LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: LordShaft - *Wings Eksos s.189*

Legg inn av Hansien »

Bilde

Dette bildet der er bare enda et bevis på at Norge burde få opp farten på å få lagt kablene i bakken...
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Wings Eksos s.189*

Legg inn av LordShaft »

Voodoodoo skrev:Bilde
Hahaha.... jeg har en på loftet. Er noe helt spesielt med å drite på carbon :knegg :knegg
JohnnyTh skrev:Flotte bilder.
Rart med den agresive kua. Skulle tro kuer var vandt til traktorer :roll
Ja den kua var faen meg aggressiv... jeg har opplevd kyr å være litt "redd" å skyr oss om mulig. Men ikke denne "mora" her.... :redface

Brukeravatar
lr-80
Innlegg: 24
Registrert: 14 feb 2015, 19:58
Motorsykkelen din: KTM 1190 Adventure R 2015
Sted: Oslo - Grefsen

Re: LordShaft - *Wings Eksos s.189*

Legg inn av lr-80 »

LordShaft skrev:Jeg traff en kar utenfor Ride her hin dagen, som kjørte en relativt ny ktm 1190. Han hadde gjort seg en del erfaringer med sine snart kjørte 10.000 km :thumleft

Det første som han nevnte var det originale gps festet fra ktm. Dette var litt spinkelt og gjorde slik at det ble litt vibrasjoner fra når en kjørte. Noe jeg kan se for meg blir et irritasjonsmoment :-k

Bilde

Som en ser fra bildet så er det ikke verdens mest solide konstruksjon.

Bilde

Touratech sin derimot. Også er det jo et stort pluss at du kan låse gps'en fast med nøkkel. Så gjør at det er litt tryggere å gå fra sykkelen med gps'en montert på tur.

Noen andre som har gjort seg lignende erfaringer?

Note4
Touratech sin rister noe helt for j***lig. Men skal forsøke å legge opp et støttestag til der hvor powerpartsfestet er forankret, så får vi se...
KTM 1190 Adventure R 2015
BMW F800GS Trophy 2012 (solgt)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Wings Eksos s.189*

Legg inn av LordShaft »

såpass :eh :eh

Den rister ktm sin originale, men ikke så mye som at det er helt crazy... Jeg også at det er litt forskjell på 1190 og 1290 branketten. Jeg får gjøre som du sier om det skulle bli for ille.... Lage til noe støtte eller noe som kan ta litt av vibrasjonene.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Wings Eksos s.189*

Legg inn av mortenolb »

Myk gummi som spacer etellerannet sted? Vet ikke om det gjør noe som helst nytte, men. :-k

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Wings Eksos s.189*

Legg inn av LordShaft »

Ja det kan være en løsning, men ikke hvis vibrasjonene kommer av at festet er for langt hvis du skjønner hva jeg mener. Er vel bare å prøve seg fram også lage en patent om det vibrerer for mye.

Note4

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: LordShaft - *Wings Eksos s.189*

Legg inn av Elruts84 »

Må bare skryte nok en gang over de flotte bildene du tar. Du får fram mye utrolig fint i hvert bilde. :thumleft

Sikkert mange som har spurt deg før men, hvilket kamera bruker du? :D

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Wings Eksos s.189*

Legg inn av LordShaft »

Jeg bruker Fujifilm X-T1 utrolig godt kamera til mitt bruk. Men det koster litt også :redface

Vært en kjapp tur innom å sett at alt ser bra ut på hytten og gresset ikke har vokst seg for høyt. Nå går turen hjem via eksingedal tenker jeg.

http://locatoweb.com/map/single/083757362" onclick="window.open(this.href);return false;

Note4

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Wings Eksos s.189*

Legg inn av LordShaft »

Livet gir og livet tar.....

http://www.ba.no/nyheter/en-omkom-da-ba ... 5-8-134772" onclick="window.open(this.href);return false;

