Honda cbr 600 f4 2001 modell

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Nuffelita
Motorsykkelen din: Suzuki gsr 600 2006 modell

Honda cbr 600 f4 2001 modell

Legg inn av Nuffelita »

Heihei igjen!
Ny sykkel og nye " dumme" spørsmål,hehe. Nå skal jeg skifte kjede på min honda cbr 600 f4 2001 modell. Jeg har kjede og alt,men så kommer det til det kjedeverktøyet for og få klæmt det på plass,om noen skjønner hva jeg mener. Men så kom jeg over ett forum her inne at noen har brukt ei vannpumpe tang for og klemme dette på plass,så lurte egt på om noen mener man egt kan bare bruke det el om man burde bruke detta kjedeverktøyet? Eller om noen har noen andre forslag?:) :scratch hvis noen skjønner hva jeg mener med det å klemme kjede sammen :redface
Takker for evnt svar og forslag:)

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Re: Honda cbr 600 f4 2001 modell

Legg inn av Kjellrf »

Sjekk kjedepakka di, det kan hende det ligger en bruksanvisning på hvordan du gjør det uten dette nymotens kjedeverktøyet, som alle babler om.

Har kjørt mc i 35 år, og alltid brukt gamlemetoden. Aldri hatt noe tull med det. Utstyr: vannpumpetang, dor, hammer, mothold og gjerne en kamerat for å holde motholdet. Og en vinkelsliper for å slipe av den gamle låsen/klinkinga er kjekt å ha. Moderne kjedelåser har ett hakk, så sideplata ikke kan presses for langt inn (på vanlig vis) før man klinker. Enkelt ved bruk av litt fornuft.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar