Verktøy kjedestramming Ducati singel svingarm

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Ara
Innlegg: 10
Registrert: 19 mar 2015, 08:17
Motorsykkelen din: Monster 796 ABS

Verktøy kjedestramming Ducati singel svingarm

Legg inn av Ara »

Noen som vet om et sted i Oslo hvor jeg kan få tak i verktøy for å stramme kjedet på en Monster 796, altså singel svingarm?
Hadde vært fint om jeg slapp å kjøre helt i Holmestrand :-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Verktøy kjedestramming Ducati singel svingarm

Legg inn av LordShaft »

Er det bare den "kloen" du trenger? Som du justerer på det hjulet? Vil tro at det er andre merker som har mye det samme verktøyet tilgjengelig :-k

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Verktøy kjedestramming Ducati singel svingarm

Legg inn av Andreas »

AMD på Sinsen har kanskje? Ellers så er det bare å ringe en av de fire Ducati-forhandlerne i Norge, så får du garantert handlet en og tilsendt i posten. Finner mange på eBay også:prf
Sist redigert av Andreas den 17 aug 2015, 10:26, redigert 1 gang totalt.

Ara
Innlegg: 10
Registrert: 19 mar 2015, 08:17
Motorsykkelen din: Monster 796 ABS

Re: Verktøy kjedestramming Ducati singel svingarm

Legg inn av Ara »

Ja, det er bare det verktøyet med kloen jeg har behov for.
Skal ta en tur til AMD. :thumleft

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Verktøy kjedestramming Ducati singel svingarm

Legg inn av Andreas »

Hatt 796 lenge? Fikk i en 796 til samboeren min nå i vår, morsom sykkel :prop:

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Verktøy kjedestramming Ducati singel svingarm

Legg inn av Andreas »

Elolz skrev:På 748'en jeg hadde var dette inkludert i verktøykitet under setet. :-k
Følger desverre ikke med i verktøykittet til 796.. Kun Multistrada som leveres med kjedestrammeverktøyet i "dag".

Ara
Innlegg: 10
Registrert: 19 mar 2015, 08:17
Motorsykkelen din: Monster 796 ABS

Re: Verktøy kjedestramming Ducati singel svingarm

Legg inn av Ara »

Andreas skrev:Hatt 796 lenge? Fikk i en 796 til samboeren min nå i vår, morsom sykkel :prop:
Hatt den i ca. tre måneder nå. Veldig artig sykkel, i alle fall til ikke altfor lange turer :prf

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Verktøy kjedestramming Ducati singel svingarm

Legg inn av Andreas »

Må faktisk innrømme at jeg kan gjerne ta Monsteren på en kveldstur, å la Multistradaen stå igjen :redface

Alt er jo relativt, men Monster duger da til lengre turer den også. Selv med liten tank, så går den 300km+ på vær fylling. Tankveske og pakksekk på baksetet, så får man med seg litt baggasje også. Jeg og samboeren kjørte runde rundt vestlandet og bort til Telemark og hjem til trøndelag igjen nå i sommer. Hun synes Monsteren var overraskende komfortabel på lengre ettapper. Hun klarte mye lengre dagsettapper med denne enn f.eks GSX-F'n hun hadde før :prop:

Farge, utstyr, modell osv er det på din da?

Ara
Innlegg: 10
Registrert: 19 mar 2015, 08:17
Motorsykkelen din: Monster 796 ABS

Re: Verktøy kjedestramming Ducati singel svingarm

Legg inn av Ara »

Andreas skrev:Må faktisk innrømme at jeg kan gjerne ta Monsteren på en kveldstur, å la Multistradaen stå igjen :redface

Alt er jo relativt, men Monster duger da til lengre turer den også. Selv med liten tank, så går den 300km+ på vær fylling. Tankveske og pakksekk på baksetet, så får man med seg litt baggasje også. Jeg og samboeren kjørte runde rundt vestlandet og bort til Telemark og hjem til trøndelag igjen nå i sommer. Hun synes Monsteren var overraskende komfortabel på lengre ettapper. Hun klarte mye lengre dagsettapper med denne enn f.eks GSX-F'n hun hadde før :prop:

Farge, utstyr, modell osv er det på din da?
Jeg har kjørt to timers turer på den, men da sliter jeg med at beina sovner og at jeg blir sliten i armene. Er 180 høy.

Sykkel er en 2012 modell i farge rød, med Termignoni (uten DB-killerne i :D )
I tillegg har jeg montert R&G velteklosser og varmeholker, ellers original. Om jeg beholder sykkelen til neste år så vurderer jeg litt godsaker fra Rizoma, blant annet nye speil.

Svar