Tidligere kollega av meg i gamlejobben som døde i natt... :sorry

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: LordShaft - *Wings Eksos s.189*

Legg inn av Tommas »

Leit å høre :sorry

Skal ikke akkurat være vill og gal hver dag, men greit å ha det så hyggelig som mulig i hverdagen.
Vet aldri når teppet går ned for siste gang.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Wings Eksos s.189*

Legg inn av LordShaft »

Nei det er om å gjøre å leve når en kan!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: LordShaft - *Wings Eksos s.189*

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:
Voodoodoo skrev:Bilde
Hahaha.... jeg har en på loftet. Er noe helt spesielt med å drite på carbon :knegg :knegg
JohnnyTh skrev:Flotte bilder.
Rart med den agresive kua. Skulle tro kuer var vandt til traktorer :roll
Ja den kua var faen meg aggressiv... jeg har opplevd kyr å være litt "redd" å skyr oss om mulig. Men ikke denne "mora" her.... :redface
Jeg møtte også på ei sånn ku en gang ... jeg husker ikke om hun hadde valper.
Hun stanget så vidt i fronten på bilen ... det var nok til at jeg rygget. :-)å
... jeg vil minnes at hun var på størrelse med et hus :(
Jeg driter forresten også i carbonpotter

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Wings Eksos s.189*

Legg inn av LordShaft »

Ja å jeg har selv, samt sett veldig mange andre motorsyklister som kjører forbi kyr med relativt lite margin. Har aldri sett på de som truende, men jeg blir definitivt ikke å kjøre forbi en ku igjen før jeg har forsikret meg om at den er godt ute i veikanten. En liten dytt fra skallen på en slik, velter deg lett overende :-k

I dag fikk jeg meg en liten tur før jeg skulle hente sneipen på barnehagen. Kjørte innom hytten for å sjekke at gress og alt var på stell (må snart klippe bøden igjen) Det vokser jævlig når det er varme og sol.

Kjørte gamleveien rundt en plass som heter Vikanes. Her kom jeg over et lite parti med vei som var dekket i fin sånn rullegrus... Det var umulig å se med det blotte øyet. Den hadde samme farge som asfalten og her kom jeg heldigvis i lav fart. Skulle ta en litt brå sving, ga gass å der kom hekken ut.... TAKK høyere makter for Traction Controll :redface

Fikk litt skrens på forhjulet også, men hekken spant seg liksom rolig inn, den tok silkemykt, ikke sånn hugget tak. Dette var riktig nok på STREET mode. Godt fornøyd med å bli reddet fra å legge ned sykkelen når jeg gjør slike amatørtabber som det der. :-)å

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Wings Eksos s.189*

Legg inn av LordShaft »

:vs
Sist redigert av LordShaft den 28 okt 2015, 21:41, redigert 1 gang totalt.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Wings Eksos s.189*

Legg inn av LordShaft »

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine, men det viser seg jo at jeg skal på Metallica konsert i morgen. Planen var i utgangspunktet å kjøre til onkel, cruise litt i nærområdet og starte på sørovertur midt på natten til fredag :lol
Men jeg fikk også en melding fra fruen om at hun skulle ut på gøyen la med noen venninner fredag kveld, og om jeg ikke kunne være så elskverdig å bære hjemme med sneipen.
Jeg har fått kjøre så mye sykkel i år, at jeg gjorde klokt i å ikke protestere på dette, snarere tvert om... Oppfordre henne til dette. Turer kommer det flere av.

Med det resultat blir det ikke tur på meg før tidligst lørdags morgen.
Det skar seg for onkel og meg, men vi lover å ta det igjen ved en annen anledning.

Så da er spørsmålet, kjører jeg sørover å møter gutta krutt (Morten og toven) eller legger jeg opp til dobbel overnatting i Ålesund å tar høyde for å dokumentere aursjøvegen samt avlegge pasienten "vår" et lite besøk...

Note4

Svar