Da jeg kom ut en sving så jeg at veien var full av noe gjørmelignende greier, Da jeg så dette var det umulig å reagere tidsnok. Dette skjedde Uten noen form for skilting eller advarsel i forkant.
Forhjulet traff dette og sykkelen gled rett ut! Heldigvis kom jeg unna med noen få skrammer her og der. Da jeg gikk tilbake for å se hva dette var, så la jeg merke til at nesten hele veien var dekket til av dette. Veien var ekstremt glatt, det viste seg at dette var boreslam som en trailer hadde mistet fra lasten sin tidligere på dagen. Jeg tenkte med en gang at dette kunne ende ekstremt dårlig om flere motorsyklister hadde kommet kjørende gjennom svingen. Ringte derfor til politiet og forklarte at dette måtte fjernes umiddelbart. Like etter kom den en motorsyklist som nesten gled ut i akkurat samme område. Det viste seg etter hvert at traileren som hadde tilgriset veien ikke var langt unna, Den sto parkert ved pukkverket som var like ved. Da jeg tok kontakt med trailersjåføren møtte jeg en polsk sjåfør som ikke kunne engelsk, han kjørte en norsk registret trailer. Jeg så veldig alvorlig på dette, flere av de norske trailersjåførene som jobbet på stedet mente jeg burde ringe politiet da lasten hans ikke var sikret og dette var livsfarlig! Tok selvfølgelig bilder av veien og traileren. Da politiet kom til stedet virket det ikke som de tok dette seriøst, De skrev en logg på hendelsen. Jeg spurte om det var lov å kjøre med slik last i det hele tatt, og svaret jeg fikk var at det visste de ikke.... Jeg mener at dette burde gå på forsikringa til eieren av traileren, og jeg vurdere også å anmelde dette. Legger ved bilder som beskriver hendelsen. Har allerede sent inn saken til forsikringselskapet mitt med bilder. Har noen av dere vært i en lignende situasjon eller har noen innspill til hva jeg burde gjøre videre med dette ?

før svingen umulig å se ut