Dette har noe med koding å gjøre, men vi har ikke funnet ut årsakene til problemene enda.
Så dere får bare være tålmodig. Vi jobber med å fikse problemet

Yeah... rightJalmar skrev:AJ skrev:Noen som har peiling på dette problemet kan være?
kan det være et problem hos hosten?
quote]
Jeg vet ikke hva det kan være. Men hvis man har et problem med hosten, så er det jo ikke så rart at man taster feil under de verste hoste-kulene?
Jeg har jobbet litt med phpBB forumer og har ikke hatt dette problemet. Det er uansett anbefalt å bruke UTF-8 i sammenhenger hvor man bruker nordiske tegn. Bare si ifra dersom dere har datatekniske utfordringer...AJ skrev:Noen som har peiling på dette problemet kan være?
Ser ut til at ÆØÅ bokstavene blir "rare" i overskrifter og i brukernavn, men ikke i postene.
Hvorfor er det slik?
Er det noen innstillinger i phpBB programvaren som er feil eller kan det være et problem hos hosten?
Har noen av dere peiling må dere gjerne komme med forslag om hva dette kan være for noe...
Kjempegreier, DexterDexter skrev:
Jeg har jobbet litt med phpBB forumer og har ikke hatt dette problemet. Det er uansett anbefalt å bruke UTF-8 i sammenhenger hvor man bruker nordiske tegn. Bare si ifra dersom dere har datatekniske utfordringer...![]()
Jobber med data i forsvaret... sitter i systemingeniørstilling... jeg kjører naturligvis egne servere og leverer det meste av nett-tjenester, just 4 fun
AJ skrev:Kjempegreier, DexterDexter skrev:
Jeg har jobbet litt med phpBB forumer og har ikke hatt dette problemet. Det er uansett anbefalt å bruke UTF-8 i sammenhenger hvor man bruker nordiske tegn. Bare si ifra dersom dere har datatekniske utfordringer...![]()
Jobber med data i forsvaret... sitter i systemingeniørstilling... jeg kjører naturligvis egne servere og leverer det meste av nett-tjenester, just 4 fun![]()
Problemet ser ut til å være borte nå, men det var et svare strev med å gjøre alle endringene (noen gjenstår fortsatt, men jeg tar de etter hvert som de dukker opp - når gamle tråder "dukker" opp igjen osv. osv. ...).
De som hoster Forumet mener det kan ha skjedd da de byttet en server. Men hva vet jeg![]()
Ha'kke peiling..![]()
Er fornøyd så lenge problemet ikke dukker opp igjen og at Forumet har god og stabil oppetid, noe situasjonen slett ikke var i ukene før serverbyttet...![]()
Uansett, setter stor pris på folk her på Forumet som kan disse tingene. Veldig greit å støtte seg på slike som dere når det dukker opp problemer
Funker som pokker det IntruderIntruder skrev:AJ skrev:Kjempegreier, DexterDexter skrev:
Jobber med data i forsvaret... sitter i systemingeniørstilling... jeg kjører naturligvis egne servere og leverer det meste av nett-tjenester, just 4 fun![]()
Problemet ser ut til å være borte nå, men det var et svare strev med å gjøre alle endringene (noen gjenstår fortsatt, men jeg tar de etter hvert som de dukker opp - når gamle tråder "dukker" opp igjen osv. osv. ...).
De som hoster Forumet mener det kan ha skjedd da de byttet en server. Men hva vet jeg![]()
Ha'kke peiling..![]()
Er fornøyd så lenge problemet ikke dukker opp igjen og at Forumet har god og stabil oppetid, noe situasjonen slett ikke var i ukene før serverbyttet...![]()
Uansett, setter stor pris på folk her på Forumet som kan disse tingene. Veldig greit å støtte seg på slike som dere når det dukker opp problemer
![]()
Hmmm,jeg jobber ut fra L F T -metoden :
Lete - finne - trykke.![]()