MC ulykke [boreslam fra lastebil i veibanen]

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Markus B
Innlegg: 17
Registrert: 16 aug 2015, 18:46
Motorsykkelen din: Triumph daytona 675r 2011

Re: MC ulykke [boreslam fra lastebil i veibanen]

Legg inn av Markus B »

Dette var første gang jeg kjørte på denne veien. Fikk høre at det var en fin mc vei, hadde ingen anelse om at det var pukkverk i området. Men uansett litt støv, grus, olje flekker osv burde man regne med når man kjører på veien. Men så mye som denne karen hadde mistet ikke minst når det var så glatt er uakseptabelt! Som sagt tidligere var den ingen skilting på veien om glatt føre, Så at de hadde satt opp skilt da jeg kjørte tilbake.

MorganX
Innlegg: 93
Registrert: 05 feb 2015, 20:10
Motorsykkelen din: Yamaha XSR700

Re: MC ulykke [boreslam fra lastebil i veibanen]

Legg inn av MorganX »

Er det noen oppdateringer om denne saken fra trådstarter? Kanskje denne tråden burde flyttes til MC Aktuelt kategorien?

Markus B
Innlegg: 17
Registrert: 16 aug 2015, 18:46
Motorsykkelen din: Triumph daytona 675r 2011

Re: MC ulykke [boreslam fra lastebil i veibanen]

Legg inn av Markus B »

Beklager sen tilbakemelding folkens, Sykkelen er nå på verksted for taksering. En sjapp telefon til motpartens forsikring selskap fikk ting til å skje ganske kjapt. Begynner å bli litt utålmodig nå som sykkelen har vært på verksted i 4 uker. Angående anmeldelsen den har jeg ikke fått noe tilbakemelding på enda, tviler på at jeg får noe annet en henleggelse som vanlig.... ](*,)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MC ulykke [boreslam fra lastebil i veibanen]

Legg inn av RuneMC »

Hmm, bør være lastebilfører som er ansvarlig her. Ganske utrolig at han ikke merket noe i speilene utifra hvor mye boreslam som var skvulpet ut på selve lastebilen også...

Vær ellers oppmerksom på at Vegvesenet kan være inhabil i denne saken da det er ganske sannsynlig boreslammet kommer fra E16-utbyggingen, som nettopp Vegvesenet er ansvarlig for.

Dvs dersom Vegvesenet kommer med en uttalelse, så kan den være vinklet for å frikjenne dem selv eller deres underentreprenør (du bør isåfall påpeke at de kan være inhabile i denne saken og be om at forsikringsselskapet innhenter en uttalelse fra en nøytral 3.dje part).
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Markus B
Innlegg: 17
Registrert: 16 aug 2015, 18:46
Motorsykkelen din: Triumph daytona 675r 2011

Re: MC ulykke [boreslam fra lastebil i veibanen]

Legg inn av Markus B »

Ja, i følge forsikringselskapet var det ikke noe tvil om at det var han som hadde skylden, hadde jo nærmere 100 bilder som bevis itillegg. Så måtte heldigvis ikke krangle fram og tilbake med dem.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38031
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC ulykke [boreslam fra lastebil i veibanen]

Legg inn av AJ »

Markus B skrev:Beklager sen tilbakemelding folkens, Sykkelen er nå på verksted for taksering. En sjapp telefon til motpartens forsikring selskap fikk ting til å skje ganske kjapt. Begynner å bli litt utålmodig nå som sykkelen har vært på verksted i 4 uker. Angående anmeldelsen den har jeg ikke fått noe tilbakemelding på enda, tviler på at jeg får noe annet en henleggelse som vanlig.... ](*,)
Veldig bra at ting ordner seg til beste for den uskyldige parten, i dette tilfellet deg :drg .
Men jeg synes lastebilsjåføren fortjener en reaksjon fra politi og påtalemyndighet også.
Bør være nulltoleranse for manglende sikring av åpenbart svært farlig last som nettopp boreslam, om det havner i veibanen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Markus B
Innlegg: 17
Registrert: 16 aug 2015, 18:46
Motorsykkelen din: Triumph daytona 675r 2011

Re: MC ulykke [boreslam fra lastebil i veibanen]

Legg inn av Markus B »

Har ihvertfall anmeldt saken, men tviler sterkt på at noe skjer, er jo vanlig praksis av politiet å henlegge saker. Det som skremmer meg mest er at politiet som kom til stedet ikke hadde peiling på om det var lov å laste på denne måten i det hele tatt.

Svar