloppedalsura ca 3km) her fortsetter du over fkellet (ca 1 time) til du kommer til skilt mot V til Lystebotnen :-).
Er vel enig...men.... Begge disse to alternativenne er fantastisk flotte, men denne ruta har mer en nok ferger på som den er....så det er grunnen til at jeg ville valgt Rv 13 fra RøldalDrGreve skrev:Er litt uenig i rutevalget fra Røldal. Jeg ville tatt Fv520 fra Hårakrysset før Røldal og kjørt over til Sauda og derfra til Ropeid. Ferge over til Sand og fortsetter Rv13 derfraL-NA skrev: Da anbefaler jeg deg å kjøre fra Byd`n og inn til Nordheimsund, videre inn fjorden å ta brua - Inn til Odda, og Røldal. Her hiver du deg inn på Rv13 mot Suldal. (her bør du ta til V, og kjøre over Gullingen), Fortsett på R13 sørover mot Jørpeland (eller Forsand), ferge over fjorden og opp til Byrkjedalstunet. Her er det verdt en stopp, og gjerne en overnatting (med en liten avstikker opp til Gloppedalsura ca 3km) her fortsetter du over fkellet (ca 1 time) til du kommer til skilt mot V til Lystebotnen :-).
Blir nok siste sjanse for å ta denne fergen. Neste sesong blir det bru...L-NA skrev: Unngår fergeturen Ropeid- Sand :-)
Merkelig nok er det en som bor i Oslo som tipser en fra Stavanger om turer rett rundt "nabolaget" men denne ruten så kjekk ut. Blir å prøve den en dag det passer og været er fintcevillan skrev:Båt?![]()
Nei, ta den episke veien inn
og denne tilbake
Hehe. Hvis det var meg du tenkte på, så har jeg nok "tur-et" disse traktene en smule mer enn 1 gang både til fots (i heiene), til vanns og på sykkel.Elruts84 skrev: Merkelig nok er det en som bor i Oslo som tipser en fra Stavanger om turer rett rundt "nabolaget" men denne ruten så kjekk ut. Blir å prøve den en dag det passer og været er fint![]()
Elruts
fra Dimmelsvik kl 0515 neste fredag? Da rekker vi rundt, og den ruta vi tar gir deg ca 1 zillion svinger...og ikke nok med det, så kan du få være med og leke nedi sandkassen min kvelden førLordShaft skrev:Jeg ser at jeg må legge inn minst 1 overnatting når jeg skal ned her å kose meg