Høstkulde og nye hansker ?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Solo-rider
Innlegg: 785
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Høstkulde og nye hansker ?

Legg inn av Solo-rider »

Hallo :vs

Støtter forslaget til Voodoodoo om Rukka R-Star. Har disse selv og kjører uten varmeholker helt til snøen kommer.Er geniale med to hansker i et + at de er vanntette :thumleft
Men må advare om at jeg syntes at de er litt små i størrelse for meg. Bruker normalt størrelse 11 til 12. Størrelse 12 i mine Rukka er litt små.

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/?Cu ... cgodQswJMQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Et rimelig alternativ er Norheim ski votter med sommerhansker i... Brukte de frem til jeg kjøpte Rukka.
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Høstkulde og nye hansker ?

Legg inn av E-strom »

Elolz skrev:Men varmeholker, er det ikke sånn at de lurer den vanntette membranen så den kan trekke inn vann? :-k De snakket om noe sånt på Ride, mener det var pga mye varmere temp på utsiden vs innsiden.
Jupp - det er "problemet" med kombinasjonen vått vær, kulde og varmeholker. En såkalt "pustende" membran er avhengig av at det er varmere på innsiden (mot kroppen) enn utsiden. Når du bruker varmehåndtak så reverserer du denne.

Bare prøv å tørke ett par hansker med membran på en radiator mens du spiser lunch - funker ikke :-k

Ellers støtter jeg det som er skrevet om tynne(re) hansker, varmeholker og håndtakbeskyttere. Det fungerer utmerket ned mot null grader :thumleft
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Toven

Re: Høstkulde og nye hansker ?

Legg inn av Toven »

Det har jeg også lest om. Blir jo litt høl å kjøpe goretex hansker og skru på varmeholkene i regnet da, kan fort bli vått inni :-k

Svar